تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان

5

چگونه بدون تحمل گرسنگی لاغر شویم؟

  • کد خبر : 7864
  • 04 بهمن 1397 - 11:20

در صورتی که این ۷ روش را به کار بگیرید می توانید بدون زحمت زیاد و تحمل گرسنگی وزنتان را کاهش دهید. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، سوزاندن کالری با گذراندن ساعت ها در سالن های ورزشی یا تحمل رژیم های سخت و طولانی امکان پذیر است، هیچ کدام از این کارها در عمل ساده و خوشایند […]

چگونه بدون تحمل گرسنگی لاغر شویم؟

در صورتی که این ۷ روش را به کار بگیرید می توانید بدون زحمت زیاد و تحمل گرسنگی وزنتان را کاهش دهید.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، سوزاندن کالری با گذراندن ساعت ها در سالن های ورزشی یا تحمل رژیم های سخت و طولانی امکان پذیر است، هیچ کدام از این کارها در عمل ساده و خوشایند به نظر نمی رسد اما در صورتی که این ۷ روش را به کار بگیرید می توانید بدون زحمت زیاد و تحمل گرسنگی به کاهش وزن برسید.

فعالیت بدنی منظم داشته باشید

افرادی که فعالیت بدنی و تحرک زیادی دارند، روزانه تا ۳۵۰ کالری بیشتر از کسانی که مدام در حالت نشسته هستند، می ‏سوزانند که این میزان در حدود ۱۷ کیلوگرم در سال است.

وعده های غذایی را در فواصل مشخص مصرف کنید

بهتر است بین وعده های غذایی خود فواصل معینی قرار دهید و همه را در یک اندازه تنظیم کنید.، غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص باعث سوزاندن میزان کالری بیشتری بعد از غذا خوردن، واکنش بهتر به انسولین و بالا نرفتن سطح کلسترول خون می شود، وقتی شما وعده‏ های غذایی منظمی در طول روز مصرف کنید کمتر دچار  دچار گرسنگی مفرط و یا پرخوری می شوید.

به اندازه کافی آب بنوشید

نوشیدن آب سرعت متابولیسم بدن را هم زیاد کند. نوشیدن ۲ لیوان آب سرد میزان سوخت و ساز بدن را تا ۳۰ درصد افزایش داده و اثر آن تا ۹۰ دقیقه باقی می ماند؛ یک سوم این افزایش سوخت و ساز ناشی از تلاش بدن برای گرم کردن آب و بقیه آن ناشی از تلاش بدن برای جذب آب است. افزایش مصرف روزانه آب تا ۸ لیوان به شما کمک می ‏کند تا در طول سال حدود ۳ و نیم کیلوگرم کم کنید.

به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید

بالا رفتن از پله‏ ها، روشی برای تقویت کردن پاها است به دلیل این که شما وزن بدن تان را ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می ‏دهید، بنابراین از هر فرصتی برای بالا رفتن از پله استفاده کنید؛ البته اگر مشکل خاصی مانند کمردرد و زانودرد و … دارید، قبل از آن با پزشک تان مشورت نمایید.

کارهای روزمره را با جنب و جوش بیشتر انجام دهید

تمام کار های روزانه خوداز تمیز کردن خانه تا به گردش بردن کودک خود را با توان و شدت بیشتری انجام دهید، بهتر است تمام کارهای تان را با جنب و جوش بیشتری انجام دهید.

از کیسه های خرید به جای دنبل استفاده کنید

این که از شخصی  دیگر کمک بخواهید که کیسه خرید و یا چمدان شما را حمل کند، فرصت سوزاندن کالری و قوی ‏تر شدن بدن تان را از خود گرفتید، کیسه‏ های خرید خود را به صورت متوازن و یک بسته در هر دست حمل کنید، حتی اگر مجبورید چندین بار مسیر را طی کنید؛ ۲ کیسه‏ کوچک تر را به جای یک کیسه‏ بزرگ به دست بگیرید، در این صورت خودتان می‏ توانید بارتان را جا به جا کنید.

مصرف فیبر کافی

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‏ تواند میزان کالری دریافتی شما را بدون این که احساس کمبود کنید کمتر کند، در یک تحقیق مشخص شده زنانی که روزانه ۱۳ گرم یا کمتر فیبر دریافت می ‏کنند ممکن است ۵ برابر بیشتر از زنانی که فیبر بیشتری می خورند، دچار اضافه وزن می شوند، فیبر از طریق مکانیزم های زیر موجب کاهش وزن می شود، به دلیل این که نیاز به جویدن بیشتری دارد،سرعت غذا خوردن ما را کمتر می کند و سرعت حرکت غذا در طول مدت گوارش را زیاد می کند، هورمون ‏های سیری را بالا می ‏برد. برای دریافت ۲۵ گرم فیبر در روز مطمئن شوید که ۶ وعده یا میان وعده میل می ‏کنید که هر کدام از آن ها حدود ۴ گرم فیبر را شامل می‏ شود، در میان وعده های تان از میوه استفاده کنید و آن ها را در دسترس تان قرار دهید. به این ترتیب به سادگی فیبر دریافتی شما بالا می ‏رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=7864
  • 29 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.