تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

12

رفع سد معبر بیشترین مطالبه شهروندان

  • کد خبر : 5951
  • 02 دی 1397 - 13:06

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت برخورد با سد معبر ساختمانی در پایتخت تاکید کرد. به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، زهرا نژادبهرام صبح امروز در یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران بیان کرد: بیشترین مطالبه شهروندان تهرانی از مدیریت شهری مساله رفع سد معبر چه از نوع صنفی و […]

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت برخورد با سد معبر ساختمانی در پایتخت تاکید کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، زهرا نژادبهرام صبح امروز در یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران بیان کرد: بیشترین مطالبه شهروندان تهرانی از مدیریت شهری مساله رفع سد معبر چه از نوع صنفی و چه مصالح ساختمانی است.

وی افزود: اقدامات مدیران مناطق و شرکت شهربان و حریم بان به عنوان نهاد متولی نشان می دهد که تمرکز بر روی سد معبر صنفی و بساط گستران است.

همچنین وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عرض پیاده روهای شهر تهران به ندرت از ۱٫۵ متر می رسد، مساله سد معبر ساختمانی به عامل نارضایتی مهم در مناطق ۲۲ گانه پایتخت علی الخصوص در پهنه های فرسوده و ناپایدار کلانشهر تبدیل شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: مشاهده پدیده هایی چون تجاوز به عرض گذر حصار کارگاهی، تجاوز به عرض گذر داربست ومصالح ساختمانی و دپوی میلگرد به بخشی از سیمای روزانه در پیاده روهای شهر تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ضوابط و مقررات مرتبط در این باره در برگیرنده بخشنامه ها و ضوابط مقررات ملی ساختمانی است که مقرر نموده، املاک واقع در محورهای اصلی و همچنین شمال کلیه معابر فرعی، بعد از اتمام سقف طبقه اول، نگهداری مواد و مصالح و نخاله های ساختمانی در پیاده رو مجاز نبوده و باید به داخل محدوده ملک انتقال یابد.

نژاد بهرام بیان کرد: مواد و مصالح و نخاله های ساختمانی به داخل محدوده ملک انتقال یابد و مالک مکلف شده در صورتیکه ملک در مرحله گودبرداری یا اجرای سقف اول باشد، آهن آلات با گونی محصور شود تا از خطرات احتمالی گذر عابرین و رانندگان جلوگیری شود.

وی گفت: املاک شمالی نیز پس از اجرای سقف اول موظف به آزادسازی کامل سطح اشغال شده گذر عمومی هستند.

وی بیان کرد: مقررات ملی ساختمان مکلف کرده در صورتی که راه عبور عمومی محدود یا مسدود شده باشد، باید راه عبور موقت در محل مناسبی که به تایید مراجع ذیربط برسد ایجاد شود.

نژاد بهرام بیرون زدگی هریک از اجزا سازه های موقت از قبیل حصار حفاظتی موقت کارگاه، سرپوش حفاظتی و داربست از محدوده بنای در دست ساخت را بر اساس قانون ممنوع دانست.

وی گفت: با توجه به گستردگی سدمعابر ساختمانی، ضروریست نوع نگاه و اولویت برخورد در خصوص سد معبر در برگیرنده توامان سدمعبر صنفی و ساختمانی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار بازنگری در ساختار اداری-اجرایی مواجه با پدیده سدمعبر ساختمانی به منظور اجتناب از تداخل وظایف شرکت شهربان-حریم بان و ادارات شهرسازی ناحیه شد.

همچنین وی در پایان عنوان کرد: بازنگری در این ساختار، موجب نظارت دقیق تری بر نحوه اجرای مقررات و بخشنامه های مرتبط با سدمعبر ساختمانی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=5951
  • 62 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.