تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

5

تهران کشش جمعیت را ندارد/مسبب مشکلات تهران اشتباهات دستگاه‌های اجرایی است

  • کد خبر : 71564
  • 08 آبان 1400 - 11:32
تهران کشش جمعیت را ندارد/مسبب مشکلات تهران اشتباهات دستگاه‌های اجرایی است
استاندار تهران ضمن اشاره به اینکه تهران دیگر کشش جمعیت بیشتر از تعداد کنونی را ندارد، بیان کرد: مسبب بسیاری از مباحث حریم عامل و آسیب‌های در حقیقت اشتباهات اجرایی دستگاه‌های خودمان است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، استاندار تهران با بیان اینکه مسبب بسیاری از مشکلات اجتماعی این استان اشتباهات دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در حال راه‌اندازی قرارگاه حل آسیب‌های اجتماعی هستیم و در این راستا به صورت جداگانه با فرمانده انتظامی، بهزیستی و وزیر کشور مذاکره کرده‌ام.

محسن منصوری استاندار تهران اظهار داشت: بدون شک بخش‌هایی از مشکلات اجتماعی را می توان در کوتاه‌مدت حل کرد که نمونه آن معتادان متجاهر است.

وی با بیان اینکه تهران ۲۱ هزار معتاد متجاهر دارد، افزود: بناست فاز جمع آوری این افراد را از سطح شهر در کمتر از ۶ ماه انجام دهیم و بعد به سراغ نگهداری و باز اجتماعی برویم و با کمک‌هایی که در زمینه اشتغال آنان می‌کنیم، مانع بازگشت آنان به سمت اعتیاد شویم.

استاندار تهران با بیان اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی بسیار فراتر از این موارد است، تصریح کرد: مشکلات اجتماعی، یکی از موارد بحث شده در جلسه اخیرمان با رئیس جمهوری بود؛ این حوزه ابعاد پیچیده‌ای دارد و با بحث حاشینه نشینی درهم تنیده است.

وی با بیان اینکه بحث حریم عامل و مساله دیگری در تهران است، خاطرنشان کرد: مسبب بسیاری از این مباحث در حقیقت اشتباهات اجرایی دستگاه‌های خودمان است؛ به عنوان مثال در بحث تقسیمات کشوری، شهرستانی جدید ایجاد شده است بدون آنکه حریم شهرها در نظر گرفته شود.

منصوری ادامه داد: به طور قانونی حریم یک شهر از محدوده شهرستان نباید فراتر برود، اما در این استان شهرهایی داریم که ۲ شهر هم مرز همدیگر هستند و حتی یک متر حریم ندارند.

استاندار تهران اذعان کرد: خیلی شفاف بگویم، برخی از این موارد غیرقابل حل است؛ چراکه وقتی این سوی خیابان یک شهر و آن سوی خیابان شهری دیگر است، به هیچ وجه نمی توان از حریم سخن گفت؛ هر کسی هم بگوید که این مشکل را حل می کنم گزافه گفته است.

وی خاطرنشان کرد: این مشکلات اجتماعی را در نقاطی که حریم های شهری با فاصله میان ۲ شهر موجودیت می‌یابد می توان به صورت قراردادی، توافقی یا با سیاستگذاری حل کرد.

منصوری افزود: با مذاکراتی که انجام گرفته، عزم دستگاه‌هایی مانند شهرداری، بهزیستی، ناجا، سپاه و بسیج برای حل این معضلات اجتماعی جدی است.

استاندار تهران ادامه داد: حجم انبوه مشکلات تهران فقط ناشی از مهاجرت از دیگر مناطق به این استان نیست؛ اما یکی از عوامل، مهاجرت بسیاری زیادی است که به این استان می شود. نمی‌توان گفت، ظرفیت‌های مالی و اجتماعی تهران به صورت میانگین سالانه پاسخگوی مهاجرت ۲۵۰ هزار نفر به این استان است.

منصوری افزود: بدون شک باید طرح‌های کنترلی و هدایتی از مبدا اجرا شود و این موضوع در نشست اخیر با رئیس جمهوری هم مطرح شد.

استاندار تهران با بیان اینکه این استان به واقع دیگر کشش جمعیت بیشتر از تعداد کنونی را ندارد، ادامه داد: ما با مشکل آب، راه، حمل و نقل و مسکن مواجه هستیم و این جمعیت نیز به زمین، آب و زیرساخت جدید نیاز دارد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که جمعیت تهران بیش از این میزان شود، اذعان کرد: البته نمی خواهیم شرایط را برای مردم سختتر کنیم؛ پیش از این یک نظریه وجود داشت که می گفت آنقدر شرایط را در تهران سخت می کنیم که جمعیت از آن خارج شود؛ اما ما معتقد به این نظر نیستیم.

منصوری یادآورشد: هر کسی که شهروند استان تهران شد ما تلاشمان را برای ارائه بهترین خدمات به کار می گیریم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه به واقع تهران را نباید به عنوان مقصد مهاجرت انتخاب کرد، افزود: هم باید در مبدا مشوق ایجاد کرد و هم اینکه اگر هر شخصی به هر دلیل قصد مهاجرت دارد، کمک و راهنمایی کنیم که جایی غیر از این استان ساکن شود. اگر بخواهیم کمی وضعیت کنونی استان را ساماندهی کنیم، باید کنترل جمعیت را مد نظر داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: می توانیم برای جمعیت فعلی با استفاده از ظرفیت موجود، وضعیت را ساماندهی کنیم اما گاه سرعت خدمات‌رسانی ما با سرعت افزایش جمعیت یکسان نیست که باید برای آن تدبیری داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=71564
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.