تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

5

برخورد با قاچاقچیان سلاح

  • کد خبر : 73410
  • 26 آبان 1400 - 11:47
برخورد با قاچاقچیان سلاح
معاون نیروی انتظامی بیان کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و ناجا قاطعانه با قاچاقچیان سلاح و اراذل و اوباش برخورد خواهد کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه پلیس در خصوص اقدامات پلیس در موضوع هک بنزین اظهار داشت: در بحث هک جایگاه سوخت، ناجا با توجه به ظرفیت‌های پلیس فتا به کمک‌های سازمان‌های مربوطه شتافت و تیم ما در پلیس فتا در این زمینه کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: ناجا در بخش‌های مختلف مثل شناسایی افرادی که اخلال ایجاد کرده و همچنین بازگرداندن و برقراری سیستم کمک کرد.

 حاجیان در خصوص اظهاراتی مبنی بر افزایش حجم ورود سلاح به پایتخت تصریح کرد: نیروی انتظامی برخورد با قاچاقچیان سلاح و برهم‌زنندگان نظم عمومی را به طور قاطع در دستور کار دارد.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: قاچاق سلاح بعضاً  هدفمند و از طریق کشورهای همسایه اتفاق افتاد و با توجه به تعداد سلاح های شکاری و بعضا جنگی ناجا به صورت قاطعانه و با اشراف و تسلط اطلاعاتی اقدام کرد اما باید مجازات در این زمینه بازدارنده باشد.

معاون نیروی انتظامی تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و ناجا قاطعانه با قاچاقچیان سلاح و اراذل و اوباش برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص آخرین پرونده عنابستانی و سیلی به مامور پلیس راهور تهران گفت: با صلح و سازش بین طرفین و رضایت شاکی پرونده بسته شد.

معاون اجتماعی پلیس خاطرنشان کرد: در این پرونده صلح و سازش بین شاکی و متشاکی انجام شد و آقای عنابستانی از سرباز وظیفه که شاکی بودند دلجویی کردند.

سخنگوی ناجا در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر با بیان اینکه موضوع پیشگیری از اعتیاد و درمان دو موضوع اصلی است که‌ به‌ آن‌ توجه نشده و سازمانهایی که در این زمینه وظیفه خود دارند باید پاسخگو باشند گفت: پلیس می‌تواند همه معتادان متجاهر را در کمتر از یک هفته جمع‌آوری کرده و به سازمان هایی که وظیفه نگهداری آنها را دارد تحویل دهد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس توانایی جمع‌ آوری معتادان متجاهر را دارد ادامه داد: ما این افراد را کجا ببریم و آیا توان نگهداری آنها وجود دارد. حضور معتادان متجاهر یک معضل و آسیب اجتماعی است و معتادان متجاهر رابطه مستقیم با سرقت خرد دارد.

سردار حاجیان تاکید کرد: نگاه ایجابی باید در علل اعتیاد شکل بگیرد و باید با علت برخورد کرد و اگر علت‌ها رفع شود نیازی به برخورد با معتادان نیست.در خواست ما از مسئولان این است که برنامه جامع و کامل برای ترک، درمان، بازتوانی و اجتماعی شدن ارائه دهند در حال حاضر این برنامه ناقص است و این مطالبه ما از مسئولان است.

سخنگوی پلیس درباره ترافیک تهران و کلانشهرها اظهار داشت: تصمیمات ترافیکی در شورای عالی ترافیک اخذ می شود و نیروی انتظامی مجری این تصمیمات است و حضور پلیس به رفت و آمد و ترددها کمک می کند.

وی ادامه داد: در کلانشهرها محدودیت ترافیکی و زوج و فرد کردن به کاهش ترافیک کمک کرده اما ظرفیت معابر ترافیک، تعداد خودروها و استفاده از خودروهای تک سرنشین یک معضل است و خود مردم و توسعه فرهنگ ترافیکی می تواند برای حل این مشکل کمک کننده باشد

معاون اجتماعی پلیس به اقدامات پلیس در حوزه هوشمندسازی اشاره و اظهار داشت: هوشمندسازی که در دستور کار پلیس قرار دارد همچون صدور پلاک، صدور گذرنامه، تعویض پلاک و … در امر کاهش ترافیک کمک می‌کند لذا همه دستگاهها باید به سمت هوشمندسازی بروند و نیروی انتظامی به عنوان دستگاهی که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد به دستور فرمانده ناجا به سمت هوشمندسازی رفته تا خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود و مردم برای دریافت خدمات کمتر تردد داشته باشند.

وی در خصوص برخورد با سلاح‌های غیر مجاز گفت: هر نوع سلاحی که مجوز نداشته باشد غیرقانونی بوده و دارنده سلاح مجرم است و با آن برخورد می شود؛ تفاوتی هم ندارد این سلاح از چه نوعی باشد. دارنده سلاح غیرمجاز مجرم است و با آن برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=73410
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.