تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

3

کاهش ۵۴ درصدی بارندگی در سطح کشور

  • کد خبر : 62608
  • 02 مرداد 1400 - 17:01
کاهش ۵۴ درصدی بارندگی در سطح کشور
رئیس سازمان مدیریت بحران بیان کرد: بارندگی در سطح کشور امسال ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده و حتی برخی از استان‌ها با کاهش بیش از ۹۰ درصدی بارش مواجه بودند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار داشت: گرم شدن بیش از دو درجه‌ای زمین، تغییر نوع بارش و زمان آن را باید بپذیریم. اکنون در مناطق بسیار پربرف کشور، برفی وجود ندارد در حالی که در گذشته نه چندان دور، هر دره‌ای ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب می‌داد. این یک واقعیتی است که باید آن را بپذیریم و بر اساس آن کار خود را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: بارندگی در سطح کشور امسال ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است و حتی برخی از استان‌ها با کاهش بیش از ۹۰ درصدی بارش مواجه بودند. استان خوزستان نیز نزدیک به ۳۷.۵ درصد نسبت به گذشته با کاهش بارندگی مواجه است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به تخصیص اعتبار به وزارت نیرو برای تنش آبی کشور،افزود: از ابتدای سال و با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاد، جلساتی در خصوص دو سه بخش آب شرب برگزار شد که در نهایت سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان برای کاهش تنش آبی در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت و دولت آن را مصوب کرد. با جلسات متعددی که برگزار شد ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای بند خ ماده ۳۳ در نظر گرفته شد.

نجار تصریح کرد: با توجه به خشکسالی امسال ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو و یک هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت کشاورزی قرار گرفته و ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی و خسارت‌های امسال دیده شده است. جلسه‌ای در استان خوزستان برگزار شد و نظرات مدیران در نهایت منجر به تصویب اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی برای استان خوزستان شد که تسهیلات بسیار خوبی است.

وی در پایان یادآور شد: امسال دولت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به صندوق بیمه کشاورزی کمک مالی کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=62608
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.