تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

4

تشریح اهمیت رعایت ایمنی در مراکز درمانی

  • کد خبر : 71328
  • 04 آبان 1400 - 12:11
تشریح اهمیت رعایت ایمنی در مراکز درمانی
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران بیان کرد:‌ وضعیت تعدادی از ساختمان‌های مرتبط با درمان بسیار اضطراری است که در این خصوص باید همه دستگاه‌ها کمک کنند. 

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره اهمیت رعایت ایمنی در مراکز درمانی اظهارکرد: از نظر آتش نشانی هر ساختمانی با هر کاربری باید ایمنی لازم را داشته باشد؛ اما شرایط بعضی از ساختمان‌ها ویژه‌تر از برخی دیگر است.

سخنگوی آتش نشانی تهران ادامه داد: بر اساس تعداد طبقات، نوع کاربری، تعداد اتاق‌ها و… اهمیت ایمنی هر ساختمانی را متفاوت می ‌سازد. ایمنی برخی ساختمان ها با کاربری‌های مهم اهمیت بیشتری نسبت به سایر ساختمان‌ها دارد. بیمارستان‌ها، برج‌های مسکونی، مراکز نگهداری سالمندان و… از جمله این ساختمان ها هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به ایمنی در مراکز درمانی تصریح کرد: زمانی که از ایمنی در مراکز درمانی سخن می‌گوییم، علاوه بر بیمارستان‌ها سایر ساختمان هایی را هم که با خدمات درمانی سر و کار دارند در نظر می‌گیریم که کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و… نیز از جمله آن هاست.

وی ادامه داد: البته بیمارستان‌های بزرگتر به دلیل اینکه تعداد افراد زیادی در آن بستری هستند شاید حساسیت بیشتری نیز داشته باشد؛ چرا که افرادی که در آن بستری می شوند از ناتوانی های خاصی هم برخوردار هستند. در این موارد نجات دادن تعداد زیادی آدم که شرایط ویژه‌ای دارند، در حال جراحی، زیر دستگاه اکسیژن هستند و… اقدام بسیار دشواری است. این امدادرسانی با ساختمانی که ۴۰ نفر فرد سالم در آن زندگی می کنند بسیار متفاوت است.

ملکی تصریح کرد: بعضا دیده می‌شود که بعضی از این ساختمان‌ها با اهمیت بسیار بالا کمترین اهمیتی به ایمنی می‌دهند. سینا اطهر یکی از مثال‌های بارز این ساختمان‌ها است که چیدمان ناصحیح مواد خطرناک را در آن دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ ساختمان مرتبط با مراکز درمانی بازدید شده است و اصول ایمنی دریافت کردند. وضعیت تعدادی از این ساختمان‌ها بسیار اضطراری است.

سخنگوی آتش نشانی تهران اذعان کرد: خوشبختانه طی مدت اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته اما در برخی از بیمارستان‌ها هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به حریق در دو بیمارستان شناخته شده تهران طی دو هفته گذشته ادامه داد: این دو حادثه در بیمارستان دی و مدائن به خیر گذشت؛ اما اگر آتش نشانان دیر می رسیدند یا اختلالی ایجاد می شد شاهد وقوع یک بحران می‌بودیم. در این دو بیمارستان خصوصی که درآمد به نسبت خوبی هم دارند شاهد این ناایمنی‌ها هستیم در حالی که حق مردم این است که وقتی هزینه‌ای را پرداخت می کنند همانقدر هم در یک ساختمان ایمن تردد کنند.

ملکی در پایان یاداور شد: در این خصوص باید همه دستگاه‌ها کمک کنند، یعنی وزارت بهداشت نیز باید در این خصوص فعال باشد و فقط به یک نامه بسنده نکند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=71328
  • 47 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.