تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

5

سهم آقازاده‌ها از لیست شورای ائتلاف چقدر است؟

  • کد خبر : 57882
  • 10 خرداد 1400 - 10:29
سهم آقازاده‌ها از لیست شورای ائتلاف چقدر است؟
عضو شورای ائتلاف بیان کرد: ما آقازاده نداریم در این مرحله تخصص و تجربه‌ مورد بررسی قرار می‌گیرد و قطعا اینکه چه فردی منتسب به چه کسی باشد و یا پدرش سمتی داشته باشد، بر این اساس در لیست قرار نمی‌گیرد.

به گزارش سرویس شورای شهری افق تهران، مهدی چمران عضو شورای ائتلاف و رئیس سابق شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت بسته شدن لیست، اظهار داشت: حداکثر تا ۱۴ خرداد لیست نهایی بسته می‌شود.

وی درباره اینکه عده‌ای از کسانی که در لیست ۸۴ نفره شورای ائتلاف قرار دارند هنوز تأئید صلاحیت نشدند، افزود: قرار نیست ما صبر کنیم، شاید زمان بیشتری صرف شود. ما تلاش می‌کنیم که در هفته جاری لیست شورای ائتلاف نهایی و نتیجه اعلام شود. ما بعد از اینکه ۸۴ نفر براساس بیشترین رأی مردم انتخاب شدند، جلسه‌ای برگزار کردیم و موضوعاتی مطرح شد. قرار است مصاحبه از این افراد از امروز آغاز شود.

چمران ادامه داد: شورای ائتلاف منهای کاندیداها به اضافه ده نفری که مردم در مجمع انتخاب کردند، قرار است اولین جلسه برگزار و بعد از آن، مصاحبه انجام شود، البته تخصص حرف اول را می‌زند. ما جداولی داریم که براساس آن مشخص است که از هر تخصص چند نفر نیاز است، مهندس، معمار و… که تمام آنها براساس جدول انتخاب می‌شوند.

عضو شورای ائتلاف در خصوص سهم جوانان و زنان در لیست شورای ائتلاف اذعان کرد: بیش از نیمی از لیست را جوانان تشکیل می‌دهند و حداقل ۳ خانم در لیست قرار می‌گیرند.

رئیس سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: افراد باید در یک لیست باشند و اگر در لیست دیگری باشند، از لیست شورای ائتلاف حذف می‌شوند، البته علی‌البدل هم انتخاب کردیم که اگر مسئله‌ای پیش آمد حتما جایگزین کنیم.

چمران در خصوص سهم آقازاده‌ها از لیست شورای ائتلاف بیان کرد: ما آقازاده نداریم، هر کسی که در فرایند انتخاب شده باشد، در این مرحله تخصص و تجربه‌اش مورد بررسی قرار می‌گیرد و قطعا اینکه چه فردی منتسب به چه کسی باشد و یا پدرش سمتی داشته باشد، بر این اساس در لیست قرار نمی‌گیرد، حال ممکن است کسی آقازاده باشد و در سامانه هم مردم به آن رأی داده باشند، ما تخصصش را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص را در شهرداری خاطرنشان کرد: این که یک تبلیغات است و واقعی نیست و فرمانداری هم پی به موضوع برده است. نزدیک انتخابات است و این موضوع یک مسئله انتخاباتی است و بنده بررسی کردم و چیزی که مبنای درستی باشد به دست نیاوردم.

چمران یادآور شد: مردم بهترین کسانی هستند که می‌توانند قضاوت کنند که شفافیت چقدر در این دوره رخ داده است. قطعا با تبلیغات و داد و فریاد مشکلات شهر حل نمی‌شود.

رئیس سابق شورای شهر تهران اذعان کرد: ما باید حمل و نقل عمومی را به درستی توسعه دهیم و بهترین راهکار برای رفع مشکلات، توسعه حمل و نقل عمومی با رویکرد مترو است. در دوره قبلی مدیریت شهری ۸ خط مترو تقریبا تکمیل شد و یک مقداری از آن مانده بود که البته هنوز هم در این دوره به اتمام نرسیده است. اگر ما چند ماه دیگر کار را ادامه می‌دادیم تمام می‌شد.

عضو شورای ائتلاف با اشاره به مشکل کمبود واگن در مترو ادامه داد: مشکل اصلی در مترو کمبود واگن است. خطوط کشیده شده و ایستگاه‌ها ساخته شده است، اما واگن وجود ندارد،‌ قطاری خریداری نشده و یا در داخل ساخته نشده است. باید بحث خریداری و ساخت واگن‌ها انجام می‌شد. ۶۰ تا ۷۰ درصد واگن‌ها داخلی‌سازی است و می‌توانستند در داخل کشور آن را بسازند. ما واگن‌سازی تهران را داریم که قطارهای خوبی هم می‌سازد. البته از سالیان قبل بوده است و زمانی مهندس هاشمی رئیس فعلی شورای شهر مسئول آنجا بوده است. در این دوره واگن نخریدند و البته فرایند خرید واگن از خارج قدری پیچیده است و هم نیاز به پول و زمان دارد و یک سال از آخرین امضا طول می‌کشد تا واگن‌های خریداری حمل و وارد خطوط شود.

چمران اقزود: باید پول می‌دادند و یک مدیریت قوی در این زمینه داشتند. برای خرید کارهای این چنین باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ امضا دریافت شود و البته کشوری که قرار است از آن واگن هم خریداری شود مهم است. مدیران فعلی می‌گویند که تحریم هستیم اما در دوران ما هم تحریم بود با این وجود خریدها انجام می‌شد.

عضو شورای ائتلاف خاطرنشان کرد: ساخت و ساز در این دوره کم شده است و همین موضوع باعث ضربه اقتصادی به شهر و کشور می‌شود. همه کارخانه‌هایی که مصالح ساختمانی تولید می‌کنند دچار مشکل شده است. ببینید! یک ساختمان هزار آیتم دارد؛در، دیوار، شیشه، پنجره، شیرآلات و… تمام کارخانه‌ها در این زمینه دچار مشکل شده‌اند. در این دوره چیزی ساخته نشده و تغییری نداشته‌ایم.

وی اذعان کرد: باید ساخت و ساز انجام و پروانه براساس قانون صادر می‌شد. عوارض قانونی دریافت می‌شد، اینکه شهر را نفروختیم و شهر را در حالت انقراض و فرسودگی نگه داشتند هنر نیست. باید ساختمان‌های فرسوده نوسازی می‌شد و براساس قانون هم این کارها انجام می‌شد. شهرفروشی یعنی یک ساختمان چهار طبقه، ده طبقه شود، اما اگر قرار است یک ساختمان دو طبقه براساس قانون۴ طبقه شود که به این نمی‌گویند شهرفروشی، شهر باید حرکت داشته باشد و همچنین ساخت و ساز در آن انجام شود.

چمران بیان کرد: معضلات اجتماعی فراوان و حل نشده باقی مانده است و البته سعی هم در حل آن نبوده است و عزمی وجود نداشته است، اما باید برای معضلات فکر اساسی کرد همچنین بودجه‌ها دو برابر شده و کارها یک‌دهم شده است و باید به این موضوع که مطالبات مردمی است پاسخ داده شود.

عضو شورای ائتلاف درباره هوشمندسازی و ارائه خدمات از راه دور، تصریح کرد: طرح جامع و تفصیلی در دوره قبل انجام شد و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت و وارد کردن آدرس بلوک خود از وضعیت شهرسازی آن مطلع شوند. البته هوشمندسازی و ارائه خدمات از راه دور یکی از اولویت‌های ما بوده است و البته اقداماتی هم در این زمینه انجام شد و همین مدل کارها باعث می‌شد که شهروندان از ترددهای غیرضروری در شهر جلوگیری کنند و وقتی که میزان مراجعات کم شود،‌ مشکلات هم کمتر می‌شود. البته کارها هم سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

چمران ادامه داد: ما در دوره قبل مدیریت شهری، کمیسیون معماری را در مناطق بیست و دوگانه شکل دادیم. البته هنوز هم هستند اما نه به قدرت قبل. البته ماجرای کمیسیون‌های معماری خوب بود. اختیار عمل خوبی داشته و دستشان باز بود وا لبته دیگر اجازه هر کاری داده نمی‌شد. ببینید! وقتی موضوعات هوشمند می‌شوند، مهمترین خصوصیت آن جلوگیری از بروز تخلفات است.

رئیس سابق شورای شهر خاطرنشان کرد: شهر تهران مشکلات زیادی دارد و یکی از معضلات آن ترافیک و آلودگی هواست، البته در دوره فعلی اقدامات خاصی در این زمینه صورت نگرفت و همچنان ما این دو معضل را در شهر داریم. البته مدیران فعلی تغییراتی در اجرای طرح ترافیک دادند که البته این طرح‌ها هم کمکی به معضلات جاری شهر نکرد. موضوعات آلودگی هوا به خیلی سال قبل‌تر برمی‌گردد و راهکارهایی هم برای رفع آن درنظر گرفته شد که یکی از مهمترین موارد آن دوچرخه بود.

چمران با بیان راه کار برای رفع آلودگی هوا و ترافیک تصریح کرد: برای رفع آلودگی هوا باید حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند و تنها راهکار همین است و البته توقف رشد حمل و نقل عمومی ناشی از کم‌کاری دولت، شورا و شهرداری است. برخی ما را در این دوره مدیریت به شهرفروشی متهم می‌کنند و این موضوع درست نبود و اقدامات براساس طرح جامع مصوب صورت می‌گرفت و ما سعی می‌کردیم قانون اجرا شود و البته شاید تخلفاتی هم صورت گرفته که برخی از مسئولان هم به دادگاه فراخوان شدند. باز هم تأکید می‌‌کنم که طرح جامع و طرح تفصیلی در سایت شهرداری بارگذاری شده است و البته چون مدیریت شهری الگو برای سایر استانهاست، بعد از تهران چند شهر دیگر هم به تهیه طرح جامع پرداختند.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ساخت و ساز در تهران وضعیت خوبی ندارد. ما رکود اقتصادی داریم و یکی از دلایل آن عدم ساخت و ساز است و باید ساخت و ساز را رونق دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57882
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.