تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

4

راه‌اندازی واگن قطار ملی به کجا رسید؟

  • کد خبر : 82537
  • 30 بهمن 1400 - 14:51
راه‌اندازی واگن قطار ملی به کجا رسید؟
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی به سرانجام نرسیدن راه اندازی واگن قطار ملی علی‌رغم وعده‌های پرشمار داده شده را تشریح کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی به سرانجام نرسیدن راه اندازی واگن قطار ملی علی رغم وعده‌های پرشمار داده شده اظهار داشت: درحال حاضر درباره آن واگن‌هایی که توسط شرکت واگن سازی تولید می‌شود ادعا این است که تا هشتاد درصد آن تولید داخلی است. آن زمانی که خط تولید واگن راه افتاده بود چیزی در حدود پانزده درصد آن تولید داخلی محسوب می‌شد. اما الان صنعت تولید واگن در کشورمان به پیشرفت خوبی دست پیدا کرده است. حالا انتظار داریم از این روند پشتیبانی بشود تا انشاالله در این زمینه به خودکفایی صددرصدی برسیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا این یک امر ضروری است که ما در هر زمینه‌ای از جمله صنعت مترو به سمت تولید داخلی برویم گفت: این درست است که مترو در تهران دارای یک سابقه بیست ساله است، اما در بسیاری از شهر‌ها و مراکز استان‌ها مترو پدیده تازه‌ای در صنعت حمل و نقل به شمار می‌رود. امروز در آن شهر‌ها هم این نیاز وجود دارد که برای توسعه حمل و نقل مترویی از واگن و دیگر خدمات مربوط به این حوزه به اندازه کافی بهره‌مند بشوند؛ بنابراین اگر تهران در این قصه پیشتاز باشد برای تولید واگن‌های جدید و خدمات و تجهیزات مربوط به مترو می‌توان در آینده همه مراکز استان‌ها و شهر‌هایی که از حمل و نقل مترویی استفاده می‌کنند را مورد پشتیبانی قرار داد. ضمن اینکه اگر تهران در این زمینه بتواند پشتیبانی مطلوبی از صنعت حمل و نقل مترویی کشور داشته باشد می‌تواند یک درآمد پایدار برای شهرداری هم به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درمورد گمانه‌های مطرح شده درباره به صرفه‌تر بودن هزینه واردات واگن از خارج به جای تلاش برای خودکفایی در این زمینه اظهار کرد: اگر ما بخواهیم واگن‌های مترو را از خارج وارد کنیم در این صورت باید بالاخره برای تعمیر و اورهال آن‌ها هم فکری بکنیم. چون به هر حال قطعات این واگن‌ها عمری محدودی دارند و بعد از مدتی نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند. اگر ما خودمان در داخل این توان را داشته باشیم که تجهیزات مربوط به مترو را تولید کنیم در این صورت تعمیر و اورهال قطعات و تجهیزات مترو برایمان به مراتب راحت‌تر خواهد بود. در کنار این هزینه کمتری هم به بار خواهد آمد. در واقع این موضوع تبدیل به یک امری خواهد شد که همه مسائل و جوانبش در دست خود ما خواهد بود؛ بنابراین در موضوع خودکفایی در صنعت حمل و نقل مترویی ما باید آینده نگری را هم لحاظ کنیم.

آقامیری درباره سرنوشت قرارداد مربوط به واردات ششصد و بیست عدد واگن قطار مترو از کشور چین گفت: مسوولان حمل و نقل پیگیر این موضوع هستند تا در زمینه خریداری و وارد کردن آن واگن‌ها نتیجه لازم به دست بیاید. اما هنوز اتفاق تازه‌ای درباره آن واگن‌ها نیفتاده است. البته ما برای به سرانجام رسیدن مساله خرید این واگن‌ها امیدوار هستیم. مسوولان هم در حال انجام اقدامات مربوط به این موضوع هستند؛ بنابراین با تلاش‌هایی که در دست انجام است کار‌های مربوط به خرید و فاینانس این واگن‌ها به انجام خواهد رسید و این کار به جریان افتاده است. ضمن اینکه از محل تولیدات داخلی هم خریداری واگن مترو انجام می‌شود و در این زمینه هم ما سرمایه گذاری می‌کنیم. اما درباره آن واگن‌هایی که قرار شده از چین وارد کنیم تصور می‌کنم بین یک سال یا یک سال نیم دیگر این کار محقق می‌شود و آن واگن‌ها به دستمان خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=82537
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.