تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

5

راه‌اندازی سامانه نظارت بر بازگشایی مدارس

  • کد خبر : 69528
  • 13 مهر 1400 - 14:36
راه‌اندازی سامانه نظارت بر بازگشایی مدارس
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سامانه نظارت بر بازگشایی مدارس را راه‌اندازی کردیم و تاکنون بیش از ۴۰ هزار مدرسه الگوی خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید در این سامانه ثبت کردند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در هزار و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار داشت: آموزش و پرورش در یک شرایط سخت و پیچیده کرونایی و با آرامش موفق به بازگشایی مدارس شد.

وی با اشاره به اینکه در بازگشایی مدارس ما فقط اصول و استانداردهای لازم را به استان‌ها اعلام کردیم، افزود: شوراهای مدارس و استان‌ها همکاری و هماهنگی خوبی برای آغاز به کار مدارس کردند، آموزش و پرورش برای اینکه بتواند تمامی مدارس کشور را بازگشایی کند نیازمند همکاری و همراهی مردم، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هزارمین جلسه شورای عالی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ادامه داد: از حضور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تشکر می‌کنم، نگاه ایشان نسبت به آموزش و پرورش متفاوت از دیگران است. ایشان آموزش و پرورش را برنامه و اولویت اصلی دولت خود می‌داند.

کاظمی خاطرنشان کرد: در این جلسه رئیس جمهور به خوبی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را مطرح کرد و این نشان می‌دهد که ایشان بر وضعیت آموزش و پرورش کشور کاملاً واقف است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در طی سالیان متمادی نتوانسته است به راهبرد اصلی خود دست پیدا کند و این امر ناشی از تنها بودن این وزارتخانه در حل مسائل و مشکلات این دستگاه عظیم است.

کاظمی اذعان کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید تمهیدات و اقدامات خوبی اندیشیده شده بود از جمله آغاز به کار مدرسه تلویزیونی ایران، استفاده از تمامی ظرفیت‌های شبکه شاد، حضور تدریجی و آرام دانش آموزان در مدارس، پیش بینی پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون فرهنگیان و تاکید بر تمرکززدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان‌ها و مدارس کشور نمونه‌هایی از این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه شبکه شاد بزرگ‌ترین شبکه آموزشی کشور است، افزود: شبکه شاد در آموزش و پرورش کشور یک استثنا و بی‌نظیر است که توانست در دوران کرونا و در کنار فرهنگیان، باری از روی دوش آموزش و پرورش بر دارد، با تلاش و کوشش همکاران توانستیم کارکردهای جدیدی را به این شبکه اضافه کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سامانه هدایت را طراحی کردیم اسامی تمامی دانش آموزانی که تبلت ندارند در این سامانه ثبت شده است به محض اینکه تبلت تحویل بگیرند اسم آنها از این سامانه حذف می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: سامانه نظارت بر بازگشایی مدارس را راه‌اندازی کردیم و تاکنون بیش از ۴۰ هزار مدرسه الگوی خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید در این سامانه ثبت کرده‌اند، اطلاعات این سامانه در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد: سیاست ما در بازگشایی مدارس رویکردی تدریجی، آرام و ایجاد تقاضای اجتماعی برای بازگشایی مدارس بود و تا حدودی این امر محقق شد.

کاظمی اذعان کرد: کمبود کتاب نداریم ولی مشکل توزیع داریم، این امر به خاطر مشکلی است که در سامانه سیدا ایجاد شده است، همکاران من تلاش می‌کنند این مشکل رفع شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اینکه نسل آینده کشور در مدارس اجتماعی می‌شوند، یادآور شد: چاره‌ای نداریم جز با ایمن‌سازی مدارس، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همراهی و مشارکت جامعه به سوی بازگشایی مدارس برویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=69528
  • 74 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.