تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

7

دولت و شهرداری در تعامل هستند؟

  • کد خبر : 78007
  • 18 دی 1400 - 12:12
دولت و شهرداری در تعامل هستند؟
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در دوره مدیریت جدید بین دولت و شهرداری تعامل خوبی برقرار است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص شرایط لازم برای الزام آور کردن پرداخت سهم شهرداری از بودجه‌ی دولت اظهار داشت: یکی از دلایلی که در دوره‌ی گذشته‌ی مدیریت شهری عامل پرداخت نشدن سهم دولت از بودجه‌ی شهرداری می‌شد و ما امیدواریم هیچگاه دوباره تکرار نشود این بود که مسوولان وقت متاسفانه برای حل مسائل شهر یا رسیدگی به نیاز‌های شهروندان حاضر نبودند رقابت‌های سیاسی را کنار بگذارند. البته من نمی‌خواهم بگویم که همیشه هر دو طرف در این قضیه مقصر بودند. گاهی اوقات دولت و شهرداری هر دو مقصر بودند و گاهی هم یکی از دو طرف عامل این وضعیت می‌شد. یعنی نمی‌شود یک حکم کلی صادر کرد. ولی مساله سر این بود که بعضی از ناسازگاری‌ها و رقابت‌ها باعث می‌شد تا متاسفانه همواره دولت و شهرداری با هم همراه نباشند.

وی ادامه داد: در دوره‌ی گذشته به لحاظ سیاسی شهرداری و دولت در یک خط بودند، اما باز با هم به هماهنگی نرسیدند. حالا شاید این بار و در این دوره آن اتفاقات تکرار نشود و دولت و شهرداری بتوانند با هم همراهی کنند. یعنی انشالله با همتی که در دولت جناب آقای رئیسی وجود دارد و از این طرف هم با اراده‌ای که در مجموعه‌ی شهرداری و شورای شهر شاهدیم انشاالله شاهد چنان وضعیتی نخواهیم بود. تا امروز هم البته خوشبختانه تعامل خوبی میان دو طرف برقرار بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران اذعان کرد: اما این را هم باید بگویم که در هر صورت در همین خدمتی که به هموطنان و به مردم تهران می‌شود گاهی اوقات تزاحم منافع اتفاق می‌افتد. یعنی مثلا ما تمام تلاشمان را در مجموعه‌ی مدیریت شهری به کار می‌گیریم که از نیاز‌های اولیه‌ی شهروندان تهرانی دفاع کنیم. اما همزمان نهاد دیگری مشغول منازعه برای شهروندان دیگر استان‌هاست، چون آن‌ها هم این نیاز‌ها را دارند و این اقدامات باید برای آن نقاط از کشور هم بیفتد؛ بنابراین این مسائل منجر به تزاحم منافع می‌شود. آن هم تزاحماتی که باعث بروز جنگ و دعوا میان مدیریت شهری و دولت بر سر بودجه می‌شود تا اتفاق بهتری در این زمینه رخ بدهد.

نادعلی در پایان افزورد: طبعا ما تمام تلاشمان را در این قضیه برای مردم به کار خواهیم گرفت. البته منابع پایدار ما فقط شامل بدهی‌ها یا سهم دولت از بودجه‌ی شهرداری نیست. اما برای تامین این موارد همکاران ما در کمیسیون برنامه و بودجه و در خود شهرداری تهران در تلاش هستند و اتفاقاتی در حال رخ دادن است که انشاالله شاید آن تنوع منابع مالی جدید بتواند به نحوی مسائل را از بن بست خارج کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=78007
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.