تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

7

فشار خون بالا، از عوامل سکته مغزی

  • کد خبر : 76262
  • 03 مهر 1402 - 7:57
فشار خون بالا، از عوامل سکته مغزی
فردی مبتلا به فشار خون بالا باشد، در معرض خطر بیشتر سکته مغزی یا بیماری قلبی قرار دارد، فشار خون بالا همچنین می‌تواند به کبد، چشم و مغز فرد آسیب برساند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ در یک مطالعه جدید، محققان خواستند ببینند آیا ارتباطی بین تغییرات در رفتار در طول پاندمی و تأثیرات بر فشار خون افراد وجود دارد یا خیر.

نتایج نشان داد که اثرات بهداشتی این بیماری همه‌گیر نه تنها شامل بیماری کووید ۱۹، بلکه سایر مسائل غیرمستقیم سلامتی نیز می‌شود.

با این حال، پاندمی کووید ۱۹ به طور قابل توجهی رفتار و دسترسی مردم به مراقبت‌های پزشکی منظم را مختل کرده است.

برای بررسی سطح فشار خون در طول پاندمی نسبت به سال‌های گذشته، گروهی از دانشمندان داده‌های یک برنامه سلامت کارکنان در ایالات متحده را در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۰ که متشکل از ۴۶۴,۵۸۵ شرکت کننده بود مطالعه کردند.

دانشمندان میزان فشار خون را قبل از پاندمی در سال ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و تا مارس ۲۰۲۰، زمانی که اکثر ایالت‌های آمریکا دستور ماندن در خانه را صادر کردند، مقایسه کردند. آنها سپس این سطوح را با میزان ثبت شده از آوریل تا دسامبر ۲۰۲۰ در طول پاندمی مقایسه کردند.

محققان دریافتند که قبل از پاندمی، هیچ تغییر قابل توجهی در فشار خون بین سال‌ها وجود نداشت.

با این حال، هر ماه در طول پاندمی، فشار خون به طور متوسط ۱.۱ تا ۲.۵ میلی متر جیوه (mmHg) برای فشار خون سیستولیک و ۰.۱۴ تا ۰.۵۳ میلی متر جیوه برای فشار خون دیاستولیک افزایش یافته است.

زنان به طور متوسط افزایش بیشتری برای فشار خون سیستولیک و دیاستولیک داشتند. شرکت‌کنندگان مسن‌تر افزایش فشار خون سیستولیک بیشتری داشتند، در حالی که شرکت‌کنندگان جوان‌تر افزایش فشار خون دیاستولیک بیشتری داشتند.

دکتر «لوک لافین»، سرپرست تیم تحقیق از کلینیک کلیولند در اوهایو، گفت: «بی‌احتیاطی در رژیم غذایی، ورزش نکردن، چاقی مرکزی، مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و عدم مصرف داروهای تجویز شده فشار خون همگی می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند.»

وی در ادامه افزود: «ما همچنین می‌دانیم که بیماران برای ملاقات با پزشک خود، به خصوص در اوایل پاندمی، تردید داشتند، و این مسئله ممکن است در افزایش فشار خون نقش داشته باشد.»

اگر فردی مبتلا به فشار خون بالا باشد، در معرض خطر بیشتر سکته مغزی یا بیماری قلبی قرار دارد. فشار خون بالا همچنین می‌تواند به کبد، چشم و مغز فرد آسیب برساند.

یک فرد می‌تواند با پیروی از یک رژیم غذایی کم نمک و سرشار از میوه و سبزیجات، ورزش منظم، اجتناب از سیگار کشیدن و عدم مصرف الکل به حفظ سطح فشار خون سالم کمک کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=76262
  • 35 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.