تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران اختلاف ۵.۶ درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم آخرین تغییرات زمان واریز یارانه‌ها کاهش صادرات محصولات نهایی در کشور بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس عزم شورای شهر برای ورود واگن‌های مترو به کشور آغاز به کار هیات امنای محلات از امروز انتقاد عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد

6

برنامه‌ای شورای ششم برای مهاجرین تهران

  • کد خبر : 68910
  • 07 مهر 1400 - 10:17
برنامه‌ای شورای ششم برای مهاجرین تهران
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران بیان کرد: یکی از دلایل ایجاد شکاف شمال و جنوب تهران وضعیت مهاجرپذیر بودن تهران است و باید برای وضعیت مهاجرین تهران برنامه داشته باشیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حتی طرح تفصیلی تهران هم توجه جدی به فاصله شمال و جنوب ندارد و هم به دلیل وجود زیرساخت‌های متعددی در شمال تهران، ناخودآگاه ثروت را به سمت شمال شهر حرکت داده است، اظهار داشت: آنچه که فاصله شمال و جنوب تهران را تغییر دهد برعکس کردن این هرم توزیع ثروت است.

اقراریان با بیان اینکه بیشترین میزان زمین مناسب و مرغوب در جنوب تهران یعنی مناطقی مثل ۱۸ و ۲۰ وجود دارد، افزود: با الگو گرفتن از سایر کشورها می‌توانیم به توسعه این محله‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: محله‌های جنوبی طی سال‌ها بی‌توجهی با آسیب‌های متعددی همچون افزایش بافت فرسوده و سرانه خدماتی پایین دست و پنجه نرم می‌کنند که این مساله باعث رشد جمعیت طبقه متوسط و رو به پایین جامعه در این محلات شده و به تبع آسیب‌ها و چالش‌هایی بسیاری را به دنبال داشته است.

این عضو شورای شهر تغییر در مسیر توسعه تهران را نیازمند یک اهتمام ملی دانست و تصریح کرد: دولت سیزدهم باید توجه ویژه‌ای به مساله پایتخت و کاهش شکاف شمال و جنوب پایتخت داشته باشد.

اقراریان مساله حریم در تهران را حائز اهمیت خواند و ادامه داد: موضوع حریم باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. یکی از دلایل ایجاد شکاف شمال و جنوب تهران وضعیت مهاجرپذیر بودن تهران است و باید برای وضعیت مهاجرین تهران برنامه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طراحی برنامه‌های توسعه‌ای تهران برای کاهش شکاف بین شمال و جنوب، بدون توجه به شهرهای اقماری امکان‌پذیر نیست و توصیه می‌کنم مدیران شهری الگوی چشم‌انداز ملبورن را ببینند که طراحی برای پایتخت بدون برنامه‌ریزی برای شهرهای اقماری امکان‌پذیر نیست.

اقراریان اذعان کرد: مجلس فعلی و شورای شهر فعلی به همراه دولت فرصت خوبی دارند که یک بار برای همیشه شهروندان تهرانی را از این وضعیت اسفبار شکاف توسعه‌ای نجات دهند.

این عضو شورای شهر شوراهای شهرستان و استان را فاقد جایگاه واقعی و قانونی دانست و افزود: این جایگاه‌ها تبدیل به یک امر تشریفاتی شده است و آن‌هم به علت تعداد کم اعضا است.

وی در پایان یادآور شد: در تلاشیم با استفاده از طرح تحول به سمت نظارت‌های فرایندی مبتنی بر ابزار هوشمند برویم اما این تعداد اعضای شورای شهر کفاف جمعیت، سرکشی و رسیدگی به عملکرد سازمان‌های شهرداری را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=68910
  • 44 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.