تاریخ : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت موافقت مجلس با متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور برگزاری بیستمین جشنواره «گل و گلاب تهران» مرگ با مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک استقلال و پرسپولیس در آستانه ثبت رکورد تاریخی تغییر سیاست عراق در وابستگی به گاز ایران اعلام نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها در اسفند ۱۴۰۲ نارضایتی فولادی‌ها از مشکلات زیرساختی سامانه نیما چالش جایگزینی مدیران انتسابی بجای نیروی ماهر در فولادسازان بزرگ ضرورت جلوگیری از افزایش شدید قیمت خودرو مخالفت مجلس با کاهش ساعت کار زنان به ۲۰ ساعت در هفته کاهش نرخ بیکاری تا پایان دولت تاثیر مثبت خواب بر دفع سموم بدن ضرورت ارئه گزارش شهرداری به شورای شهر درخصوص هزینه‌ها تداوم بارش پراکنده باران در تهران تا جمعه تذکر عضو شورای شهر درباره حادثه پله برقی میدان میوه وتره‌بار پیاده روی بهترین روش حفظ سلامت قلب تاخیر در بهره‌برداری از پایانه جدید شرق رونمایی از الواح هخامنشی همزمان با هفته میراث فرهنگی برگزاری جشن‌ خیابانی از میدان ولیعصر تا هفت‌تیر در دهه کرامت افزایش ظرفیت تولید متانول کشور به بیش از ۱۴ میلیون تن

6

توسعه روش‌های درمانی سرطان با تقلید از پروتئین خاص

  • کد خبر : 60592
  • 09 تیر 1400 - 16:43
توسعه روش‌های درمانی سرطان با تقلید از پروتئین خاص
تیمی از محققان بین‌المللی در مطالعه‌‌ای دریافتند روش تقلید از نوعی پروتئین خاص می‌تواند گامی موثر در توسعه روش‌های درمانی سرطان باشد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، مطالعه جدیدی توسط یک تیم بین‌المللی از محققان به سرپرستی NYU بینش مهمی در مورد پروتئین p۵۳ ، مهارکننده تومور حیاتی که اغلب در سرطان جهش یافته و غیرفعال می‌شود ارائه می‌دهد که یک هدف اصلی در توسعه سرطان است.

آزمایشگاه Magzoub در NYUAD، با همکاری آزمایشگاه استاد اندرو همیلتون در NYU و آزمایشگاه استادیار سونیل کومار در دانشگاه دنور، قبلا مقاله‌ای را درباره استفاده از تقلید‌های پروتئین مولکول کوچک برای جلوگیری موثر از تجمع پروتئین‌های مرتبط با آلزایمر ارائه داده است.  این تیم رویکرد مبتنی بر تقلید پروتئین خود را گسترش داده و به طور خاص آن را در تجمع ترکیبات جهش یافته یا تغییر یافته p۵۳ مرتبط با سرطان اعمال کرده است.

در مقاله‌ای با عنوان مهارکننده، پروتئین میمتیک آمیلوئید، تجمع جهش p۵۳ مرتبط با سرطان را به طور بالقوه از بین می‌برد و عملکرد سرکوبگر تومور را بازیابی می‌کند. در این مطالعه که در نشریه نیچر منتشر شده است  محققان روند استفاده از تقلید‌های پروتئینی برای فعال سازی مجدد p۵۳ را ارائه می‌دهند.

این تیم ابتدا مجموعه‌ای از تقلید‌های پروتئینی را که در ابتدا برای هدف قرار دادن بیماری آلزایمر و دیابت نوع ۲ طراحی شده بود، غربال کردند. نتایج به دست آمده تقلیدی از پروتئین را شناسایی می‌کند که به طور بالقوه مصالح p۵۳ جهش یافته را جدا کرده و از تجمع بیشتر پروتئین جلوگیری می‌کند.

محققان سپس نشان دادند که تفکیک دانه‌های p۵۳ جهش یافته توسط تقلید پروتئین عملکرد سرکوبگر تومور P۵۳ را بازیابی می‌کند و منجر به مرگ طیف وسیعی از سلول‌های سرطانی می‌شود. نکته مهم این است که درمان با تقلید پروتئین به طور موثری باعث کاهش تومور‌هایی می‌‎شود که p۵۳ جهش یافته را در خود جای داده‌اند در حالی که هیچ سم قابل توجهی برای بافت سالم نشان نمی‌دهد، در نتیجه بقا به طور قابل توجهی طولانی می‌شود.

محقق اصلی این مطالعه گفت: با افزایش شیوع سرطان در سراسر جهان، نیاز مبرم به درمان‌های جدید سرطان برای تکمیل یا جایگزینی درمان‌های فعلی وجود دارد. در اینجا ما اولین استفاده موفقیت آمیز از یک مهارکننده آمیلوئید مولکول کوچک را به عنوان یک عامل ضد سرطان نشان داده‌ایم. ما معتقدیم که این کار تاثیر گسترده‌ای خواهد داشت، زیرا به طور موثر پلی بین بیماری‌های آمیلوئید و سرطان ایجاد می‌کند و پایه‌ای برای عبور رویکرد‌های اطلاعاتی در طراحی روش‌های درمانی جدید و قوی جهش یافته سرطان با هدف جهش p۵۳ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=60592
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.