تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران افتتاح دهمین یاورشهر برای بانوان رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه

3

روابط عمومی و بازاریابی، دو بال همسوی سازمان

  • کد خبر : 57989
  • 11 خرداد 1400 - 11:23
روابط عمومی و بازاریابی، دو بال همسوی سازمان
روابط عمومی را به طور خلاصه می توان در ایجاد ارتباط میان اجزای یک سازمان و یا میان اجزای سازمان با نهادهای بیرونی دانست، اما همین ایجاد ارتباط می تواند به بازاریابی و حتی بازارسازی نیز منتهی شود.

روابط عمومی نه تنها برند شرکت را می سازد و تقویت می کند، بلکه با این کار زمینه کشف بازارهای جدید را نیز برای سازمان فراهم می کند. تصور کنید بازاری را که در ان چند برند محدود وجود دارند، اما ناگهان یک برند جدید با چهره ای متمایز وارد شده و خدمات تازه ای را رونمایی می کند که پیش از آن وجود نداشته است.

واقعیت این است که روابط عمومی نه تنها می تواند خدمات کنونی شرکت را به نگاهی نو به مخاطبان ارائه کند، بلکه می تواند محصولات جدیدی را نیز برای سازمان طراحی کرده و آنها را با بسته بندی مشتری پسند، عرضه کند.

این که گفته شده است «روابط عمومی یک وظیفه مدیریتی است که روابط سودمند دو جانبه را بین یک سازمان و گروه های متفاوتی که موفقیت یا شکست سازمان به آنها وابسته است، شناسایی می کند، زمینه ایجاد روابط مذکور را فراهم می آورد و در حفظ آن می کوشد.» به نظر بهترین شکل ارتباط میان روابط عمومی و بازاریابی را روایت می کند.

روابط عمومی گرچه مسئولی بازاریابی یا بازارسازی نیست، اما نحوه تعامل آن با مشتریان بالقوه و بالفعل می تواند فضا را به نفع سازمان تغییر دهد. بارها دیده شده است که یک آگهی تبلیغاتی طراحی شده توسط روابط عمومی سازمان که در یک بزنگاه تاریخی منتشر شده است، توانسته روند نزولی فروش شرکت را صعودی کرده و نقطه عطفی در دوره فعالیت های سازمان ایجاد کند.

نظرسنجی از مشتریان سازمانی، نگاه به فضای بازار برای طراحی کمپین های انگیزشی و نیز ایجاد نقاط مشترک میان خدمات سازمان و بازار، از جمله اقداماتی است که روابط عمومی می تواند آن را با هدف کمک به توسعه بازار سازمان انجام دهد.

وظایف و خدمات مشترک روابط عمومی و بازاریابی در دنیای جدید آنقدر زیاد شده اند که حتی یک رشته کاری با عنوان «روابط عمومی بازاریابی» تدوین شده است که به مسائل مرتبط با همین حوزه می پردازد.

با گسترش فضای دیجیتال و ابزارهای جدید پدید آمده در این حوزه، می توان ارتباط تنگاتنگی میان روابط عمومی دیجیتال و بازاریابی نیز ایجاد کرد، به طوری که هر محصول جدید با جلب نظر روابط عمومی سازمان طراحی شود و انجام هر اقدامی در حوزه روابط عمومی نیز با در نظر گرفتن جوانب مختلف در حوزه بازاریابی باشد.

شرکت بیمه آسماری نیز در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام داده است، به طوری که اکنون حوزه روابط عمومی و حوزه بازاریابی از یکدیگر جدا نیستند. این روند باعث هم افزایی قابل توجهی در خدمات شرکت شده است، به طوری که بهره وری در دو حوزه را افزایش داده و آثار مطلوبی از آن به دست آمده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57989
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.