تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر عوامل خطرِ «زوال عقلِ زودرس» ابلاغ بیمه هنرمندان صنایع‌دستی تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اقدام مدیرعامل سابق استقلال علیه بازیکن جنجالی انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه

2

نظارت هوشمند بر تاکسی‌ها/ ۲۵ هزار تاکسی مجهز به بارکد پرداخت آنلاین شدند

  • کد خبر : 69916
  • 18 مهر 1400 - 13:17
نظارت هوشمند بر تاکسی‌ها/ ۲۵ هزار تاکسی مجهز به بارکد پرداخت آنلاین شدند
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ضمن اشاره به در اولویت قرار گرفتن نظارت هوشمند تاکسی‌ها، بیان کرد: نزدیک به ۲۵ هزار تاکسی‌ خطی مجهز به بارکد پرداخت آنلاین شدند. 

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمد روشنی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص نظارت هوشمند بر تاکسی‌ها اظهار داشت: متاسفانه سال‌هاست که برخی از تاکسی‌ها در زنجیره حمل و نقل شهر تهران نیستند، اما از سهیمه سوخت، طرح ترافیک و مزایای تردد در سطح شهر استفاده می‌کنند، در حالی که در چرخه حمل و نقل عمومی مشغول به کار نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با این تاکسی‌ها در سطح شهر برخورد نمی‌شود؟ افزود: این کار نیازمند هوشمندسازی تاکسی‌ها است و تا زمانی که نظارت وجود نداشته باشد، شناسایی این تاکسی‌ها و وارد کردن آن‌ها به چرخه حمل و نقل بسیار مشکل است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به هوشمند نشدن سامانه‌های تاکسیرانی در تهران ادامه داد: متاسفانه در این سال‌ها تاکسیرانی هوشمند نشده و در نتیجه نظارت هم به صورت هوشمند انجام نشده است. ما به صورت میدانی و فیزیکی نظارت داریم و بر همین اساس شهردار تهران تاکید دارد که هوشمندسازی تاکسی‌ها در اولویت قرار گیرد.

مهلت یک‌ هفته‌ای به صاحبان تاکسی‌های بلااستفاده

روشنی با بیان اینکه هوشمندسازی تاکسی‌ها را در سه ماهه اول پاییز انجام خواهد داد، درباره تعداد تاکسی‌هایی که در چرخه حمل و نقل نیستند و صرفا برای استفاده از سهیمه خریداری شده‌اند، اذعان کرد: طی هفته‌ای که گذشت دو هزار تاکسی را شناسایی کردیم و اسامی و پلاک آن‌ها را برای پلیس راهور ارسال خواهیم کرد. به صاحبان این تاکسی‌ها هشدار داده‌ایم که پلاک آن‌ها فک پلاک می‌شود و سهمیه سوخت و طرح ترافیک آن‌ها باطل و تاکسی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد. در نتیجه صاحبان این تاکسی‌ها یک هفته مهلت دارند تا خود را معرفی کنند و وارد خطوط تاکسیرانی شوند.

روشنی خاطرنشان کرد: همه این تاکسی‌ها به اسم فرد هستند و سازمانی صاحب تاکسی‌ها نیست.

وی درباره تبلیغات تاکسی‌ها تصریح کرد: آقای زاکانی گفتند، تبلیغات تاکسی‌ها را حتما پیگیری می‌کنند تا انجام شود و بر اجرای آن مصمم هستند و با سردار هادیان فر صحبت خواهند کرد، چرا که سبد معیشتی رانندگان تاکسی را قوی می‌کند و قول دادند این کار را حتما انجام خواهند داد.

۲۵ هزار تاکسی مجهز به بارکد پرداخت آنلاین شدند

روشنی ادامه داد: در نشست با شهردار تفاهمنامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد برای نوسازی ۹ تا ۱۰ هزار تاکسی بررسی شد که بودجه آن را شهرداری باید تامین می‌کرد و شهردار تهران دستور پرداخت آن را اعلام کرد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی درباره پرداخت آنلاین کرایه تاکسی اذعان کرد: تا امروز نزدیک به ۲۵ هزار تاکسی مجهز به بارکد پرداخت آنلاین شدند. این کار در تاکسی‌های خطی انجام شده و در تاکسی‌های گردشی هنوز شروع نشده است.

رانندگان نباید کرایه‌ها را خودسرانه بالا ببرند

روشنی در واکنش به افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در برخی خطوط با توجه به افزایش نرخ تورم در ماه‌های اخیر که بیشتر در خطوطی که تاکسی‌ها به صورت گردشی کار می‌کنند، افزود: هرجا و هر خطی که در آن کرایه بیش از نرخ مصوب دریافت شود با اعلام شهروندان بررسی و با حضور بازرس‌های سازمان تاکسیرانی پیگیری خواهد شد و رانندگان نباید کرایه‌ها را خودسرانه بالا ببرند.

وی در پایان یادآور شد: ما ۸۰ هزار تاکسی در تهران داریم که این مساله با توجه به گستردگی ناوگان رخ می‌دهد، اما حتما با آن برخورد می‌کنیم و در کمیته انضباطی مطرح و برخورد خواهد شد. در یک مورد راننده‌ای را ۶ ماه تعلیق کردیم و رانندگان نباید بیشتر از نرخ مصوب از مسافران کرایه دریافت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=69916
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.