تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

باغ کتاب مجموعه ای چندکارکردی است

  • کد خبر : 6186
  • 06 دی 1397 - 12:02
باغ کتاب مجموعه ای چندکارکردی است

مدیرعامل جدید موسسه نشر شهر و باغ کتاب تهران گفت: با توجه به این‌که نزدیک انتخابات اتحادیه ناشران هستیم، نمی‌خواهم وارد حاشیه‌های باغ کتاب شوم و باید به ابعاد باغ کتاب بپردازیم که چند کارکردی است. به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، محسن جلالی فراهانی که با حکم سعید اوحدی به جای سیدمجید […]

مدیرعامل جدید موسسه نشر شهر و باغ کتاب تهران گفت: با توجه به این‌که نزدیک انتخابات اتحادیه ناشران هستیم، نمی‌خواهم وارد حاشیه‌های باغ کتاب شوم و باید به ابعاد باغ کتاب بپردازیم که چند کارکردی است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، محسن جلالی فراهانی که با حکم سعید اوحدی به جای سیدمجید حسینی به عنوان مدیرعامل جدید موسسه نشر شهر و باغ کتاب تهران منصوب شده است، درباره باغ کتاب تهران، تغییرات و تحولات آن در آینده، و همچنین حاشیه‌ها و انتقادهایی که به خاطر تأسیس کتاب‌فروشی در این مجموعه به وجود آمده است، اظهار کرد: نمی‌خواهم وارد این حاشیه‌ها شوم. با توجه به این‌که نزدیک زمان انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران هستیم و جو فعلا آرام شده بهتر است وارد این موضوع نشویم، زیرا دوباره حاشیه ایجاد می‌شود.

او در ادامه گفت: باغ کتاب مجموعه‌ای چندکارکردی است؛ مجموعه خدمات تفریحی، رفاهی و فرهنگی برای خانواده‌ها با تأکید بر کودکان و نوجوانان. الان در باغ کتاب دو باغ علم داریم که یکی برای کودکان و دیگری برای نوجوانان است. بچه‌ها با وسایل بازی که آن‌جا وجود دارد، هم بازی می‌کنند و هم علم را تجربه می‌کنند. پیش‌بینی‌ ما این است که در آینده و در دو گام، دو باغ علم جدید به مجموعه اضافه کنیم. در گام نخست (کمتر از شش ماه آینده) یک مرکز علمی و تفریحی دیگر به مجموعه باغ کتاب با نام «فکربازی‌ها» اضافه خواهد شد که محلی خواهد بود که کودکان و خردسالان با بازی، مفاهیم علمی را یاد می‌گیرند. بیشتر این بازی‌ها هم فکری است.

مدیرعامل موسسه نشر شهر و باغ کتاب افزود:  همچنین در گام دوم و تا یک سال آینده مجموعه دیگری از همین جنس (مرکز تفریحی و علمی) برای خردسالان به باغ کتاب اضافه می‌شود.  از سوی دیگر، پکیج غذایی که در باغ کتاب وجود دارد نقص دارد که تا شش ماه آینده تکمیل خواهد شد.

جلالی فراهانی سپس اظهار کرد: با تکمیل‌تر شدن بخش‌های عمرانی باغ کتاب که توسط شهرداری تهران انجام می‌شود، قسمت‌های دیگری هم به عنوان خدمات هنری به باغ کتاب اضافه خواهد شد. برنامه‌ای که مدنظر ماست این است که تئاتر را به مجموعه اضافه کنیم و چند استودیو برای برنامه‌های تفریحی که جنبه‌های فراغتی و خانوادگی دارند در باغ کتاب مستقر کنیم. البته این برنامه‌ها از زمان آقای حسینی در پلان برنامه‌های ما بوده است. تأکید می‌کنم ارائه این خدمات هنری منوط به تکمیل بخش‌های عمرانی باغ کتاب است،

او در ادامه بیان کرد: در سال آینده و در ابتدای شش‌ماهه اول سال، رویدادهای بیشتری حول محور کتاب مانند معرفی، نقد و برسی و رونمایی کتاب، چه در حوزه کودک و چه بزرگسال، در این مجموعه به وقوع خواهد پیوست.

مدیرعامل باغ کتاب تهران درباره این‌که با توجه به رویکر فعالیت‌های‌شان که کودکان و نوجوانان است آیا برنامه‌ای برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای دیگر مرتبط با این قشر مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درنظر دارند یا خیر، اظهار کرد: کانون مراکز و برنامه‌های خود را دارد و چون فعالیت‌هایش متمرکز با مراکز خودش است، کارهایش را بیرون انجام نمی‌دهد.

او افزود: باغ کتاب تهران به اولین مقصد اردویی دانش‌آموزان تهران و شهرستان‌های اطراف تهران تبدیل شده است، بنابراین تفاهم‌نامه‌ای توسط  سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان دانش‌آموزی کشور منعقد شده که بر اساس آن دانش‌آموزان مدرسه‌های دولتی تهران که به صورت اردویی به باغ کتاب می‌آیند، می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف استفاده کنند؛ البته ۵۰ درصد باقی‌مانده خدماتی است که می‌گیرند و عملا باغ کتاب بابت اردوی‌های دانش‌آموزی عایدی ندارد و سودی نمی‌برد. در فصل اردوها، به طور متوسط روزانه بین ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ دانش‌آموز  به مراکز علمی باغ کتاب مراجعه می‌کنند.

 محسن جلالی فرهانی همچنین درباره  این‌که آیا برنامه‌ای برای درآمدزایی بیشتر از این مجموعه دارند یا خیر توضیح داد: با توجه به این‌که از اردوهای مدرسه‌های دولتی عملا درآمدی نداریم مجبوریم از بخش‌های دیگر درآمدزایی داشته باشیم؛ از مدرسه‌های غیرانتفاعی، خانواده‌هایی که مراجعه و بلیط تهیه می‌کنند، همچنین رستوران‌ها و کافه‌ها نیز برای ما درآمد دارند. نا گفته نماند کماکان میزان درآمدی که از باغ کتاب می‌توان کسب کرد کمتر از هزینه‌هاست، پس باید در بلندمدت راهکارهای جدیدی برای این موضوع درنظر بگیریم که یکی از آن‌ها تأسیس مراکز علمی جدید  است. فاصله زیادی داریم تا درآمدمان را به هزینه‌ها نزدیک کنیم.  همچنین هیئت‌مدیره جدید با توجه به شرایط فعلی و این‌که خانواده‌ها نمی‌توانند ‌هزینه‌ها را تأمین کنند، برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیط ندارد.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=6186
  • 32 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.