تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

8

اثربخشی اسپوتنیک نسبت به فایزر برای مقابله با امیکرون

  • کد خبر : 79381
  • 01 بهمن 1400 - 12:51
اثربخشی اسپوتنیک نسبت به فایزر برای مقابله با امیکرون
دانشمندان می‌گویند واکسن اسپوتنیک وی نسبت به واکسن فایزر آنتی بادی‌ بیشتری برای مهار امیکرون در بدن ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بیش از یک سال از کشف واکسن‌های متعدد برای مقابله با ویروس کرونا در جهان می‌گذرد. گرچه با آغاز واکسیناسیون جهانی علیه کووید ۱۹ امید‌ها برای پایان بخشیدن به این همه گیری زنده شد؛ اما ظهور سویه امیکرون تردید‌هایی را درباره مهار همه گیری به وجود آورده است.

یافته‌های ابتدایی محققان نشان می‌دهد سویه امیکرون به دلیل بیش از ۵۰ جهشی که در آن رخ داده است، توانایی گریز زیادی از ایمنی بخشی واکسن‌های موجود را دارد. با این حال، دانشمندان می‌گویند تزریق دوز تقویتی واکسن (دوز سوم)، می‌تواند خطر ابتلا به کرونای شدید و بستری شدن در بیمارستان را به میزان قابل توجهی بکاهد.

دانشمندان می‌گویند مطالعات آزمایشگاهی جدید نشان می‌دهد واکسن اسپوتنیک وی (Sputnik V) روسیه نسبت به واکسن فایزر آمریکا توانایی بیشتری برای مقابله با سویه امیکرون دارد. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند سطح آنتی بادی‌های خون افرادی که واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرده اند، با گذر زمان کمتر از واکسن فایزر در برابر سویه امیکرون کاهش می‌یابد.

در این تحقیقات که به صورت مشترک توسط دانشمندان روسی – ایتالیایی انجام شد، محققان اقدام به بررسی آنتی بادی‌ها در خون افراد پس از دریافت واکسن‌های مختلف موجود در بازار کردند. دانشمندان می‌گویند بررسی نمونه‌های گرفته شده از افراد ۳ تا ۶ ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن نشان می‌دهد آنتی بادی‌های خون افرادی که واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرده اند، توانایی مقابله بیشتری با سویه امیکرون نسبت به کسانی که واکسن فایزر تزریق کرده اند را دارند.

نتایج این تحقیقات در ۱۹ ژانویه سال جاری میلادی منتشر شده است.

مدیر این تحقیقات گفت: پژوهش ما درباره تزریق دو دوز واکسن بود، اما حقیقت این است که در حال حاضر به دلیل شرایط حاد ایجاد شده تزریق دوز سوم ضروری است.

دانشمندان به طور دقیق مشاهده کرده اند آنتی بادی‌های غیرفعال کننده سویه امیکرون در افرادی که اسپوتنیک وی تزریق کرده بودند ۷۴.۲ درصد بود. این رقم در افرادی که واکسن فایزر زده بودند تنها ۵۶.۹ درصد گزارش شد.

پیش‌تر تحقیقات ابتدایی موسسه گامالیا، توسعه دهنده واکسن اسپوتنیک وی نیز حاکی از آن بود که تزریق دوز سوم این واکسن باعث چند برابر شدن آنتی بادی‌های بدن نسبت به تزریق دو دوز بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=79381
  • 58 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.