تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

4

واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان با واکسن کووایران برکت

  • کد خبر : 58604
  • 19 خرداد 1400 - 12:35
واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان با واکسن کووایران برکت
مجری مرحله بالینی واکسن کووایران برکت بیان کرد: دانشگاهیان و معلم‌ها باید با هر واکسنی که در دسترس است، واکسینه شوند چراکه باید از مهر ماه آموزش راه بیافتد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، مینو محرز مجری مرحله بالینی واکسن کووایران برکت در پاسخ به این سوال که با توجه به قرار گرفتن خبرنگاران در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا، آیا از واکسن کووایران برای واکسیناسیون این قشر استفاده می‌شود؟ گفت: امیدوارم با ورود این واکسن به بخش توزیع و تزریق، نه تنها خبرنگاران بلکه عامه مردم هم توسط واکسن ایرانی واکسیناسیون شوند.

وی  تصریح کرد:  واکسن ایرانی کوو ایران برکت از نظر سطح ایمنی بسیار بالا بوده و با ورود این واکسن، همه جوانان که در معرض خطر هستند هم واکسن دریافت کنند.

مجری مرحله بالینی واکسن کووایران برکت درباره اینکه واکسن مذکور به صورت رایگان وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود و یا دریافت‌کنندگان باید مبلغی را پرداخت کنند؟ اذعان کرد: دولت باید این واکسن را بخرد و آن را به صورت رایگان توزیع کند، چراکه در اپیدمی تزریق واکسن پولی نداریم و باید واکسن رایگان توزیع شود.

محرز در واکنش به اینکه گفته شده است برای ایام اربعین زائران ایرانی با واکسن کووایران برکت واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر قرار است که تجمعات آغاز شود باید هر چه سریع‌تر درصد بالایی از جامعه واکسینه شوند، اگر چنین اتفاقی شکل نگیرد، نباید دوباره تجمع شود.

مجری مرحله بالینی واکسن کووایران برکت افزود: واکسن کووایران برکت در کارخانه بزرگی توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته می‌شود که قابلیت ساخت میلیون‌ها دوز واکسن در ماه را دارد.

وی در مورد امکان واکسیناسیون معلم‎‌ها و دانش‌آموزان با واکسن کووایران برکت یادآور شد: دانشگاهیان و معلم‌ها باید با هر واکسنی که در دسترس است، واکسینه شوند چراکه باید از مهر ماه آموزش راه بیافتد.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه پنج شرکت بومی در حوزه تولید واکسن کرونا فعالیت می‌‌کنند و پیش بینی می‌‌شود واکسن کووبرکت تا انتهای خرداد ماه وارد مرحله عملیاتی شود، اظهار کرد: در مرحله اول یک میلیون دُز واکسن به گروه‌‌های هدف تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از واکسیناسیون کاهش مرگ و میر افراد مبتلا است، گفت: برای قطع زنجیره ویروس باید ۷۰ درصد از مردم واکسینه شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: تا هفت ماه آینده به تمام افراد در گروه‌‌های هدف در مرحله اول واکسیناسیون کرونا، واکسن تزریق خواهد شد. اگر ما به دنبال تولید واکسن داخلی نمی‌‌رفتیم کشورهای خارجی به راحتی اجازه فروش واکسن را به ما نمی‌‌دادند و حرف‌‌هایی که امروز دنیا از حقوق بشر و اموری از این دست می‌‌زند، گزافه‌‌ای بیش نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=58604
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.