تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

11

تشریح سویه‌های جدید کرونا «لامبدا»

  • کد خبر : 65973
  • 07 شهریور 1400 - 16:40
تشریح سویه‌های جدید کرونا «لامبدا»
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: سویه لامبدا خاستگاهی از کشور پرو دارد که در سال ۲۰۲۰ شناسایی شده و چند کشور از جمله همسایه‌های ایران ژنوم این ویروس را شناسایی و ثبت کردند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، سیدعلیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به دریافت یک میلیون و۶۳۰ هزار دوز واکسن مدرنا که توسط ژاپنی‌ها دور ریخته شد، اظهار داشت: تمامی واکسن‌های وارداتی از اسپانیا معدوم شد و شرکت مدرنا نیز تمام تولیدات کارخانه اسپانیایی را متوقف ساخته است.

ناجی ادامه داد: تاکنون گزارشی مبنی بر عوارض واکسن تزریق شده نداشتیم و ۱۸۰ هزار نفر از مردم ژاپن این واکسن را دریافت کرده و هنوز عارضه‌ای را گزارش ندادند.

وی با بیان اینکه منبع آلودگی هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: در حال حاضر تهیه ظروف شیشه‌ای با کیفیت برای ذخیره سازی واکسن بسیار با مشکل رو به رو شده و شاید منبع آلودگی مربوط به شیشه‌های بی کیفیت بوده است.

ناجی درباره سویه‌های جدید کرونا نظیر “لامبدا” یا قارچ سیاه در کنار “دلتا” اذعان کرد: سویه لامبدا خاستگاهی از کشور پرو دارد که در سال ۲۰۲۰ شناسایی شده است و چند کشور از جمله همسایه‌های ایران ژنوم این ویروس را شناسایی و ثبت کرده‌اند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: کشورهای ترکیه، قطر و هندوستان این ژنوم را شناسایی کرده‌اند و مطمئنا تعداد آن‌ها بیش از این هاست.

ناجی خاطرنشان کرد: این نگرانی وجود دارد که لامبدا وارد کشورمان شود چراکه در هر صورت واریانت‌ها وارد می‌شوند اما مسئله مهم، مقابله با آن هاست.

وی خصوصیات این سویه را تغییرات ژنتیکی و گریز از ایمنی دانست و خاطرنشان ساخت: مطالعات جدید نشان داده است که مقاومت آن نسبت به واکسن‌های مدرنا و فایزر بین ۲ و ۳ دهم برابر شده است.

ناجی گفت: قارچ سیاه نیز قارچی جدید نیست و در خاک وجود دارد و وارد بدن می‌شود؛ از جمله افرادی که سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف شده به این بیماری مبتلا می‌گردند. مثل افرادی که عضوی را پیوند کرده و یا مبتلا به HIV هستند.

وی ادامه داد: این قارچ در سینوس، ریه و مغز شروع به رشد می‌کند و متاسفانه تهاجم بالایی دارد و درمان آن نیز مشکل است.

ناجی تصریح کرد: این قارچ ویروسی نیست و از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود؛ بلکه بر اساس کاهش سطح ایمنی در پی مصرف برخی داروها یا وضعیت بدن، وارد جسم فرد می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=65973
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.