تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

4

راه‌اندازی واگن قطار ملی به کجا رسید؟

  • کد خبر : 82537
  • 30 بهمن 1400 - 14:51
راه‌اندازی واگن قطار ملی به کجا رسید؟
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی به سرانجام نرسیدن راه اندازی واگن قطار ملی علی‌رغم وعده‌های پرشمار داده شده را تشریح کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی به سرانجام نرسیدن راه اندازی واگن قطار ملی علی رغم وعده‌های پرشمار داده شده اظهار داشت: درحال حاضر درباره آن واگن‌هایی که توسط شرکت واگن سازی تولید می‌شود ادعا این است که تا هشتاد درصد آن تولید داخلی است. آن زمانی که خط تولید واگن راه افتاده بود چیزی در حدود پانزده درصد آن تولید داخلی محسوب می‌شد. اما الان صنعت تولید واگن در کشورمان به پیشرفت خوبی دست پیدا کرده است. حالا انتظار داریم از این روند پشتیبانی بشود تا انشاالله در این زمینه به خودکفایی صددرصدی برسیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا این یک امر ضروری است که ما در هر زمینه‌ای از جمله صنعت مترو به سمت تولید داخلی برویم گفت: این درست است که مترو در تهران دارای یک سابقه بیست ساله است، اما در بسیاری از شهر‌ها و مراکز استان‌ها مترو پدیده تازه‌ای در صنعت حمل و نقل به شمار می‌رود. امروز در آن شهر‌ها هم این نیاز وجود دارد که برای توسعه حمل و نقل مترویی از واگن و دیگر خدمات مربوط به این حوزه به اندازه کافی بهره‌مند بشوند؛ بنابراین اگر تهران در این قصه پیشتاز باشد برای تولید واگن‌های جدید و خدمات و تجهیزات مربوط به مترو می‌توان در آینده همه مراکز استان‌ها و شهر‌هایی که از حمل و نقل مترویی استفاده می‌کنند را مورد پشتیبانی قرار داد. ضمن اینکه اگر تهران در این زمینه بتواند پشتیبانی مطلوبی از صنعت حمل و نقل مترویی کشور داشته باشد می‌تواند یک درآمد پایدار برای شهرداری هم به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درمورد گمانه‌های مطرح شده درباره به صرفه‌تر بودن هزینه واردات واگن از خارج به جای تلاش برای خودکفایی در این زمینه اظهار کرد: اگر ما بخواهیم واگن‌های مترو را از خارج وارد کنیم در این صورت باید بالاخره برای تعمیر و اورهال آن‌ها هم فکری بکنیم. چون به هر حال قطعات این واگن‌ها عمری محدودی دارند و بعد از مدتی نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند. اگر ما خودمان در داخل این توان را داشته باشیم که تجهیزات مربوط به مترو را تولید کنیم در این صورت تعمیر و اورهال قطعات و تجهیزات مترو برایمان به مراتب راحت‌تر خواهد بود. در کنار این هزینه کمتری هم به بار خواهد آمد. در واقع این موضوع تبدیل به یک امری خواهد شد که همه مسائل و جوانبش در دست خود ما خواهد بود؛ بنابراین در موضوع خودکفایی در صنعت حمل و نقل مترویی ما باید آینده نگری را هم لحاظ کنیم.

آقامیری درباره سرنوشت قرارداد مربوط به واردات ششصد و بیست عدد واگن قطار مترو از کشور چین گفت: مسوولان حمل و نقل پیگیر این موضوع هستند تا در زمینه خریداری و وارد کردن آن واگن‌ها نتیجه لازم به دست بیاید. اما هنوز اتفاق تازه‌ای درباره آن واگن‌ها نیفتاده است. البته ما برای به سرانجام رسیدن مساله خرید این واگن‌ها امیدوار هستیم. مسوولان هم در حال انجام اقدامات مربوط به این موضوع هستند؛ بنابراین با تلاش‌هایی که در دست انجام است کار‌های مربوط به خرید و فاینانس این واگن‌ها به انجام خواهد رسید و این کار به جریان افتاده است. ضمن اینکه از محل تولیدات داخلی هم خریداری واگن مترو انجام می‌شود و در این زمینه هم ما سرمایه گذاری می‌کنیم. اما درباره آن واگن‌هایی که قرار شده از چین وارد کنیم تصور می‌کنم بین یک سال یا یک سال نیم دیگر این کار محقق می‌شود و آن واگن‌ها به دستمان خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=82537
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.