تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

3

مشکلات ترافیک و آلودگی هوا مسایل کاملا محیط زیستی است

  • کد خبر : 74442
  • 06 آذر 1400 - 16:07
مشکلات ترافیک و آلودگی هوا مسایل کاملا محیط زیستی است
رئیس شورای شهر بیان کرد: ترافیک، آلودگی هوا و فضای سبز شهر یک بحث کاملا محیط زیستی است که سیاسی کردند و به کشمکش‌های سیاسی کشاندند و ضربه‌های زیادی را به ریه‌های تنفسی شهر زدند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در نشست هم اندیشی کارگروه های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، اظهار داشت: شورای اسلامی شهرتهران بر اساس ضرورت و مسئولیت هایی که بر عهده دارد در کلانشهر تهران به عنوان ام القرای اسلام از ظرفیت و توان کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی برای تحقق وظایف و مسئولیت های خود بهره می گیرد. ممکن است گاهی تصور شود که این وظیفه در مطالعه و بهره گیری از ظرفیت ها بر عهده شهرداری است و چه ضرورتی دارد که شورا در این زمینه فعالیت کند. بی‌تردید شهرداری تمام تلاش خود را می کند به بهترین شکل شهر را اداره کند اما باید یک برنامه و ریل گذاری مناسب برای شهرداری انجام شود که این کار توسط شورا محقق می شود تا قطار به خوبی روی آن حرکت کند.

 وی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته چنین امری محقق شد که امروز به جایی برسیم که از آن دوران به عنوان دوران طلایی یاد کنیم. تصور نمی کنیم خدمات شهری و محیط زیست در جایی دیگر همچون سازمان محیط زیست باید دنبال شود و شورا در این امور دخالتی نداشته باشد روی تجربه تاکید می کنم و حضور افرادی همچون آقای خادم و شریعتمداری باعث شد حرکت هایی در شورا آغاز شود که موجب تحول و حرکت مثبت در شهر شد.

رئیس شورای شهر تهران، ادامه داد:کاری که امروز کمیسیون سلامت شورای شهر تهران دنبال می کند و از همگان در امور شهر نظرخواهی می کند قابل تحسین است. لذا انتظار می رود که با برنامه ریزی صحیح نسبت به حل مشکلاتمان اقدام کنیم، ترافیک، آلودگی هوا و فضای سبز شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است که متاسفانه بعضا به بحث های سیاسی تبدیل می شود. یعنی یک بحث کاملا محیط زیستی را سیاسی کردند و به کشمکش های سیاسی کشاندند و ضربه های زیادی را به ریه های تنفسی شهر زدند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه روزگاری تهران به عنوان یک باغ شهر شناخته می شد، افزود: در گذشته بخش زیادی از تهران فضای سبز بوده که امروز در پی خانه سازی ها به آهن و سیمان تبدیل شده و به جایی رسیده که برای جان انسان‌ها مضر است. بی تردید روی همه چیز، سلامت، قدرت، توان و … آلودگی هوا تاثیر نامطلوب می گذارد و به جای اینکه ما روش های درست اتخاذ کنیم که به محیط زیست و فضای سبز بنا ببخشیم، ما را درگیر مسائل سیاسی کردند.

چمران با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز از ۸٫۵ متر به ۱۵ متر در دوره چهارم شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: ظرف چهار سال گذشته اندکی به این سرانه اضافه شده، هر چند که خدمات شهری ابعاد فراوانی دارد. همچون تمیزی و زیبایی شهر که همه مهم هستند اما سلامت و آرامش شهر در درجه اول اهمیت قرار دارد. بر همین اساس به مردم شهر می گوییم آماده ایم برای برنامه ریزی درست تر و جهادی تر مسئولین مدیریت شهری شبانه روزی فعالیت کنند.

وی در پایان یادآور شد: این در شرایطی است که به لحاظ مالی بدهی‌های گسترده‌ای وجود دارد. امروز هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم باید ابتدا به بدهی‌ها بیندیشیم اما ان‌شاءالله به لطف الهی اگر همه دست به دست هم دهیم و با خلوص پیش برویم موفق خواهیم شد. این امر در سال ۸۲ تجربه شد و موفق هم بود، چرا که با حمایت مردم کارها انجام می شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=74442
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.