تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

واکنش نماینده مجلس به برگزاری اجلاس «سران کشورهای دموکراتیک»‌ در آمریکا

  • کد خبر : 74940
  • 11 آذر 1400 - 10:16
واکنش نماینده مجلس به برگزاری اجلاس «سران کشورهای دموکراتیک»‌ در آمریکا
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بیان کرد: امروز آمریکایی‌ها به اسم و با شعار حمایت از حقوق بشر، دست به جنایاتی در دنیا می زنند که روی تمام جنایتکاران قرون وسطی را هم سفید کردند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در واکنش به برگزاری اجلاس مجازی موسوم به «سران کشورهای دموکراتیک»‌ در آمریکا و با اشاره به اهداف پنهان رژیم آمریکا از این اقدام، اظهار داشت: آمریکا تا زمانی حقوق بشر را رعایت می‌کند که منافعش حفظ شود و به خطر نیافتد. در واقع برای این کشور، حقوق بشر تنها باید برای مردم آمریکا رعایت شود و نه افراد و کشورهای دیگر؛ این با اساس و پایه‌های قوانین مدون حقوق بشری همخوانی ندارد.

وی افزود: امروز آمریکایی ها به اسم و با شعار حمایت از حقوق بشر، دست به جنایاتی در دنیا می زنند که روی تمام جنایتکاران قرون وسطی را هم سفید کرده‌اند. اگر امروز شاهد جنایات سعودی‌ها در یمن و توطئه‌های تروریستی در عراق و سوریه و دیگر نقاط هستیم، این به علت چراغ سبزی است که آمریکا نشان داده است.

آمریکا به هم‌پیمانان خود هم رحم نمی‌کند

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: امروز مردم آمریکا و حتی تمام دنیا می‌دانند که دوربین های مختلفی در جای جای این کشور نصب می شود تا تمام رفت و آمدهای مردم زیر نظر گرفته شود؛ حتی شنودهای تلفنی هم در آمریکا انجام می شود.

آصفری تصریح کرد: حتی آمریکا به دولت های دیگری هم که امروز هم‌پیمان او محسوب می‌شوند، در این زمینه رحم نکرده و امروز توسط سازمان های اطلاعاتی این کشور مورد شنود قرار می‌گیرند؛ با این توصیف آمریکا چطور می تواند مدعی حقوق بشر باشد؟!

وی اظهار داشت: در پارلمان جمهوری اسلامی ایران، تمامی ادیان توحیدی در راستای احقاق حقوق خویش حق حضور دارند. در کشور ما زندانیان نیازی ندارند که برای وعده های غذایی‌شان پولی پرداخت کنند، اما زندانیان در بعضی از همین کشورها که در اجلاس سران کشورهای دموکراتیک شرکت می‌کنند و دایه‌دار حقوق بشر هستند، باید برای تامین وعده های غذایی خود، پول پرداخت کنند.

ممانعت آمریکا از تامین داروی بیماران خاص در ایران

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تصریح کرد: برخی از رژیم‌هایی که در این اجلاس شرکت می‌کنند حتی حاضر نیستند در کشورشان انتخابات برگزار کنند. این کشورها در موضوع حقوق بشر فقط شعار می‌دهند اما در عمل اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهند.

آصفری، آثار سوء تحریم های یکجانبه آمریکا در حوزه های اقتصادی، سلامت و معیشت مردم ایران را به عنوان نمونه بارز نقض حقوق بشر یادآوری کرد و افزود: ما بیش از یک میلیون بیمار داریم که به دلیل تحریم هایی که از سوی آمریکا صورت گرفته است، نمی توانیم برخی از اقلام و امکانات و حتی برخی داروهای خاص را برایشان تامین کنیم. متاسفانه این بیماران با مشکل مواجه شده اند و حتی بعضی از این افراد نمی‌توانند درمان شوند و برخی از آنها از دنیا رفته اند؛ این موارد همگی بر خلاف معاهدات و پروتکل های حقوق بشری است.

گفتنی است، اجلاس مجازی گروه موسوم به «سران کشورهای دموکراتیک»‌ در روزهای ۹ و ۱۰ دسامبر به میزبانی آمریکا و با حضور برخی کشورهای هم‌پیمان آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=74940
  • 63 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.