تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

5

مدیران کنونی شهرداری بجای فرافکنی شفاف‌سازی کنند

  • کد خبر : 62954
  • 06 مرداد 1400 - 10:23
مدیران کنونی شهرداری بجای فرافکنی شفاف‌سازی کنند
معاون قالیباف در شهرداری تهران بیان کرد: مدیران کنونی شهرداری به جای فرافکنی و ارجاع دادن سوءمدیریت خود به دوره گذشته بگویند این رقم هنگفت وام دریافتی را چه کار کردند؟

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، قدرت‌الله گودرزی معاون مالی شهرداری در دوران قالیباف در خصوص اظهارات عضو شورای پنجم شهر تهران درباره بدهی شهرداری اظهار داشت: آقای میرلوحی در مصاحبه خود مبلغ بدهی‌های فعلی شهرداری تهران را ۶۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرده و اعلام کرده‌اند که کل این ارقام مربوط به دوره قبلی مدیریت شهری بوده است و نه تنها در دوره فعلی رقمی به بدهی‌ها اضافه نشده است، بلکه ۸۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های قبلی نیز پرداخت شده است، اما این در حالی است که معاون مالی و اقتصاد شهری فعلی شهرداری تهران اعلام کرده است که مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها را پرداخت کرده ایم..

وی ادامه داد: آقای میرلوحی بهتر بود قبل از پرداختن به موضوع و ارائه مطالب خلاف واقع به سیستم مالی شهرداری و کتابچه عملکرد دیون مورخ ۱ مهرماه ۱۳۹۷ شهرداری مراجعه می‌کرد که البته بارها مبلغ دیون یا بدهی مانده از دوره قبل را با سند و مدرک معتبر در مصاحبه‌ها و حتی در مناظره به ایشان اعلام و ارائه کردم، لیکن متأسفانه اصرار بر گفتن مطالب خلاف واقع و کذب خود دارد.

گودرزی اذعان کرد: آقای میرلوحی اعلام کرد که در حال حاضر شهرداری تهران حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد و از طرفی گفتند اصل وام در آن زمان در حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است و الان با سود و جرایم به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. سؤال اینجاست که آقای میرلوحی اعلام نکردند در حال حاضر از ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها چقدر آن اصل تسهیلات است؟

معاون قالیباف در شهرداری تهران افزود:  پاسخ به این سؤال ساده است و براساس گزارش اعلام شده از شهرداری تهران که به سادگی از سیستم مالی شهرداری قابل دسترسی است، وام‌های دریافتی شهرداری در حال حاضر به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی در دوره فعلی مدیریت شهری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: آیا بهتر نیست به مردم به جای فرافکنی و ارجاع دادن سوءمدیریت خود به دوره گذشته بگویند این رقم هنگفت وام دریافتی را چه کار کردند؟

گودرزی یادآور شد: اعلام کردید بدهی به پیمانکاران مناطق در حال حاضر مبلغ ۷۵۰۰ میلیارد تومان است. در جای دیگر اعلام کردید که بدهی به پیمانکاران مناطق مبلغ ۵۹۲۰ میلیارد تومان است. از طرفی اعلام کردند مبلغ ۸۵۰۰ میلیارد تومان دیون گذشته را پرداخته و یک ریال بدهی اضافه نکرده‌اید. سؤالی که پیش می‌آید این است با پرداختی که شما اعلام کرده اید، باید در حال حاضر شهرداری تهران حتی یک ریال بدهی به پیمانکاران نداشته باشد. بهتر بود قبل از اعلام، اعداد و ارقام را با هم مقایسه می‌کردید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چرا ایجاد بدهی از محل فروش اوراق مشارکت  به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان را کتمان می‌کنید و در ارقام اعلامی خود نمی‌آورید؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=62954
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.