تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی فولادی‌ها در معرض ورشکستگی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه

4

عرضه میوه شب عید به صورت هوشمند

  • کد خبر : 73808
  • 29 آبان 1400 - 15:14
عرضه میوه شب عید به صورت هوشمند
قائم مقام سازمان تعاون روستایی بیان کرد: مسئله هوشمندسازی سبب می‌شود تا مردم بدون هزینه حمل و نقل، کالای مورد نیاز را درب منزل تحویل بگیرند و موضوع را برای میوه شب عید نیز خواهیم داشت.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، علی شاه‌میری قائم مقام سازمان تعاون روستایی در خصوص تامین میوه شب عید اظهار داشت: همانند سال‌های قبل، اقدامات لازم برای تنظیم بازار میوه شب عید را داریم، با این تفاوت که تلاشمان بر این است تا خرید‌های مناسبی را از کشاورز‌ها داشته باشیم؛ به نوعی که میوه‌ها دارای کیفیت مطلوب باشد و انبارش آن ها به نحوی انجام شود که هزینه انتقال و حمل و نقل به کمترین میزان خود برسد.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به اینکه حدود ۱۰ روز است، پخش هوشمند استارت آپ‌ها را برای مرغ و تخم‌مرغ داشته‌ایم، تنظیم بازار شب عید را هم روی همین پایلوت قرار است ادامه دهیم تا بتوانیم قسمت عمده‌ای از بحث تنظیم بازار میوه شب عید را با استارتاپ‌ها داشته باشیم. این میوه‌ها مانند سال‌های گذشته، شامل پرتقال و سیب است که عمده مصرف را شامل می‌شود.

شاه‌میری ادامه داد: حدود دو هفته است که خرید‌ها را آغاز کردیم و سعی می‌کنیم که انبارش به نحوی انجام شود تا حداقل هزینه حمل و نقل را داشته باشیم. توزیع سنتی سبب می‌شود که صف‌های سنگین به وجود آید. این موضوع سبب ناعدالتی می‌شود، به نحوی که کالا‌های تنظیم بازاری سر سفره مردم قرار نمی‌گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: مسئله هوشمندسازی سبب می‌شود تا مردم بدون هزینه حمل و نقل، کالای مورد نیاز را درب منزل تحویل بگیرند. همین موضوع را برای میوه شب عید نیز خواهیم داشت تا با استفاده از اپلیکیشن «بازرگام» این کار را در استان‌های مختلف شروع کنیم.

شاه‌میری تصریح کرد: این کار را برای تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ از شهر کرج و اصفهان آغاز کرده‌ایم و عملاً به استان‌های دیگر نیز می‌بریم. اقلام اصلی برای تنظیم بازار شب عید، در حال حاضر فقط پرتقال و سیب است، اما بحث‌هایی انجام شده که به این سبد محصولات دیگری را هم اضافه کنیم.

وی افزود: هدف اصلی از این کار، کاهش دادن هزینه هاست؛ یعنی هزینه‌های حمل و نقل و زمان. همچنین، چون بازار سیاه هم در زمینه تنظیم بازار به وجود می‌آید و مردم را نگران می‌کند، استفاده از روش‌های جدید سبب می‌شود تا یک امنیت فکری به وجود آید، زیرا امنیت فکری باعث جلوگیری از ذخیره‌سازی بی دلیل می‌شود.

قائم مقام سازمان تعاون روستایی در پایان یادآور شد: محصولات به ویژه پرتقال، فسادپذیری زیادی دارند؛ به همین دلیل، جایگاه‌های زیادی را برای دپوی محصولات قرار داده ایم که جا به جایی‌ها به حداقل برسد، ضمن آن که نیازسنجی هر استان در کارگروه‌های مربوط انجام شده تا از خرید بیش از حد که منجر به فساد میوه می‌شود، جلوگیری کنیم. به منظور احتیاط، فقط بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیش از نیازسنجی‌ها خرید کرده ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=73808
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.