تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان

6

رئیس جمهور برای کاهش بیکاری در لرستان تلاش خواهیم‌کرد/ ثبت آثار تاریخی لرستان

  • کد خبر : 75773
  • 19 آذر 1400 - 12:14
رئیس جمهور برای کاهش بیکاری در لرستان تلاش خواهیم‌کرد/ ثبت آثار تاریخی لرستان
رئیس جمهور در جریان سفر خود به لرستان بیان کرد: علی رغم ظرفیت‌های زیر ساختی خوبی که استان لرستان دارد، واحدهای صنعتی نیمه تعطیل یا تعطیل شده است در حالی که نیاز به کار در این استان وجود دارد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، رئیس جمهور در بدو ورود به خرم‌آباد با اشاره به ظرفیت های خوب استان لرستان گفت: برخی واحدهای صنعتی این استان تعطیل شده که تلاش می کنیم با رفع مشکلات آنها از بیکاری در این استان بکاهیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، صبح امروز (جمعه ۱۹ آذر) در یازدهمین سفر استانی خود به استان لرستان در فرودگاه خرم آباد ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و گرامیداشت شهدای استان لرستان گفت: توفیقی برای من است که در جمع مردم لرستان باشم و دوست داشتم در شهرهای مختلف این استان و اجتماعات مردمی حضور پیدا می کردم اما شرایط کرونایی مانع حضور در اجتماعات مردمی می شود.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در شورای اداری استان و سرکشی از برخی واحدهای نیمه تعطیل صنعتی این استان گفت: متاسفانه در این استان علی رغم ظرفیت های زیر ساختی خوبی که دارد واحدهای صنعتی نیمه تعطیل یا تعطیل شده است در حالی که نیاز به کار در این استان وجود دارد. این شرایط به شدت ما را رنج می دهد.

رئیسی بیان داشت: ظرفیت های بسیاری در این استان وجود دارد اما در این استان پسران و دختران تحصیل کرده زیادی داریم که بیکاری آنها را رنج می دهد.

رئیسی در مورد محور برنامه های سفر خود به استان لرستان گفت: در این سفر موانع ومشکلات را بررسی کنیم و پیگیری می شود تا از بیکاری در استان بکاهیم و ظرفیت های استان بکارگیری شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان سفر به استان لرستان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف قلعه فلک‌الافلاک از نزدیک در جریان ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این مجموعه قرار گرفت.

رئیسی همچنین بر فراهم کردن شرایط ثبت جهانی این قلعه تاکید کرد.

رئیس جمهور بر ضرورت آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک به عنوان یکی از مشکلات این مجموعه تاریخی- فرهنگی تاکید کرد و گفت: قلعه فلک‌الافلاک از آثار تمدنی و مدنیت مردم این خطه است و باید به خوبی نگهداری و معرفی شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: دولت برای ترمیم و نگهداری آثار تاریخی اعتبار مناسبی در نظر گرفته است و با توجه به اینکه میراث تاریخی و فرهنگی گنجینه‌های پرارزشی هستند، لذا باید برای نسلهای آینده به خوبی نگهداری شوند.

همچنین در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی و فرمانده سپاه استان توضیحاتی در مورد آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک ارائه کردند و رئیس جمهور هم بر لزوم تسهیل در آزادسازی حریم این قلعه تاریخی برای ثبت جهانی تاکید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75773
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.