تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

8

کشف راهکار موثر برای تشخیص بیماری‌های ذهنی

  • کد خبر : 75823
  • 22 آذر 1400 - 12:18
کشف راهکار موثر برای تشخیص بیماری‌های ذهنی
دانشمندان با توسعه یک روش موفق شدند با انجام آزمایش خون به طور موثری به وجود بیماری‌های ذهنی در افراد پی ببرند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بیماری‌های روانی و در راس آن مشکلات مرتبط با مغز یکی از سخت‌ترین بیماری‌هایی است که با افزایش سن می‌تواند انسان‌ها را درگیر خود کند. برای مثال، دمانس یا زوال عقلی یکی از بیماری‌های رایج مرتبط با اختلالات سلامت ذهنی است که هم اینک بیش از ۵۵ میلیون نفر را در جهان درگیر کرده است که ۶۰ درصد از این جمعیت در کشور‌هایی با درآمد پایین زندگی می‌کنند.

براساس برآورد‌های انجام شده تا سال ۲۰۳۰ شمار مبتلایان به زوال عقلی به ۷۸ میلیون نفر و تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۹ میلیون نفر خواهد رسید. متاسفانه شناسایی به موقع بیماری‌های مرتبط با اختلالات ذهنی یکی از چالش‌های بزرگ برای نظام سلامت است.

همچنین در بسیاری از موارد تشخیص بیماری‌های روانی مانند اختلالات دو قطبی و افسردگی از یکدیگر کاری سخت و دشوار است. با این حال، به تازگی دانشمندان انگلیسی به راهکار موثری در این زمینه دست یافتند.

دانشمندان با توسعه یک روش موفق شدند با انجام آزمایش خون به طور موثری به وجود بیماری‌های ذهنی در افراد پی ببرند. در این روش متخصصان با بررسی RNA بیماران در تست خون به راحتی افسردگی و اختلالات دو قطبی را تشخیص می‌دهند.

یکی از متخصصان در این رابطه می‌گوید: یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما در مواجهه با اختلالات روانی با آن دست به گریبان بودیم تشخیص میان اختلال دو قطبی از افسردگی بود. دلیل این امر این است که دارو‌هایی که برای افسردگی تجویز می‌شود با دارو‌های اختلال دو قطبی متفاوت است و در صورتی که به اشتباه تجویز شود می‌تواند باعث تشدید بیماری فرد شود.

در سوی دیگر، دانشمندان اقدام به بررسی ارتباط میان کیفیت خواب و روند پیری در افراد بالای ۵۰ سال کردند. این تحقیقات که بر روی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن انجام شد نشان داد هر چه کیفیت خواب افراد پایین‌تر باشد، روند پیری در آن‌ها تشدید می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75823
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.