تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

7

بازگشایی مدارس و تمهیدات حوزه حمل و نقل

  • کد خبر : 70424
  • 25 مهر 1400 - 15:07
رئیس شورای شهر بیان کرد: برخی مسائل در زمینه بازگشایی مدارس بررسی شده و واگن‌های قطار، اتوبوس و تاکسی سرویس‌های مدارس در درجه اول قرار گرفتند و این طرح به تصویب اعضای شورا رسید. 

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره مشکلات بودجه‌ای در مدیریت شهری، اظهارداشت: مشکلات بودجه‌ای مربوط به زمان کنونی نیست و همیشه وجود داشته البته در حال حاضر تشدید شده است.

وی افزود: دلیل این مساله این بوده که بودجه پیش بینی شده محقق نشده است و امیدواریم در ادامه با تمهیداتی که اندیشیده شده شاهد تحقق بیشتر بودجه باشیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هر طرحی که در صحن شورا ارائه می‌شود اگر بار مالی داشته باشد باید منابع مالی آن را پیش بینی کنیم که از چه محلی تامین خواهد شد.

چمران در پاسخ به پرسشی درباره موضوع دستفروشی و مطالعات جدید در این حوزه توسط شورا تصریح کرد: شورای ششم مطالعه جدیدی نداشته اما راهکار اصلی این است که باید شغل  برای افراد فراهم شود که به دستفروشی روی نیاورند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شرایط اقتصادی خراب شود افراد دستفروشی روی می آورند، باید روند اصلاح شود چرا که هر چه جا برای دستفروشی ایجاد کنید باز هم افرادی برای انجام این کار اضافه خواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران درباره مصوبات امروز شورا افزود: در جلسه امروز دو فوریت طرحی در ارتباط با حذف فرانشیز کارکنان شهرداری تهران هنگام مراجعه به درمانگاه های شهرداری مطرح شد.

وی ادامه داد: در گذشته ۱۰ درصد فرانشیز برای مراجعه کارکنان پیش بینی شده بود، اما این موضوع از تیر سال جاری عملیاتی شد که موجب نارضایتی عزیزان در شهرداری تهران شده بود.

رئیس شورای ششم شهر تهران خاطرنشان کرد: در طرح حذف فرانشیز اشکالاتی وجود داشت که برخی از آنها همچون اضافه شدن کلینیک های شهرداری اصلاح شد ولی در مورد بیمارستان‌های طرف قرارداد چون در بودجه دیده نشده بود مقرر شد طرح شهرداری پس از اصلاح و تصویب عملیاتی شود.

وی درباره بازگشایی مدارس و تمهیدات حوزه حمل و نقل، افزود: امروز برخی مسائل در این زمینه بررسی شد. واگن های قطار، اتوبوس و تاکسی سرویس های مدارس در درجه اول قرار گرفتند تا به آنها رسیدگی شود و سرانجام این طرح به صورت یک فوریتی تبدیل شد و مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

چمران خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه موضوع حسابرسی در دوره های گذشته مورد بررسی قرار گرفت. این طرح نیز به صورت یک فوریتی به تصویب رسید تا به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان درباره دکل ها و آنتن‌های مخابراتی تهران یادآور شد: برای دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی شهر تهران کمیسیونی وجود دارد که یک نماینده از شورا باید در آن شرکت کند که امروز اعضای شورا آقای بابایی را برای این کار انتخاب کردند. همچنین برای کنترل هوشمند ارائه خدمات تاکسی های هوشمند ممکن است شکایت هایی وجود داشته باشد. لذا برای بررسی این موارد کمیسیونی وجود دارد که یک نماینده از شورا باید در آن حضور داشته باشد که اعضای شورا پیمان سنندجی که سابقه طولانی در حمل و نقل تهران دارند معرفی و انتخاب کردند همچنین در صحن امروز شورا اعضای شورا برای کمیته ایثار و شهادت نرگس معدنی‌پور را به عنوان نماینده انتخاب کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=70424
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.