تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

11

جزئیات واردات واکسن فایزر توسط بخش خصوصی

  • کد خبر : 65594
  • 03 شهریور 1400 - 15:51
جزئیات واردات واکسن فایزر توسط بخش خصوصی
رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: هیچ شرکت واکسن‌سازی خصوصی نمی‌تواند وارد مذاکرات برای واردات واکسن فایزر شود و این تعامل و مذاکرات فقط از طریق دولت‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در پنجمین جلسه کمیسیون سلامت و پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره واردات واکسن فایزر توسط بخش خصوصی، اظهار داشت: در رابطه با بخش خصوصی و شائبه‌هایی که وجود دارد و مطرح است، تاکنون ۵۰ معرفی‌نامه به بخش خصوصی ارائه شد؛ برای مثال به اتاق بازرگانی پنج معرفی‌نامه داده شده که برای هیچ‌کدام اقدامی صورت نپذیرفته است. این در حالی است که روابط عمومی شرکت فایزر اطلاعیه داد فقط با دولت‌ها در ارتباط خواهیم بود و این یعنی توزیع این واکسن از طریق شرکت‌های خصوصی امکان‌پذیر نخواهد بود.

 شانه‌ساز افزود: هیچ شرکت واکسن‌سازی خصوصی قادر نخواهد بود وارد مذاکرات برای واردات واکسن شود و این تعامل و مذاکرات فقط از طریق دولت‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در کشور، اظهار داشت: تاکنون ۲۹ میلیون و ۶۶۵ هزار دُز واکسن در کشور آماده مصرف و حدود ۲۵ میلیون دُز تزریق شده است. همچنین ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن وارداتی است، سه میلیون و ۱۸۵ هزار دُز هم داخلی و تولید شرکت برکت است.

شانه‌ساز خاطرنشان کرد: از بین واکسن‌های وارداتی، سینوفارم بیش‌ترین تامین کننده بوده است. سرعت تزریق هم قابل توجه است و پیش‌بینی شده در شهریورماه حداقل ۳۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شود و تولیدکننده‌های جدید از این ماه وارد بازار می‌شوند.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه دوم سال جاری، تولیدکننده‌ها مصرف را مدیریت خواهند کرد و تا پایان آبان ماه برنامه‌ریزی شده که ۸۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مدیریت متمرکز و نظم اجتماعی در برخی کشور‌ها مانند چین باعث کنترل این بیماری شد، اظهار داشت: چین به عنوان اولین کشوری که با ویروس کرونا مواجه شد، بیماری را کنترل کرد. مدیریت در این حیطه، مسأله‌ای فرهنگی و مرتبط با مدیریت کلان است که در این صورت می‌توان بیماری را کنترل کرد. در این زمینه باید با مردم صحبت و چالش‌ها مطرح شود. در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد و به یک‌سوم جمعیت رسیده است. آمار‌ها نشان می‌دهد در آبان ماه جاری پیک شدید را تجربه خواهیم کرد و اگر در زمینه رعایت پروتکل‌ها مدیریت کلانی صورت نپذیرد، میزان ابتلا و فوتی بیشتر می‌شود.

آخرین وضعیت واکسن‌های در حال تولید

شانه‌ساز با تاکید بر اینکه هفت تولیدکننده واکسن داخلی وجود دارد، اذعان کرد: از مجلس تا افکار عمومی برای تامین واکسن فشار وارد می‌کنند؛ بهترین واکسن در دسترس‌ترین است. اکنون شرکت رازی تاییدیه تولید در فاز ۲ را دریافت کرده است، همچنین شرکت میلاد دارو در حیطه ساخت واکسن کرونای خود که مزین به نام شهید فخری‌زاده است، تاییدیه فاز ۲ را دریافت کرده و می‌توانند تقاضای وارد کردن ۲ دُز به بازار را داشته باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: شرکت پاستور هم مجوز تولید محصول مشترکی با همکاری کوبا را دریافت کرده است. شرکت سیناژن نیز وارد فاز سه تولید شده و فناوری را از استرالیا گرفته است. نورا که وابسته به دانشگاه بقیه الله است فاز یک را تولید کرده و وارد فاز ۲ شده است. همچنین بحثی درباره تامین واکسن برای خانم‌های باردار و جوانان زیر ۱۸ سال مطرح بود که شرکت برکت پروپوزال خود را در این زمینه ارایه کرده است. همه این پلتفرم‌ها به سازمان جهانی بهداشت متصل می‌شوند تا مستندات خود را ارایه کنند.

۲۰ میلیون دُز واکسن از چین وارد شد

وی در پایان یادآور شد: حدود ۲۰ میلیون دُز واکسن از کشور چین، پنج میلیون دُز واکسن آسترازنکا و بهمن‌ماه سال گذشته نیز حدود یک میلیون و ۲۰ هزار دُز واکسن اسپوتنیک از روسیه وارد کشور شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=65594
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.