سیدجعفر تشکری هاشمی عضو ششمین دوره شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سرویس شورای شهر افق تهران، در خصوص تخصیص عادلانه سرمایه در حوزه حمل و نقل در پایتخت گفت: در حوزه حمل و نقل عدالت از ۳محور حائز اهمیت است که اولین موضوع مربوط به حوزه فنی به مفهوم سهل الوصول بودن برای اقشار جامعه در تمامی نقاط شهر میباشد و این دسترسی ها باید به گونه ای نباشد که فقط بخشی از مناطق شهر که از امکانات مطلوبتری برخوردار هستند، ذینفع باشند.
وی ادامه داد: در دوره ۱۲ ساله مدیریت جهادی این مسئله با دقت نظر بهتری مورد ارزیابی قرار گرفت و نتیجه آن به خطوط ۳ و ۷ مترو میسر شد که توانست جنوبیترین نقطه را به شمالی ترین نقطه در پایتخت متصل کند.
این عضو شورای شهر اضافه کرد: موضوع دیگری که در مسئله عدالت حمل و نقل عمومی مطرح است مسئله نرخ قیمت گذاری بلیت حمل نقل میباشد که این موضوع در بین عموم اقشار جامعه از جایگاه خاصی برخوردار است باید قیمت تمام شده به گونهای باشد که برای همه مردم امکان برخورداری وجود داشته باشد. قیمت تمام شده بیلیت مترو به گونه است که باید یک سوم هزینهها را دولت پرداخت کند و یک سوم را شهرداری و یک سوم مابقی را شهروندان در قالب خرید بلیط مترو پرداخت کنند ولی در دوره گذشته به دلیل عدم پرداخت یک سوم حق دولت این هزینه ها بر دوش مردم افتاده و آهنگ توسعه مترو باکندی همراه بوده است.
تشکری هاشمی نسبت به موضوع استفاده سالمندان و توان یابان از حوزه حمل و نقل عمومی یادآور شد: سومین موضوع عدالت در حمل و نقل عمومی مساله سالمندان، کودکان، توانیابان و روشندلان و سایر اقشاری که ممکن است از توان کافی در استفاده از شبکه های حمل و نقل برخوردار نباشند که باید تسهیلاتی فراهم کنیم که آنها نیز بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند به عنوان مثال یک توان یابی که با ویلچر می خواهد وارد شبکه حمل و نقل شود به دلیل عدم وجود رمپ و آسانسورهای مناسب در ایستگاههای مترو اتوبوس لاجرم استفاده برای بخشی از شهروندان جامعه سلب می شود که باید تا زمانی که زیرساخت مناسب فراهم نشده است از روشهای جایگزین مانند در دسترس قرار دادن ونهای مناسب برای حمل و نقل توانیابان با قیمت مناسب و ارزان استفاده کرد.
این عضو شورای شهر در پایان نسبت به موضوع در دسترس قرار دادن خودرو های مناسب برای قشر توان باب پایتخت، افزود: به عنوان یک عضو شورای شهر تلاش می کنم تا زمانی که زیرساخت مناسب برای توان یابان پایتخت برای استفاده از حمل و نقل عمومی وجود ندارد تصمیمی اتخاذ شود تا این دسته از شهروندان مشقت کمتری سفرهای شهری داشته باشند.
انتهای پیام /