تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

3

بانک پاسارگاد در دوران کرونا چه کرد؟

  • کد خبر : 81176
  • 17 بهمن 1400 - 12:06
بانک پاسارگاد در دوران کرونا چه کرد؟
بانک پاسارگاد از زمان شیوع ویروس کووید19، اقدامات متنوع و قابل‌توجهی را در راستای مقابله با عواقب بیماری کرونا و حفظ سلامتی هم‌وطنان عزیزمان انجام داده است.

به گزارش افق تهران، در روزهای آغازین همه‌گیری، فقدان اطلاعات موثق پزشکی و شیوه‌های صحیح رعایت پروتکل‌های بهداشتی دغدغه مهمی برای بسیاری از هم‌میهنان بود. انتشار شایعه‌ها و اطلاعات غلط سبب ایجاد اضطراب عمومی و آسیب‌دیدن بسیاری افراد از عوارض رویه‌های نادرست و غیراصولی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا شد. در این ایام بانک پاسارگاد با هدف ارتقای دانش عمومی و ترویج اطلاعات موثق پزشکی و بهداشتی با همکاری پزشکان و متخصصان مجموعه نسیم سلامت پاسارگاد اقدام به ساخت چند صد دقیقه محتوای آموزشی با موضوع معرفی بیماری و روش‌های پیشگیری و اقدام، شرح پروتکل‌های بهداشتی عمومی، شرح پروتکل‌های بهداشتی مخصوص انجام امور بانکی در شعبه‌ها و هم‌چنین آموزش روش‌های آنلاین انجام خدمات بانکی به منظور مرتفع کردن نیاز مشتریان محترم به مراجعه حضوری و کاهش سفرهای غیرضروری شهری کرد. در این راستا از آن زمان تا کنون بیش از ۳۰۰ مورد خبر، کلیپ، موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک و محتوای تصویری آموزشی تهیه و از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی بانک، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر، شبکه تلویزیون‌های داخل شعبه‌های بانک، صفحات نمایشگر خودپردازها و مطبوعات به سمع و نظر مخاطبان رسید. از میان محتواهای تولید شده بخش قابل‌توجهی به آموزش و تشریح خدمات آنلاین مانند آموزش کامل همراه‎بانک پاسارگاد، آموزش بانکداری مجازی، تشریح خدمات اپلیکیشن پرداخت بانک (پی‌پاد)، آموزش سیستم نوبت‌دهی پیامکی و… اختصاص داشته است.

مناسب‌سازی شعبه‌ها با شرایط پاندمی

جهت مناسب‌سازی شعبه‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از روزهای آغازین شیوع کرونا، نسبت‌به نصب شیشه حائل بین مشتریان و بانکداران، جایگزینی دستگاه‌های نوبت‌دهی با نمونه‌های لمسی یا پدالی و تأمین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در شعبه‌ها اقدام شد. به علاوه با تعبیه و تجهیز بسیاری از شعبه‌ها به دستگاه‌های خوددریافت (CRS) و کیوسک‌های صدور کارت هدیه سعی شد تا حد امکان از نیاز به حضور غیرضروری مشتریان در شعبه و تبادل اسکناس جلوگیری شود. تنظیم ساعت کاری شعبه‌ها و راه‌اندازی طرح غربالگری همکاران مشکوک به بیماری و ایجاد تسهیلات برای مرخصی و درمان همکاران مبتلا نیز در راستای حفظ سلامتی همکاران و مشتریان محترم از همان ایام آغازین شیوع ویروس کووید۱۹ اجرایی شد.

تغییر نحوه ارائۀ خدمات بانکی حضوری و غیرحضوری

جهت حذف مراجعات حضوری غیرضروری پس از تصویب بانک مرکزی سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت به‌عنوان یکی از رایج‌ترین شیوه‌های انتقال وجه تا ۱۰۰میلیون ریال افزایش یافت. همچنین نسبت به تمدید خودکار و غیرحضوری کارت‌های نقدی منقضی‌شده مشتریان از زمان آغاز پاندمی تاکنون اقدام و اطلاع‌رسانی مستمر صورت گرفت. در کنار این موارد به جهت افزایش توان پاسخگویی و کاهش مراجعه به شعبه‌ها، ظرفیت پاسخگویی مرکز تماس بانک به شماره ۸۲۸۹۰-۰۲۱ و بخش ارتباط با مشتریان وب‌سایت بانک (bpi.ir/crm) افزایش پیدا کرد تا به ابهامات مشتریان و ذی‌نفعان بدون نیاز به مراجعه به شعبه و در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

حمایت از مراکز درمانی کشور

بانک پاسارگاد از آغاز همه‌گیری تاکنون نسبت به اهدا ۷۰ دستگاه ترمومتر،۳۵۰هزار ماسک N95 و ۱۰هزار واحد لباس ایمنی مخصوص ویروس کووید۱۹ به دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام کرده است. آغاز احداث اولین بیمارستان شهرک سلامت در شهر قم و فراهم نمودن امکان ویزیت مجازی بیماران از طریق دستگاه تله‌مدیسین (Telemedicine) در پایگاه‌ تشخیص سیار در شهر قم با همکاری هولدینگ نسیم سلامت پاسارگاد، از دیگر اقدامات این بانک در این دوران بوده است.

مساعدت در بازپرداخت تسهیلات دریافتی صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و اعطای تسهیلات حمایتی

بانک پاسارگاد هم‌چنین همگام با نظام بانکی کشور در پایان سال ۱۳۹۸ با هدف مساعدت و حمایت از تسهیلات‌گیرندگان مذکور (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) در بازپرداخت بدهی تسهیلاتی ایشان و همچنین ایفای مسئولیت‌های اجتماعی اقدام به استقرار سامانه برای ثبت‌نام فعالان اقتصادی و کسب‌وکارهای کوچک نمود. این طرح مراکز تولید و توزیع غذا، مراکز گردشگری و اقامتی، کسب‌وکارهای مرتبط با حمل‌ونقل عمومی مسافران، فعالان تولید و توزیع پوشاک، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و…که به‌دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات و وام خود در موعد مقرر نبودند را در بر می‌گرفت و درخصوص انواع تسهیلات اعطایی در قالب کلیه عقود، تسهیلات قرض‌الحسنه و تسهیلات مربوط به کارت‌های اعتباری کارکرد داشت.

به‌علاوه، بانک پاسارگاد طرح حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا در قالب پرداخت تسهیلات «مرابحه عام» به متقاضیان مشمول معرفی شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از خردادماه سال ۱۳۹۹ آغاز و طی آن تاکنون فرآیند بررسی۳،۸۴۷ فقره پرونده مشتمل بر اشتغال ۲۰،۱۰۸ نفر را تکمیل و تسهیلات مورد درخواست در وجه متقاضیان را پرداخت کرده است. شایان ذکر است، با توجه به بازبینی‌های صورت گرفته در فرآیند پرداخت این نوع تسهیلات، اعتبار تخصیص داده شده در دوماهه دوم سال ۱۴۰۰ به‌میزان ۱۲ برابر از لحاظ مبلغ و سه برابر از لحاظ تعداد به نسبت سه‌ماهه نخست، افزایش داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=81176
  • 12 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.