تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

14

زاکانی چه برنامه‌هایی برای تهران دارد؟

  • کد خبر : 63786
  • 14 مرداد 1400 - 12:13
زاکانی چه برنامه‌هایی برای تهران دارد؟
علیرضا زاکانی که با 12 رای منتخبان ششم به عنوان گزینه نهایی شهرداری تهران انتخاب شده‌است برنامه‌هایش را با شعار تهران کلان شهر الگوی جهان اسلام ارائه کرده است.

گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، در جلسه دیروز عصر شورای شهر تهران، زاکانی با بیشترین آرای منتخبین شورای ششم تهران به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شد. شهردار جدید پایتخت بر اساس شاخص های مد نظر شورای شهر ششم تهران ارزیابی شده و با ۱۲ رای به عنوان شهردار انتخاب شد.

برنامه‌های علیرضا زاکانی با شعار تهران کلان‌شهر الگوی جهان اسلام ارائه شده است. او ابتدا چالش‌های شهر و شهرداری تهران را برشمرده و ۳۵۰ روز هوای غیرپاک، ۵۶ درصد از درآمدها حاصل از فروش تراکم، رانت‌خواری، فساد و عدم شفافیت کافی اداری، بدهی ۷۰ هزار میلیاردی، ساختار فربه سازمانی، تعداد بالای پروژه‌های نیمه‌تمام و بافت فرسوده و… را به‌عنوان مشکلات اساسی برشمرده است.

او به نتایج نظرسنجی‌هایی که در این دوره از مدیریت شهری شده اشاره کرده و تصویری از تهران را که شهروندان تهرانی دارند، بیان کرده است. ویژگی‌های شهر و شهرداری مطلوب در برنامه‌های زاکانی شهری پیشرفته با هویت ایرانی اسلامی، امن و ایمن، مقاوم، هوشمند، زیبا، فرهنگی و بااصالت، منسجم و با رفاه اجتماعی، عاری از نابرابری، شهروندمحور و مشارکت‌پذیر است.

زاکانی در حوزه شهرسازی و معماری مهم‌ترین چالش‌ها را بی‌توجهی به تهیه و اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی عنوان کرده و بر به‌روزرسانی طرح تفصیلی تأکید داشته است.

زاکانی تکمیل‌نشدن فرایند هوشمندسازی عوارض شهری و ساختمانی و عدم نظارت بر فرایند صدور پروانه را از چالش‌های مهم این حوزه عنوان کرده و در برنامه‌هایش نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده، حفاظت و صیانت از حریم شهری پایتخت، هوشمندسازی، ایجاد شفافیت و پایش مستمر فرایندها در این حوزه را از اهداف خود برشمرده است.

در حوزه ترافیک نیز توسعه، تجهیز و نگهداشت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مدیریت عرضه و تقاضا، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی ازجمله راهبردهای وی در این حوزه است.

در برنامه‌های او نیز به دوچرخه اشتراکی و موتور برقی اشاره شده است.

فصل اجتماعی و فرهنگی برنامه‌های زاکانی، تأکید بر مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فقدان هویت دینی انقلابی و ملی شهر تهران است.

تقویت مسجدمحوری و حفظ و ترویج آثار و ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس و شهدا، ترویج و تسهیل در امر ازدواج، مقابله عمومی و محله‌محور با اعتیاد و طلاق نیز از برنامه‌های وی در این حوزه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=63786
  • 92 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.