تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

6

۱۲۹ ساختمان در دسته بسیار پرخطر قرار دارند/آخرین وضعیت ایمنی ساختمان علاء‌الدین

  • کد خبر : 75494
  • 16 آذر 1400 - 15:00
۱۲۹ ساختمان در دسته بسیار پرخطر قرار دارند/آخرین وضعیت ایمنی ساختمان علاء‌الدین
سخنگوی سازمان آتش نشانی ضمن اشاره به ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر، بیان کرد: ساختمان علاء‌الدین در سال‌های قبل جز ناایمن‌ترین ساختمان‌ها بود اما در سال‌های اخیر اقدامات موثری برای افزایش ایمنی انجام داده‌است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار داشت: در سه سال گذشته بیش از ۳۳ هزار ساختمان با طبقات، کاربری‌ها، قدمت‌های مختلف را پیرو دستور شورای شهر بازدید کرده‌ایم که بیش از ۳ هزار از این ساختمان‌ها نیاز به بازنگری قوری دارند، یعنی مسئولان آن ها باید در سریعترین زمان از این ساختمان‌ها رفع خطر کنند. همه این‌ها از سازمان آتش نشانی اخطار گرفتند که به کم خطر، میان خطر، پرخطر و بسیار پرخطر تقسیم شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ساختمان بازدید شده ۱۲۹ ساختمان در دسته بسیار پرخطر قرار گرفتند و فقط هم ساختمان‌های اداری و تجاری نیستند و انواع ساختمان در آن‌ها دیده می‌شود و قدیمی هستند. تعدادی از ۳۳ هزار در دو سال گذشته تشکیل پرونده دادند، دستورالعمل گرفتند و اقدامات ایمنی انجام دادند و حتی برخی از آن‌ها تاییده دریافت کردند. اما تعداد ساختمان‌هایی که ایمن سازی‌ها را انجام بسیار کم هستند و با این همکاری‌های کوچک نمی‌توان انتظار داشت که شهر را ایمن کنیم. مالکان و مسئولان باید پای کار بیایند و مهم‌تر از همه باید خلاء‌های قانونی رفع شود و الزام آور شوند.

ملکی گفت: هزینه ایمنی خیلی زیاد و هزینه نا ایمنی خیلی کم است، اگر مالک یک ساختمان نا ایمن اخطار‌ها را جدی نگیرد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. در صورتی که در کشور‌های دیگر در صورت نداشتن تاییدیه ایمنی بیمه‌ها در صورت بروز حادثه به ساختمان ناایمن تعهدی نخواهند داشت و یا مالیات‌های سنگین از ساختمان‌های نا ایمن دریافت می‌شود، چون اگر حادثه‌ای رخ دهد باید هزاران لیتر آب و هزینه‌های بسیار دیگری انجام شود. باید به نحوی باشد تا کسی که ساختمان ایمنی را دارد هزینه کمتری نسبت به مالک ساختمان نا ایمن پرداخت کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه اخطار‌های صادر شده توسط شهرداری و آتش نشانی الزامی را به وجود نمی‌آورد، بیان کرد: باید دستگاه قضا در این زمینه کمک کند. بعضی از دستگاه‌ها در سال‌های گذشته پای کار آمدند که یکی از آن‌ها وزارت بهداشت است. بعد از حادثه بیمارستان سینا اطهر وزارت بهداشت به مراکز و زیر مجموعه‌های ناایمن خود اخطار‌ها را می‌دهد و باید این اتفاق در تمام دستگاه‌ها رخ دهد.

وی در پایان درباره وضعیت ایمنی ساختمان علاء الدین ایادآور شد: بنده اطلاع دقیقی از مجوز ساخت دو طبقه جدید این ساختمان ندارم و درباره شرایط فعلی می‌توانم نظر بدهم. در سال‌های قبل این ساختمان یکی از ناایمن‌ترین ساختمان‌های تهران بود، اما در سه سال اخیر اقدامات موثری در جهت افزایش ایمنی در این ساختمان انجام داده است. تمام کار‌های لازم انجام نشده، ولی طبق بازدید‌هایی که بنده داشتم تا ۶۰ درصد اقدامات ایمنی انجام شده است. حتی به تازگی چند مورد آتش سوزی در این ساختمان رخ داده که به دلیل افزایش امکانات و افزایش ایمنی خیلی سریع اطفاء شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75494
  • 106 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.