به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران در خصوص استفاده تاکسی و خودروهای پرمسافر از خطوط بی. آر. تی برای کنترل ترافیک اظهار داشت: خطوط اتوبوسهای تندور، ایزوله هستند و دسترسی به محل تقاضای تاکسی و خودروها ندارند.
وی با بیان اینکه تاکسیها میتوانند در هر محلی مسافر خود را سوار یا پیاده کنند در حالی که خطوط اتوبوس تندور با موانعی جداسازی شده و جز در ایستگاههای تعیین شده امکان توقف وجودندارد، افزود: پس عملا شرایط ورود و تردد تاکسی ها و خودروهای پرمسافر از داخل خطوط بی. آر.تی فراهم نیست و این ورود میتواند موجب کاهش ایمنی و افزایش تصادفات شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به ازدحام جمعیت در برخی خطوط اتوبوس تندرو ادامه داد: در خطوط بی آر تی به خصوص خط انقلاب یا تجریش به قدری تعداد ناوگان برای سرویس دهی بالا است که وجود هرگونه وسیله نقلیه در خط ویژه می تواند موجب اختلال و کاهش ایمنی شود.
وی در پایان با بیان اینکه استفاده تاکسی و خودروهای پرمسافر از خطوط ویژه بی آر تی در یک مقطعی مطرح شد اما نیازمند کار تخصصی است، یادآور شد: اگر معاونت حمل ونقل به این جمع بندی برسد و لایحه ای را تقدیم شورای شهر کند حتما آن را بررسی کرده و نظر تخصصی خود را اعلام می کنیم؛ اما مسئله ای هنوز در این خصوص مطرح نشده است.
انتهای پیام/