تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

7

افزودن ۱۶۵ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران تا پایان سال

  • کد خبر : 75876
  • 20 آذر 1400 - 14:23
افزودن ۱۶۵ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران تا پایان سال
رئیس شورای شهر از اضافه شدن ۱۶۵ اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل تهران تا پایان سال خبر داد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر درباره پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری اظهار داشت: موضوع بدهی‌های شهرداری از دولت همواره در جلسات هیات دولت مطرح می‌شود و امیدواریم که به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه مشکل افزایش واگن‌های مترو و توسعه آن به سرعت حل نمی‌شود، افزود: اما موضوع توسعه اتوبوسرانی قابلیت حل شدن ظرف چندماه را دارد. در همین راستا نیز حدود ۲ هزار دستگاه نیاز به تعمیر دارد اما این اتوبوس‌ها برای بخش خصوصی است و این بخش نیز اعلام کرده که وام‌های تعلق گرفته به آنها برای تعمیرات، کم است و توانایی تعمیر این ناوگان را ندارد.

رئیس شورای شهر در خصوص افزایش وام تعمیر اتوبوس‌های بخش خصوصی، اذعان کرد: صحبت‌هایی شده تا وام این بخش افزایش یابد در همین راستا نیز قرار است رقم این وام‌ها به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

چمران بر اضافه شدن ۱۶۵ اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل تهران تا پایان سال اشاره و ادامه داد: به علاوه حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ اتوبوس نیز در دست خرید و ساخت است. متأسفانه در سال‌های گذشته به جای افزایش اتوبوس‌ها شاهد کاهش آنها بودیم و در حال حاضر تنها ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.

وی با اشاره بر تبعات کاهش اتوبوس‌ها در سال‌های اخیر تصریح کرد: نتیجه کاهش تعداد اتوبوس‌ها و تقلیل ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، امروز در حال نشان دادن خود در معضل ترافیک نا به سامان پایتخت است.

رئیس شورای شهر ادامه داد: تحرکات برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است اما اجرایی و عملیاتی شدن آنها در سطح شهر زمان بر است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکره با دولت برای تسویه مطالبات شهرداری باید در قالب پرداخت یک مبلغ پیش پرداخت نقد برای خرید تجهیزات توسعه مترو باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر چین، روسیه نیز برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. ما در این زمینه در حال تلاش هستیم اما حتی در صورت انعقاد قرارداد با هر کشوری، دو سال بعد واگن‌ها به دست ما خواهد رسید.

چمران در پایان یادآور شد: چراکه ساخت واگن‌ها زمان بر است و پس از آمدن واگن، باید در شرکت‌های واگن سازی داخلی تکمیل و وارد چرخه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75876
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.