تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

7

شاخص بورس تهران ۱۸۸۳ واحدی رشد داشت

  • کد خبر : 70006
  • 19 مهر 1400 - 15:00
شاخص بورس تهران ۱۸۸۳ واحدی رشد داشت
در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 1883 واحد به رقم یک میلیون و 457 هزار و 495 واحد رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بورس اوراق بهادار تهران امروز بعد از اینکه در ابتدای ساعات معامله رشد خوبی تجربه کرد، اما از میانه معاملات روند ریزشی به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش ۱۸۸۳ واحد به رقم یک میلیون و ۴۵۷ هزار و ۴۹۵ واحد رسید.

اما شاخص کل با معیار هموزن امروز ۹۱۹ واحد عقب‌نشینی داشت و به رقم ۴۱۳ هزار و ۷۶۷ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۸۵۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۵۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۰۳۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اما در فرابورس امروز بیش از ۲۸ هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان معامله انجام شد، با این حساب ارزش معاملات دو بازار از ۳۳ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱۳ صدم درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۲۲ صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱۴ صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲۸ صدم درصد افزایش یافت، اما شاخص بازار دوم بورس با معاملات بلوکی و عمده فقط ۵ صدم درصد عقب‌نشینی کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی پردیس، صنایع ملی مس ایران، فولاد خوزستان، پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر افزایش بر شاخص بورس را داشتند و نماد پتروشیمی خلیج فارس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص بورس داشت.

در فرابورس ایران در بازار نقدی امروز شاخص کل ۵۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۸۳۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۶۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۲٫۶ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۱۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۸ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایش بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای صنعتی مینو، فرابورس ایران، سرمایه گذاری میراث فرهنگی و ذوب آهن به ترتیب بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص فرابورس داشتند.

 با توجه به اینکه ریسک و نوسان جزو ذات بازار سرمایه است، بهتر است سرمایه‌گذاران خرد و غیرحرفه‌ای از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت وارد شوند تا دچار نوسان نشوند. در کشورهای پیشرفته به ازای هر شرکت بورسی سه صندوق فعالیت دارند و عمده سرمایه‌گذاران از طریق صندوق‌ها وارد بازار سرمایه می‌شوند.

در شرایط تورمی مردم برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود باید در صندوق‌های با درآمد ثابت اقدام کنند تا از طوفان تورم و کاهش ارزش و همچنین ریسک‌های بازار سرمایه در امان بمانند و برای دوران بازنشستگی خود پس‌انداز قابل توجهی جمع‌آوری کنند.

از طرفی دولت برای اجرای طرح‌های خود مانند یک میلیون مسکن که وعده کرده است، می‌تواند از طریق تامین مالی از بازار سرمایه در کنار تامین مالی از شبکه بانکی اقدام کند، بنابراین بازار سرمایه به یکی از بازیگران اصلی اقتصاد کشور تبدیل شده و نیاز به تقویت و توسعه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=70006
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.