تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو

5

تراز عملیاتی بودجه، کسری ندارد/مصوبات کمیسیون تلفیق شفاف و قابل دفاع است

  • کد خبر : 82081
  • 25 بهمن 1400 - 12:12
تراز عملیاتی بودجه، کسری ندارد/مصوبات کمیسیون تلفیق شفاف و قابل دفاع است
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه مصوبات کمیسیون تلفیق دقیق، شفاف و قابل دفاع است، بیان کرد: در سال آینده تراز عملیاتی بودجه کسری نخواهد داشت و میزان تغییرات محدود و بسیار ناچیز است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در نشست خبری امروز (دوشنبه ۲۵ بهمن ماه) ضمن تبریک ۱۳ رجب و با اشاره به کار فشرده اعضای کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: لایحه بودجه سال آینده با رقم ۱۳۷۲ هزار همت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و دولت مصارف و منابعی برای سال آینده تعریف کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاق ویژه رخ داده در بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: دولت موفق نشد تاییدیه برداشت ۲۰ درصدی از صندوق توسعه ملی را دریافت کند. این موضوع بدین معنی است که ۱۳۷ همت منابع دولت در بودجه کاهش پیدا کرد. این در حالی است که دولت برای این منبع مصارفی تعریف کرده بود.

وی اذعان کرد: ما منتظر بودیم دولت با نامه ای ۱۳۷ همت مذکور را از طریق معرفی منابعی تامین کند یا این رقم را از مصارف بکاهد، در حالی که این اتفاق نیفتاد، هر چند در جلساتی در این خصوص جمع بندی داشتیم، اما لازمه آن این بود که دولت آن را به مجلس ابلاغ می کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه درباره وضعیت کالاهای اساسی و یارانه ها تصمیم مهمی در بودجه گرفتیم، ادامه داد: حدود ۸۰ همت به مبلغی که دولت در لایحه پیش بینی کرده بود، افزودیم.مجموع دو رقم بالا یعنی ۱۳۷ همت و ۸۰ همت، حدود ۲۲۰ همت می شود؛ یعنی ما باید این عدد را که موجود نبود، تعیین تکلیف می کردیم که اقدام بسیار مشکلی بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه کمیسیون تلفیق باید تصمیم بسیار سخت و تعیین کننده ای می گرفت؛ مبنی بر اینکه آیا ارز ترجیحی در سال آینده تخصیص یابد یا خیر، ادامه داد: مهمترین موضوع زمان ما در کشور بحث ارز ترجیحی بود، مردم نگرانی بسیاری در این خصوص داشتند و موافقان و مخالفان و همه کارشناسان در این حوزه به اظهارنظر می پرداختند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: هر چند کارشناسان بیان می کردند که ارز ترجیحی دارای فساد و دلالی است که قسمتی از آن درست است، اما نگرانی شدید ما این بود که اگر ارز ترجیحی حذف شود، چه اتفاقی خواهد افتاد، بنابراین کمیسیون تلفیق در کنار مردم قرار گرفت و ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۱ مصوب کرد. علاوه بر این رقم، حدود ۴ میلیارد دلار نیز به صورت ریالی برای گندم پیش بینی شد، به عبارتی برای یارانه کالاهای اساسی، دارو و گندم حدود ۲۵۰ همت منابع پیش بینی شد. در صورتی که دولت تنها ۱۷۲ همت پیش بینی کرده بود و ما به این عدد حدود ۸۰ همت اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه قیمت گندم در سال آینده به ۹۵۰۰ تومان افزایش می یابد، گفت: با توجه به این عدد در سال آینده، به واردات گندم نیازی نداریم، این در حالی است که هر ساله حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار واردات گندم داشتیم. در سال آینده با توجه به قیمت ۹۵۰۰ تومانی گندم، کشاورزان کشت خود را افزایش می دهند و میزان اشتغال در این حوزه بیشتر خواهد شد.

حاجی بابایی گفت: ما علیرغم سختی‌ها بررسی لایحه بودجه را در شرایطی به اتمام رساندیم که در سال آینده تراز عملیاتی بودجه کسری نخواهد داشت و میزان تغییرات محدود و بسیار ناچیز است، اما در نهایت رضایتمندی عمومی از مصوبات تلفیق حاصل شده است.

وی تاکید کرد: تا امروز حتی یک نفر هم در کمیسیون تلفیق یک تصمیم شخصی نگرفته است .مصوبات کمیسیون تلفیق دقیق، شفاف و قابل دفاع است.

رئیس کمیسیون تلفیق ادامه داد: زمانی که می‌خواستیم، بودجه ۲۲ هزار میلیارد تومانی مناطق محروم را تقسیم کنیم، رئیس کمیسیون عمران، هیئت رئیسه و نمایندگان دولت در کمیسیون تلفیق حضور یافتند. کمیسیون عمران پیشنهاداتی را مطرح کرد که همان پیشنهادات تصویب شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=82081
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.