تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

8

انهدام  ۱۰۷ باند سرقت و دستگیری ۳۰ مالخر

  • کد خبر : 70584
  • 26 مهر 1400 - 11:56
انهدام  ۱۰۷ باند سرقت و دستگیری ۳۰ مالخر
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام ۱۰۷ باند سرقت از منزل، 30 مالخر اموال مسروقه و 10 مورد دستگیری مسلحانه در طرح کاشف، خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای چهارمین مرحله از طرح «کاشف» که با مشارکت پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی تهران بزرگ و با هدف مقابله با سارقان منزل و مالخران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با هفته نیروی انتظامی که رده‌های مختلف خدمات خود به مردم را افزایش داده و در ارتباط با مردم بودند بخش های عملیاتی نیز در پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی طرح مشترکی را برای برخورد با سارقان منزل و مالخران به مرحله اجرا در آوردند.

وی با بیان اینکه سرقت منزل یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان محسوب می شود، افزود: در اجرای این طرح طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۲۰ عملیات هماهنگ علیه سارقان به اجرا درآمد که حدود ۳۰ درصد از این عملیات ها نیز در خارج از تهران و سایر شهرستان ها بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در مجموع این عملیات‌ها ۷۸۶ سارق منزل دستگیر شد، ادامه داد: در مجموع از این افراد تا به این لحظه ۷۲۰ فقره سرقت از منازل در پوشش‌ها و اشکال مختلف کشف شده که با تکمیل تحقیقات و انجام اعترافات این روند افزایش نیز خواهد داشت.

رحیمی اذعان کرد: تا کنون بیش از ۱۰۰۰ فقره از اموال مسروقه مردم کشف شده که در میان آنها بیش از سه کیلوگرم طلا، ۱۰۰ ساعت گرانقیمت، ۲۰ دستگاه لپ تاب، ۱۰۰ دستگاه تلفن همراه، ۵۰ تخته قالی نفیس، ۴۰ عدد تابلو گرانقیمت و … کشف شده است.

رحیمی درباره اینکه سارقان بیشتر به چه منازلی مراجعه می کنند،خاطرنشان کرد: عمده منازلی که هدف سارقان قرار گرفته منازلی بوده که در آن ارز و طلا نگهداری شده بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۰۷ باند سرقت از منزل طی این مدت منهدم شد، افزود: ۶۳ درصد از دستگیرشدگان در این طرح جزو افراد سابقه دار هستند. همچنین ۲۱ مورد نیز در حین ارتکاب سرقت دستگیر شدند که قالب این افراد در هنگام دستگیری با پلیس درگیر شده بودند تا جایی که ۱۰ مورد دستگیری مسلحانه نیز با این افراد انجام شد.

وی از دستگیری ۳۰ مالخر اموال مسروقه نیز خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه در میان مالخران برخی از افراد فعال در صنوف نیز حضور دارند که من نمی دانم چگونه می توانند این مال حرام را استفاده کنند اما در بین دستگیرشدگان طلافروش و فرش فروش هم بود.

رحیمی در پایان با اولتیماتوم به سارقان و مجرمان یادآور شد: برخی از سارقان تصور می کنند که می توانند با فرار به شهر دیگر از دست پلیس پنهان شوند در حالیکه به صراحت اعلام می کنم که هر سارقی حتی در نقطه صفر مرزی نیز شناسایی و دستگیر خواهد شد. کمااینکه در این طرح نیز حدود ۳۰ درصد از مجرمان در سایر شهرستان ها و حتی مناطق مرزی دستگیر شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=70584
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.