تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

8

کمک طب سنتی در درمان کرونا

  • کد خبر : 65357
  • 01 شهریور 1400 - 13:44
کمک طب سنتی در درمان کرونا
بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده، حدود ۲۰ گیاه شناخته شده در طب سنتی ایرانی که نقش مهارکنندگی قوی نسبت به گیرنده ACE۲ داشتند توسط تعدادی از محققین ایرانی طب سنتی گزارش شده است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، در روزهای اخیر که کشور جولانگاه ویروس منحوس کرونا دلتا شده‌ است و روز به روز بر تعداد مبتلایان و فوتی‌های آن افزوده می‌شود و بیماران علیرغم میلشان برای تامین داروی کرونا در صف‌های عریض و طویل می‌ایستند و هزینه‌های گزاف میلیونی پرداخت می‌کنند؛ اخباری مبنی‌بر این‌که دارویرمدسیویر که اولین گزینه پزشکان برای درمان کرونا است هیچ تاثیری در روند درمان ندارد، بر اساس مستندات علمی و تخصیی منتشر شده است.

اغلب از افراد مبتلا به کووید ۱۹ یا همان کرونا ویروس دچار عفونت‌های خفیف تا متوسط دستگاه تنفسی شده که معمولا بدون نیاز به داروی خاصی قابل درمان می‌باشد. اما در افراد مسن و افرادی با بیماری‌های پس زمینه‌ایی مانند مشکلات قلبی-عروقی، دیابت، سرطان و بیماری‌های مزمن در دستگاه تنفس احتمال ابتلا به نوع شدیدتر این ویروس بیشتر است.

از جمله علائم رایج کرونا ویروس عبارتند از تب، سرفه خشک و خستگی یا ضعف. علائم کمتر رایج این بیماری عبارتند از درد، گلودرد، اسهال، ورم ملتحمه، سردرد، از دست دادن حس چشایی و بویایی و ایجاد جوش‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پا. اما علائم جدی این بیماری که باید سریعا مورد توجه قرار گیرند عبارتند از سخت نفس کشیدن و تنگی نفس، فشار یا درد در ناحیه سینه، کاهش توان حرکتی یا حرف زدن.

بر اساس پژوهش‌های متعدد مشخص شده است که کرونا ویروس برای ورود به سلول هدف به گیرنده‌های پروتئینی خاصی بنام angiotensin-converting enzyme ۲ (ACE۲) نیاز دارند. لذا در مقاله اخیر که توسط تعدادی از پژوهشگران چینی و کانادایی منتشر شده، استفاده از مهارکننده‌های ACE۲ به عنوان راهکاری برای کنترل کرونا ویروس پیشنهاد شده است.

بر اساس بررسی‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده، حدود ۲۰ گیاه شناخته شده در طب سنتی ایرانی که نقش مهارکنندگی قوی نسبت به گیرنده ACE۲ داشته‌اند توسط تعدادی از محققین ایرانی طب سنتی گزارش شده است. مهمترین این گیاهان دارویی عبارتند از:

• گیلاس وحشی (Cerasus avium (L.) Moench)

• گل ختمی (Alcea digitata (Boiss).)

• روناس (Rubia tinctorum L)

• نارنج (Citrus aurantium L)

• زرشک وحشی (Berberis integerrima Bge)

• اسپند (Peganum harmala L)

• سیر (Allium sativum L)

در بین گیاهان نامبرده شده اثرات مهارکنندگی گیلاس وحشی، گل ختمی و روناس قریب ۱۰۰% و سایر گیاهان حدود ۷۰% گزارش شده است.

لذا متخصصان طب سنتی ایرانی معتقدند مصرف این گیاهان دارویی یا گیاهانی با اثرات مشابه می‌تواند برای کنترل و درمان ویروس کرونا مفید باشد. البته در این موارد همچنان نیاز به مطالعات آزمایشگاهی وجود دارد. علاوه بر گیاهان دارویی ذکر شده در طب سنتی ایران، گیاهان دارویی دیگری نیز وجود دارد که توسط متخصصان طب سنتی در سایر نقاط دنیا برای مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد شده است.

از زمان شیوع و همه گیری ویروس کرونا طب سنتی برای درمان اقدام کرده است و نتایج حاصل از روش‌های درمان را با مستندات علمی و در قالب مقاله به وزارت بهداشت ارائه داده است اما سیستم درمانی نسبت به این نتایج حاصل از طب سنتی موضع دارد و از این علم بهره نمی‌گیرد.

طب سنتی بیمارانی کرونایی که درگیری ریه دارند را هم درمان می‌کند

احمد کریمی، پزشک عمومی و نایب رئیس انجمن طب سنتی ایران و متخصص طب سنتی و فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: در ابتدا توصیه می‌شود از مواد غذایی با طبع سرد مانند لبنیات، انواع فست‌فودها پرهیز شود. در گام بعدی برای افرادی‌که درگیری ریه دارند بادکش ریه و روغن‌مالی ریه را تجویز می‌کنیم تا با کمک این دو روش بافت ریه ترمیم شود. مصرف دمنوش‌هایی مثل بابونه و زنجفیل و آویشن هم به پاکسازی ریه کمک می‌کند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. هنچنین توصیه می‌شود از سوپ‌های مخصوص که بهبود اکسیژن‌رسانی کمک می‌کند استفاده کنند. با همین درمان‌ها میزان فوتی افراد بیمار کرونایی به صفر رسیده است.

در دنیا ثابت شده که عنصر نقره یک آنتی‌ویروس قوی است و با توجه به شدت و علائم بیمار تجویز و موجب افزایش ایمنی بدن می‌شود. این دارو شرکتی است و در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و قیمتی گرانی هم ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=65357
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.