تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

1

نگاهی به دستاوردهای زیست محیطی پتروشیمی بندرامام

  • کد خبر : 58672
  • 19 خرداد 1400 - 21:46
نگاهی به دستاوردهای زیست محیطی پتروشیمی بندرامام
به مناسبت هفته محیط زیست رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر و مدیرعامل پتروشیمی بندرامام به همراه جمعی از مدیران شرکت از پروژه‌های زیست محیطی شرکت بازدید کردند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، روز چهارشنبه نوزدهم خردادماه، حمیدرضا رستمی مدیرعامل و ایرج سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر به همراه جمعی از مدیران و روسای ارشد شرکت به مناسبت هفته محیط زیست از مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) پتروشیمی بندرامام بازدید کردند.

در این بازدید بخشی از اقدامات زیست محیطی و دستاوردهای پتروشیمی بندرامام در حوزه محیط زیست ومسئولیت‌های اجتماعی تشریح شد.

پتروشیمی بندرامام در مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) خود اقداماتی مختلفی در راستای بهینه‌سازی اجرا کرد که از این اقدامات می‌توان به انتقال پسماندهای داخلی (ده هزار تن)، احیای دیوار کشی و اصلاح شیب‌بندی حوضچه‌ها، تخلیه و لایروبی حوضچه مرکزی و کاشت هزار اصله نهال کهور در اطراف این مرکز اشاره کرد.

همچنین پتروشیمی بندرامام دارای پروژه تصفیه خانه پساب متمرکز است که با برنامه ریزی دقیق مدیران و تلاش کارشناسان، توانست پیشرفت این پروژه را به ۷۶ درصد برساند تا در آینده نزدیک این پروژه بزرگ زیست محیطی به بهره برداری برسد.

این شرکت طرح پایش آنلاین دودکش‌های مجتمع را به منظور کنترل فرایند احتراق با نصب و راه اندازی آنالایزرهای آنلاین بر روی دودکش‌ها اجرایی کرد که این اقدام در کنترل آلایندگی و محیط زیست بسیار موثر است.

بر اساس این گزارش، کلیه پارامترهای گاز خروجی از دودکش‌های شرکت پتروشیمی بندر امام در سال گذشته در محدوده استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. همچنین پتروشیمی بندر امام در سال گذشته توانست ۸۳ درصد از مواد هیدروکربنی را که مطابق طراحی در چاله سوخت، سوزانده می‌شد را جهت بازیافت توسط شرکت‌های مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست به فروش برساند و مانع از انتشار آلاینده‌ها به محیط زیست شود.

شاخص‌های آلودگی پساب شرکت پتروشیمی بندر امام با انجام اقدامات کنترلی و اجرای پروژه‌های محیط زیستی طی سال‌های گذشته روند نزولی را طی کرده است و با بهره‌برداری از تصفیه خانه متمرکز شرکت به صفر خواهد رسید. لازم به ذکر است که پساب خروجی از این تصفیه خانه توسط سیستم اسمز معکوس تصفیه و بخش عمده‌ای از آن مجددا در فرآیندهای شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است پتروشیمی بندرامام پس از ۹ سال مجددا واحد آمین را جهت شیرین‌سازی اتان ارسالی به واحد الفین و با هدف کاهش میزان کاستیک ضایعاتی در واحد NF3 در سرویس قرار داد. از سوی دیگر در مدیریت فنی و تولید کیمیا طرح جداسازی پساب خروجی مخازن از پساب خروجی با هدف خنثی‌سازی بخش عمده پساب به وسیله اسید و جلوگیری از آزاد شدن گاز کلر را به مرحله اجرا رساند.

پروژه تصفیه خانه پساب متمرکز پتروشیمی بندرامام جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های زیست محیطی در سطح وزارت نفت محسوب می‌شود و همچنین این شرکت دارای اولین مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) در سطح کشور است که علاوه بر شرکت خود، پسماندهای دیگر مجموعه و شرکت‌های صنعتی منطقه را در این مرکز امحا می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=58672
  • 61 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.