تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۱۶.۳ درصدی تولید فولاد خام ایران رفتارهای غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی تکمیل خطوط هفت گانه مترو تهران تا پایان امسال سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری افزایش ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری خارجی گردشگری در دولت سیزدهم تشخیص زودرس ام اس با آزمایش خون پتروشیمی و فولاد ارزآورترین صنایع در ۱۴۰۲ تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران اختلاف ۵.۶ درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم آخرین تغییرات زمان واریز یارانه‌ها کاهش صادرات محصولات نهایی در کشور بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس عزم شورای شهر برای ورود واگن‌های مترو به کشور آغاز به کار هیات امنای محلات از امروز انتقاد عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران برگزاری اولین جلسه هیات مدیره استقلال پس از واگذاری بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان دو بازیکن خارجی در برنامه خرید تابستانی پرسپولیس آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی

0

ضرورت ارتقای زیر ساخت های توسعه در فروشگاه های زنجیره ای

  • کد خبر : 64011
  • 16 مرداد 1400 - 16:12
ضرورت ارتقای زیر ساخت های توسعه در فروشگاه های زنجیره ای
برنامه‌ریزی و کنترل موجودی کالا، رفتار شناسی مصرف کنندگان ، ارتباط با عمده‌فروشان، رهگیری کالا و سفارش‌ها، افزایش گردش کالا و نیز گردش مالی سالانه، تطبیق سفارش‌ها و خرید‌های مجموعه با نیازها ، کاهش نیروی انسانی و هزینه ها از جمله دستاورد های توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات در فروشگاه های زنجیره ای است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، امروزه فناوری اطلاعات، ابزاری رقابتی و فناوری برتر محسوب می‌شود و چنان این فناوری با پیشرفت های شگرفی مواجه می شود که استفاده از این ابزار مورد توجه همه از جمله در کسب و کارها قرار گرفته تا بوسیله آن بتوانند به اهداف خود دست یابند.

یکی از کسب و کارهایی که به شدت استفاده از فناوری اطلاعات و تامین و توزیع هوشمند کالا در آن احساس می شود، کسب و کار فروشگاه های زنجیره ای هستند که با توجه به گستردگی فعالیت و حجم انبوه مشتریان نیاز مبرم به استفاده فناوری به روز برای پیشبرد اهداف خود دارند.
معاون وزیر صمت: تامین و توزیع هوشمند کالا در افق کوروش
در همین رابطه چندی پیش عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در مراسم افتتاح فاز دوم توسعه انبار مرکزی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در کرمانشاه با اشاره به اینکه فروشگاه‌ها با هدف ایجاد نظم در توزیع و پخش به سمت هوشمندسازی و فروش اینترنتی حرکت کنند، اظهار داشت: در فروشگاه‌های افق کوروش شاهد این نظام تامین و توزیع هوشمند هستیم.
او افزود: توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور با هدف تامین و توزیع به موقع کالا در دستور کار وزارت صمت است.
توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات در فروشگاه های زنجیره ای
طی چند سال اخیر فروشگاه های زنجیره ای در کشور توسعه فراوانی یافته اند و به سرعت در نقاط مختلف کشور برای خدمت رسانی گسترش یافته اند از این رو توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات این فروشگاه باید بیش از گذشته مورد توجه دست اندارکارن این حوزه قرار بگیرد.
در واقع انجام کارها نیاز به بستری امن و قابل اعتماد دارد بدین منظور فروشگاه های زنجیره ای باید با توسعه زیرساخت فناوری خود شبکه ای را فراهم کرده تا تمامی شعب در سراسر کشور تحت پوشش یک شبکه خاص قرار گرفته  و با یک دیگر هماهنگ باشند.
خرده فروشی، صنعتی  مبتنی بر داده و تحلیل
از طرفی باید به این نکته اذعان کرد که صنعت خرده فروشی، صنعتی  مبتنی بر داده و تحلیل است و به هر میزان که بتوان داده بیشتری جمع آوری، تحلیل و الگوهای مرتبط از آن را استخراج کرد موفق تر خواهد بود، شرکت هایی در این صنعت موفق خواهند بود که از داده های موجود بهره برداری بهتری داشته باشند و بر اساس این داده ها بتوانند برنامه ریزی و آینده نگری کنند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.
بنابراین شرکت هایی که ویژگی های کالاها، سوابق تولید و توزیع کنندگان، رفتار، سلیقه و خواسته مشتری را بتوانند تحلیل کنند به نحو بهتر و مطلوب تری می توانند به مشتریان خدمات رسانی داشته و ضمن جلب رضایت مشتری هم کالای بیشتری را به فروش برسانند تا هم سود بیشتری نصیب مجموعه خود کنند و هم با عملکرد مناسبی که دارند مشتریان رقبای خود را به سمت مجموعه خود هدایت و بکشانند.
علاوه بر این به جز نقشی که فناوری اطلاعات در سودآوری فروشگاه های زنجیره ای می تواند ایفا کند، این فناوری در بخش  مالی نیز می تواند کمک حال این صنعت باشد و با در اختیار داشتن قیمت تمام شده و محاسبه دقیق هزینه ها، به افزایش بهروری و کاهش هزینه کمک کرده تا از این طریق با برنامه ریزی مناسب تر، امتیازات و آپشن های جذابتری را در راستای جلب مشتری در اختیار خریداران قرار دهند.
در صورت توسعه مناسب زیرساخت های فناوری اطلاعات، فروشگاه های زنجیره ای می توانند با بهره‌گیری از آن فعالیت‌های مهمی همچون برنامه‌ریزی و کنترل بهتر موجودی‌ها، ارتباط مناسب با عمده‌فروشان، ارتباط مفید و مستمر با مشتریان و نیازهای آنها و در نتیجه انتخاب و خرید کالاهای مناسب‌تر را انجام دهند.
برنامه‌ریزی و کنترل بهتر موجودی‌ها،تسهیل در تبلیغات و پخش آگهی‌ها، بازاریابی از راه دور، دریافت سریع‌تر کالاها، رهگیری کالا و سفارش‌ها، افزایش گردش کالا و نیز گردش مالی سالانه، تطبیق بهتر سفارش‌ها و خرید‌های مجموعه با نیازها و خواسته‌های مشتریان، کاهش نیروی انسانی موجود در مجموعه، پیوند مناسب، مستمر و سازنده با تأمین‌کنندگان، کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایت‌مندی مشتری، تمرکززدایی و تمرکزگرایی را می توان از مهم ترین  مزایای استفاده از فناوری اطلاعات برشمرد که بیش از گذشته باید به آن توجه کرد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=64011
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.