تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی فولادی‌ها در معرض ورشکستگی فشارخون بالا قاتل خاموش ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

5

آشنایی با بهترین بازیکنان لیورپول

  • کد خبر : 64262
  • 18 مرداد 1400 - 19:46
آشنایی با بهترین بازیکنان لیورپول
تیم فوتبال لیورپول یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا و لیگ برتر انگلیس است که تاکنون بیش از ۶۰ جام از جمله ۱۹ قهرمانی در لیگ و ۶ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کردند.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، تیم فوتبال لیورپول یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا و لیگ برتر انگلیس است. این باشگاه انگلیسی در سال ۱۸۹۲ تاسیس شد و به یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های جهان تبدیل شد. قرمز‌ها تاکنون بیش از ۶۰ جام از جمله ۱۹ قهرمانی در لیگ و ۶ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کردند.

از زمان تاسیس “پرمیر لیگ” انگلستان در سال ۱۹۹۲، لیورپول همیشه در این مسابقات حضور داشته است. اگرچه این تیم نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر را در سال گذشته کسب کرد، اما مرسی ساید همیشه یکی از بهترین تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها بوده است.

لیورپول بازیکنان بزرگ زیادی را به لیگ برتر معرفی کرده که سطح فنی این رقابت‌ها را افزایش داده اند. این بازیکنان به سطوح متفاوتی از موفقیت در لیورپول دست یافته اند. با این حال تمام آن‌ها کوشیدند تا بهترین لحظاتی که در ذهن هواداران نقش بسته را خلق کنند.

در این گزارش قصد داریم ۵ بازیکن برتر لیورپول در تاریخ لیگ برتر را معرفی کنیم.

۱- استیون جرارد

استیون جرارد یکی از بزرگترین بازیکنان نسل خود بود و شاید مهم‌ترین نام در تاریخ لیورپول باشد.

جرارد محصول آکادمی لیورپول است و نخستین بازی خود برای تیم اصلی را در سال ۱۹۹۸ انجام داد. او ۱۷ فصل را در این باشگاه گذراند و بیش از ۷۰۰ بازی با پیراهن لیورپول انجام داد و ۱۸۶ گل به ثمر رساند.

جرارد به عنوان کاپیتان لیورپول قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۵ را در دیداری که به معجزه استانبول معروف شد تجربه کرد. این برد نخستین قهرمانی باشگاه در ۲۰ سال گذشته بود. عملکرد‌های جرارد در آن فصل برای لیورپول باعث شد تا او برنده جایزه بهترین بازیکن سال یوفا شود. این بازیکن انگلیسی همچنین موفق شد در مسابقه توپ طلا در آن فصل سوم شود.

شاید تنها نکات منفی دوران جرارد در لیورپول، عدم قهرمانی در لیگ برتر باشد. با این وجود، این هافبک ۹ جام دیگر در لیورپول به دست آورد و همچنین تعداد زیادی افتخار فردی دیگر را از آن خود کرد.

۲- محمد صلاح

محمد صلاح در سال ۲۰۱۷ از رم به لیورپول پیوست و از آن زمان دستاورد‌های فوق العاده‌ای برای قرمز‌ها به جا گذاشت.

صلاح در نخستین فصل حضورش در لیورپول ۴۴ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند و رکورد‌های بی شماری را شکست. ۳۲ گل او در این فصل در ۳۸ بازی لیگ برتر به ثمر رسید که یک رکورد محسوب می‌شود.

درخشش صلاح در نخستین فصل حضورش در لیورپول باعث شد تا او کفش طلای لیگ برتر، جایزه بازیکن سال انجمن نویسندگان فوتبال انگلستان و جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ برتر را از آن خود کند. او همچنین برنده جایزه بهترین بازیکن انجمن بازیکنان حرفه‌ای فوتبال انگلستان و همچنین بهترین بازیکن سال PFA Fan’s Player شد.

در فصول بعدی هم صلاح موفق شد از مرز ۲۰ گل عبور کند. او ۴ جام با لیورپول از جمله یک قهرمانی در لیگ قهرمانان و یک قهرمانی در لیگ برتر کسب کرده است.

۳- لوئیس سوارز

لوئیس سوارز،  مهاجم سابق لیورپول در طول سال‌های گذشته خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ معرفی کرده است.

سوارز در ژانویه سال ۲۰۱۱ از آژاکس به لیورپول پیوست. او به عنوان جانشین فرناندو تورس وارد جمع قرمز‌ها شد.  با توجه به عملکرد خوب مهاجم اسپانیایی، پر کردن جای او کار دشواری بود، اما سوارز ثابت کرد که می‌تواند جایگزین مناسبی برای تورس باشد.

این مهاجم اروگوئه‌ای در نیم فصل اول خود در لیورپول ۴ گل به ثمر رساند. اگرچه او در اولین فصل حضور خود در باشگاه کمی مشکل داشت، اما موفق شد ۱۷ گل به ثمر برساند. سوارز در سومین فصل حضورش در لیورپول ۳۰ بار گلزنی کرد.

او در چهارمین و آخرین فصل حضورش در آنفیلد بهترین عملکردش را بر جا گذاشت و ۳۱ گل در لیگ برتر به ثمر رساند.

با این وجود گلزنی‌های او باعث شد تا در تیم منتخب لیگ برتر انگلیس قرار بگیرد. او همچنین کفش طلای لیگ برتر، بهترین بازیکن فصل لیگ برتر و جایزه بهترین بازیکن سال FWA را در آن سال دریافت کرد.

سوارز با وجود به ثمر رساندن بیش از ۸۰ گل در همه رقابت‌ها برای لیورپول، این باشگاه را در سال ۲۰۱۴ ترک کرد و به بارسلونا پیوست.

۴- رابی فاولر

شاید جایگاه فاولر در این لیست باید بالاتر باشد، زیرا او بهترین گلزن لیورپول در تاریخ لیگ برتر است. او نخستین بازی خود برای لیورپول را در سن ۱۸ سالگی انجام داد و به سرعت پیشرفت کرد.

فاولر در نخستین فصل حضورش در لیورپول ۱۸ گل به ثمر رساند که تنها یک گل کمتر از یان راش اسطوره و بهترین گلزن این باشگاه بود. قدرت گلزنی این بازیکن فوق العاده بالا بود، زیرا او در ۳ فصل پیاپی موفق شد در تمام مسابقات بیشتر از ۳۰ گل به ثمر برساند.

هر چند مصدومیت مانع پیشرفت فولر در لیورپول شد، اما او ۵۵ گل دیگر در مدت ۴ فصل و نیم حضورش در باشگاه به ثمر رساند.

فاولر در دوران حضورش در لیورپول ۱۸۳ گل برای این تیم به ثمر رساند که ۱۲۸ گل در لیگ برتر به ثمر رسید. فاولر هرگز نتوانست عنوان قهرمانی لیگ برتر را در لیورپول کسب کند،   اما یک جام حذفی، ۲ جام اتحادیه، لیگ اروپا و سوپرجام اروپا را فتح کرد.

۵- ویرجیل فن دایک

ویرجیل فن دایک در ژانویه ۲۰۱۸ به لیورپول پیوست و رکورد گران‌ترین مدافع دنیا را به خود اختصاص داد. باشگاه لیورپول ۷۵ میلیون پوند برای انتقال مدافع هلندی از ساوتهمپتون به آنفیلد هزینه کرد.

فن دایک به سرعت خط دفاعی شکننده لیورپول را مستحکم کرد. با وجود این که او در نیم فصل راهی لیورپول شد، او به این تیم کمک کرد تا به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد. لیورپو ل در آن بازی با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد، اما تاثیر فن دایک در این تیم انکار نشدنی بود و او در تیم منتخب یوفا قرار گرفت.

فن دایک به لیورپول کمک کرد تا فصل بعد هم به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد. این بار قرمز‌ها مقابل تاتنهام هاتسپرز قرار گرفتند و با پیروزی ۲ بر صفر، جام قهرمانی را بالای سر بردند. در پایان این دیدار فن دایک به عنوان بهترین بازیکن زمین انخاب شد.

در لیگ برتر لیورپول با یک امتیاز کمتر از منچستر سیتی قهرمانی را از دست داد. با این حال به لطف بازی‌های خوب فن دایک، لیورپول کمترین گل را دریافت کرد و فن دایک به عنوان بهترین بازیکن اتحادیه حرفه‌ای بازیکنان لیگ برتر انگلیس انتخاب شد.

این بازیکن در سومین فصل حضورش در آنفیلد، به لیورپول کمک کرد تا نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر انگلیس را به دست بیاورد.   قرمز‌ها همچنین قهرمان سوپرجام و جام باشگاه‌های جهان شدند.

فن دایک به خاطر عملکرد خوبش نامزد کسب توپ طلا شد و پس از مسی در رده دوم قرار گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=64262
  • 33 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.