تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

5

گرفتگی دائمی بینی از علائم سرطان است؟/«سرطان نازوفارنکس» چیست؟

  • کد خبر : 81906
  • 24 بهمن 1400 - 10:09
گرفتگی دائمی بینی از علائم سرطان است؟/«سرطان نازوفارنکس» چیست؟
سرطان نازوفارنکس می‌تواند با علامت گرفتگی دائمی بینی شروع شود و در این حالت، تلاش برای فین کردن در یک دستمال برای بازکردن این انسداد در بینی نیز فایده‌ای ندارد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، اگر شما نیز از افرادی هستید که به طور دائم دچار انسداد و گرفتگی بینی هستید و یا در شنوایی خود مشکل دارید، باید این علائم را جدی بگیرید؛ چرا که ممکن است این‌ها علائم سرطان باشند.

سرطان نازوفارنکس (nasopharyngeal cancer) بیماری است که بخش بالایی حلق و پشت بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دکتر «لیم کنگ هوا» متخصص گوش، حلق و بینی گفت: این سرطان از شیاری به نام «حفره روزنمولر» (fossa of Rosenmuller) نشات می‌گیرد که در کنار نازوفارنکس (بخش بالایی حلق و پشت بینی) قرار دارد.

سرطان نازوفارنکس می‌تواند با علامت گرفتگی دائمی بینی شروع شود و در این حالت، تلاش برای فین کردن در یک دستمال برای بازکردن این انسداد در بینی نیز فایده‌ای ندارد.

اگر بیمار برای چند ماه با این مشکل زندگی و عادت کرده باشد تا از دهان تنفس کند، ممکن است این مشکل را نادیده گرفته و آن را به عنوان «مشکلی سینوسی» تلقی کرده باشد.

علائم بیماری

اما با این حال باید دانست ممکن است علائم بیشتری نیز وجود داشته باشند. بیمار ممکن است یک غده بدون درد را نیز در کنار گردن خود احساس کند؛ همچنان که ممکن است علائم دیگری مانند انسداد گوش، بزاق یا خلط آغشته به خون، خونریزی بینی، سردرد و یا گوش درد مکرر، تغییر در شنوایی (مانند از دست دادن ناگهانی شنوایی و یا زنگ زدن گوش) و یا حتی دوبینی را نیز تجربه کند.
بیماری در مردان و زنان

اما آیا جنسیت نیز در سرطان نازوفارنکس موثر است؟ و آیا مردان بیشتر از زنان دچار این بیماری می‌شوند؟

دکتر لیم، متخصص گوش و حلق و بینی با تکرار فرضیه‌ای که از سوی برخی کارشناسان تکرار می‌شود، گفت: زنان ممکن است به دلیل سطوح بالاتر استروژن، از سرطان نازوفارنکس محافظت شوند.

این در حالی است که برخی دیگر از کارشناسان حوزه سلامت می‌گویند این مسئله با سیگار کشیدن مرتبط است و از آن جایی که عادت سیگار کشیدن در میان مردان شایع‌تر است، این سرطان در مردان نیز بیشتر است.

بر اساس این گزارش، به طور کلی باید گفت مردان، دو تا سه برابر بیشتر در معرض «سرطان نازوفارنکس» (NPC) به نسبت زنان قرار دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=81906
  • 82 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.