تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

7

لایحه حذف چهار صفر تقدیم دولت شده است

  • کد خبر : 7248
  • 23 دی 1397 - 13:09
لایحه حذف چهار صفر تقدیم دولت شده است

با اعلام رییس کل بانک مرکزی، لایحه حذف ۴ صفر تقدیم دولت شده و در صورتی که به تصویب دولت برسد، برای دریافت مصوبه قانونی به مجلس فرستاده می شود. به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، با اعلام رییس کل بانک مرکزی، لایحه حذف ۴ صفر تقدیم دولت شده و در صورتی که به تصویب […]

لایحه حذف چهار صفر تقدیم دولت شده است

با اعلام رییس کل بانک مرکزی، لایحه حذف ۴ صفر تقدیم دولت شده و در صورتی که به تصویب دولت برسد، برای دریافت مصوبه قانونی به مجلس فرستاده می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، با اعلام رییس کل بانک مرکزی، لایحه حذف ۴ صفر تقدیم دولت شده و در صورتی که به تصویب دولت برسد، برای دریافت مصوبه قانونی به مجلس فرستاده می شود.

همتی قبلا درخصوص حذف ۴ صفر از پول ملی عنوان کرده بود: لایحه حذف ۴ صفر پول ملی را به دولت ارائه شده و پیشنهاد شده با توجه به عرف سال های گذشته بین مردم هر ده‌هزار ریال فعلی معادل یک تومان و هر تومان برابر با یکصدریال جدید باشد. امیدوارم با تصویب دولت و تأیید مجلس محترم اقدامات اجرایی این لایحه را انجام دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره فرآیند زمانی اجرای این طرح نیز اظهار داشت: این طرح از لحاظ حقوقی و فنی به زمان نیاز دارد و بر اساس پیش بینی کارشناسان ما اجرای آن نزدیک دو سال طول می‌کشد.

 با توجه به اطلاعات جدیدی که از پیش نویس “لایحه تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان” وجود دارد قرار شده ماده یک قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال ۱۳۵۱ به این صورت اصلاح شود «هر تومان معادل ۱۰۰۰۰ ریال موضوع ماده یک قانون یاد شده و معادل ۱۰۰ “ریال جدید” تعریف می شود. »

در ماده یک قانون پولی و بانکی کشور نوشته شده است که “واحد پول ایران ریال است. ریال برابر صد دینار است” . بانک مرکزی در پیش نویس این لایحه پیش بینی کرده برای تغییر واحد پول ۲۴ ماه زمان لازم است.

طبق این لایحه، برابری پول های خارجی نسبت به تومان و نرخ خرید و قروش ارز توسط بانک مرکزی در چارچوب نظام ارزی حاکم محاسبه و تعیین خواهد شد. هم چنین در این لایحه اشاره شده است که مقامات رسمی مجاز به اظهارنظر در تضعیف مفاد این قانون نیستند و صدا و سیما هم بدون اخذ کارمزد ملزم به همکاری در اجرای این قانون است.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=7248
  • 43 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.