تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو

5

اثر فوق‌العاده گلاب بر پوست

  • کد خبر : 77953
  • 21 مرداد 1402 - 8:02
اثر فوق‌العاده گلاب بر پوست
متخصص طب سنتی بیان کرد: برای داشتن پوستی شاداب توصیه می شود روزی 4 بار با گلاب صورت‌مان را شست و شو دهیم که این کار موجب جلوگیری از چروک پوست می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، علیرضا ابوالفضلی متخصص طب سنتی اظهار داشت: اولین مشکلی که در بحث پوست بسیاری درگیر آن هستند چروک، آکنه، کک و مک، لک و جوش است. سیاهی زیر چشم یا افتادگی عضلات صورت هم از دغدغه های افراد است.

این متخصص طب سنتی اذعان کرد: توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی آزمایش کبد بدهید؛ چون اختلال آنزیمی، کبد چرب و کبد بیش از حد گرم روی پوست و مو تاثیر بسیار داشته و باعث شل شدن عضلات صورت می شود و پوست صورت چروک می شود. ریزش موی شدید و لک‌های قهوه ای و سیاه و یا کک و مک می تواند متاثر از کبد باشد.

وی تصریح کرد: به علاوه کبد بحث اعصاب و روان نیز در مشکلات پوست و مو تاثیر دارد. اعصاب نا آرام ریزش مو را زیاد کرده، صورت را چروک و کک و مک را زیاد می کند.

ابوالفضلی با اشاره به بحث سلامت اعصاب و روان، افزود: یک بحث مقوله استرس یا اضطراب هایی است که تبدیل به استرس می شود و ناشی از دغدغه‌مند‌های زیاد در طول روز است و بحث دیگر این است که در طول روز به چه چیزی فکر می کنیم و آیا این مسائل مثبت هستند یا منفی. بحث پوست و مو به شدت از اعصاب و روان و افکار منفی تاثیر می گیرند.

وی ادامه داد: اگر بعد از آزمایش متوجه شدیم مشکل جسمی نداریم برای داشتن پوستی شاداب توصیه می شود روزی ۴ بار با گلاب صورت مان را بشوییم که در بازه زمانی یک ماه تا چهل روز منافذ پوست را باز کرده و رطوبت را به پوست می رساند که از چروک جلوگیری می کند. ماسک شوید و بابونه به ویژه برای خانم ها توصیه می شود؛به طوری که  به صورت خمیر در آورده و آن را به مدت ده شب استفاده کنیم. آرد گندم و سرکه انگبین به صورت ماسک نیز می تواند ضد چروک باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوردن سبزی‌ها به ویژه سبزی خرفه نیز توصیه می‌شود. سبزی خرفه موسوم به سبزی حضرت زهرا (س) است و بسیار باعث شادابی پوست می‌شود و سبزی قابل دسترسی است. حذف شیرینی‌جات مصنوعی از ملزومات جدی برای شادابی پوست است. یکی از بزرگترین سموم برای پوست شیرینی‌جات مصنوعی است.

این متخصص طب سنتی افزود: کسانی که ریزش مو دارند از شامپوهای تبلیغاتی که برای ریزش مو است استفاده نکنند؛ چون تاثیر چندانی ندارد و گاهی درباره گیاهی بودن آن ها حقیقت بیان نمی‌شود.

ابوالفضلی یادآور شد: از شامپو و صابون گیاهی استفاده شود؛ همچنین فرد می‌تواند عسل و روغن زیتون یا عسل و روغن بادام تلخ را به مو زده و به مدت نیم ساعت صبر کرده و به حمام برود، در حمام به صورت نشسته دوش بگیرد چون سرپا دوش گرفتن باعث ریزش موی بیشتر می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: همچنین سدر، ختمی، حنا و مورد ترکیبی است که اگر ده دقیقه روی سر فرد بماند و در این فرایند پنج الی شش هفته تکرار شود می تواند از ریزش مو جلوگیری شود.

وی افزود: در گذشته در حمام ها خیلی کارها انجام می شد از جمله کیسه کشیدن، مشت و مال که باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود. کیسه کشی هفته‌ای یک نوبت به همراه روشور باعث باز شدن منافذ پوستی و از بین رفتن چربی مازاد بدن می شود.

این متخصص طب سنتی در پایان یادآور شد: کک و مک‌های وراثتی و جای جوش و آکنه با مخلوط سرکه سیب و پودر سیاهدانه و یا پوست خیار و سرکه سیب خیلی سریع از بین می رود که باید در بازه زمانی یک ماه تا چهل روز در آن مداومت صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=77953
  • 36 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.