تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

4

سردارسلیمانی: کربلای ۴ فریب نبود

  • کد خبر : 6436
  • 10 دی 1397 - 11:19
سردارسلیمانی: کربلای ۴ فریب نبود

سرلشگر قاسم سلیمانی بیان کرد: عملیات کربلای ۴ عملیات اصلی بود نه فرعی، اما نباید شخصیتی که در طول ۸ سال دفاع مقدس فرماندهی جنگ را برعهده داشته است مورد انتقاد و عقده‌گشایی قرار بگیرد. به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، صبح امروز در برنامه «حالا خورشید»، درخصوص حواشی اخیر پیرامون […]

سردارسلیمانی: کربلای 4 فریب نبود

سرلشگر قاسم سلیمانی بیان کرد: عملیات کربلای ۴ عملیات اصلی بود نه فرعی، اما نباید شخصیتی که در طول ۸ سال دفاع مقدس فرماندهی جنگ را برعهده داشته است مورد انتقاد و عقده‌گشایی قرار بگیرد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، صبح امروز در برنامه «حالا خورشید»، درخصوص حواشی اخیر پیرامون عملیات کربلای ۴ و تویئت محسن رضایی عنوان کرد: نباید شخصیتی که در طول ۸ سال دفاع مقدس فرماندهی جنگ را برعهده داشته است مورد انتقاد و حتی عقده‌گشایی و شماتت قرار بگیرد.

وی اظهارداشت:  عملیات کربلای ۴ عملیات اصلی بود نه فرعی، ما عملیات‌هایی داشتیم که در طول سال برای آن برنامه‌ریزی کردیم و در طول ۶،۵ ماه روی آن کار می‌کردیم اما به موفقیت نرسیدیم. درعملیات رمضان هم تا حدودی به اهداف اساسی  خود رسیدیم اما به نتیجه نرسید. در والفجر مقدماتی که اقدامات فراوانی پیرامونش صورت گرفت اما نتیجه نداد. ما ۵،۶ عملیات داشتیم که ناموفق بود، لذا ما در جنگ عملیات موفق و ناموفق داشتیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: عملیات کربلای ۴ جزو عملیات اصلی بود اما اینکه چرا عملیات لو رفت باید بگویم جمعی تصمیم‌گیرنده برای جنگ بودند و منطق نظامی وجود دارد و ما در همه عملیاتها درصدی از لورفتگی را داشتیم، مثلا عملیات والفجر ۸ که غافلگیرانه بود من در کنار رودخانه بودم و دیدم وقتی غواصان به آب زدند دشمن در حال شلیک به رودخانه است لذا اگر ما چنین تصوراتی را ملاک قرار می‌دادیم هیچ عملیاتی را نمی‌شد انجام داد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: وقتی در حین عملیات کربلای ۴ با برخورد شدید دشمن مواجه شدیم و متوجه شدیم امکان مقابله و عبور از ام‌الرصاص وجود ندارد، تصمیم‌ بر این شد که عملیات را  متوقف کنیم .

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد:  وقتی در فاصله کمتر از ۱۵ روز عملیات کربلای ۵ را انجام دادیم، بزرگترین موفقیت را کسب کردیم، آن زمان هم ما با عملیات موافق نبودیم و بحث می‌کردیم اما مرحوم آقای هاشمی اصرار داشتند که عملیات انجام بگیرد. در عملیات کربلای ۵ تصور ما این بود که دشمن در آنجا هم هوشیار است و فرماندهان موافق نبودند اما فرماندهی جنگ موافق عملیات بود.

سردار سلیمانی افزود: در هنگام انجام عملیات کربلای ۵ که ما توانستیم خود را کناره بصره برسانیم، این تصور در دشمن به وجود آمد که کربلای ۴ عملیات فرعی بوده است.

سردار سلیمانی با باشاره به اینکه جنگ به اندازه کافی منطق برای دفاع از خودش دارد، گفت: جنگ ما مردمی و معنوی‌ترین جنگ بود. من همه جهادها را دیدم و هیچ جهادی به پاکی جهاد ما نیست. ما  فرماندهی بزرگ، حکیم و جامع‌الشرایط مثل امام داشتیم که با کسی رودربایستی نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولا اینکه نمی‌توان هیچ عملیاتی را به دلیل اینکه دشمن آن را فهمیده لغو کرد و نمی‌توانیم این را مبنا قرار دهیم، زیرا در این صورت هیچ عملیاتی را نمی‌توانستیم انجام دهیم. مثلا عملیات بیت‌المقدس هم لو رفته بود، شب عملیات فتح‌المبین که به پای عملیات رفتیم مجبور شدیم برگردیم و به همین دلیل براین اساس هیچ عملیاتی قابل انجام نبود. ثانیا وقتی با سرعت ۱۵ روز بعد عملیات کربلای ۴، کربلای ۵ را انجام دادیم و ما را به کناره بصره رساند، دشمن متوجه شد کربلای ۴ فریب بوده و عملیات کربلای ۵ اصلی بوده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود:  وقتی که کربلای ۵ را انجام دادیم و به کانال ماهی رسیدیم، دشمن به این نتیجه رسید که عملیات کربلای ۴ فریب بوده حتی در کربلای ۵، تک فریب انجام دادیم تا عملیات موفق شود. ما هیچ وقت نگاه نمی‌کردیم در صحنه مقابل چه اتفاقی می‌افتد. در عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران شاید چندان این عملیات را جدی نگرفته بودیم، اما وقتی آقای هاشمی گفت امام فرمودند “به بچه‌ها بگویید که مهران را پس بگیرند”، این انگیزه‌ای برای ما شد ، هیچ وقت جنگ درگیر موضوعات نفسانی نبود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=6436
  • 80 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.