تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

4

تاثیر اکثر واکسن‌ها بر ویروس جهش‌ یافته کرونا

  • کد خبر : 57366
  • 04 خرداد 1400 - 11:53
تاثیر اکثر واکسن‌ها بر ویروس جهش‌ یافته کرونا
معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به نظریه‌ای که می‌گوید ویروس کرونا جهش‌های عمده اش را کرده است، گفت: خبر خوب اینکه اکثر واکسن‌ها بر اکثر جهش‌های ویروس کرونا موثر هستند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت میزان فوتی‌های کرونا ۳ برابر میزان فعلی است، اظهار داشت: به طور مثال اگر ۳/۵ برابر مرگ و میر اعلام شود به طور قطع باید گفت ۱۰/۵ برابر بوده است.

وی ادامه داد: حتی آمارهایی که کشورهای مختلف اعلام می‌کنند درست نخواهد بود، به طور مثال انگلستان بیمارهای بیمارستان‌های خود و بخصوص ایالت های جمهوریخواه را دقیق اعلام نمی‌کرد.

حریرچی به وضعیت کنونی کرونایی کشور اشاره کرد و افزود: ۸ شهرستان در جنوب و جنوب شرق کشور قرمز هستند که از این بابت نگرانیم، برای اینکه روند نزولی در این مناطق دیده نشده است ضمن اینکه از جنوب و جنوب شرق ورود ویروس هندی و آفریقایی محتمل می باشد.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه روش عمده انتقال ویروس از طریق افراد بوده است که از شهری به شهری دیگر با خود بیماری را حمل می کنند، اذعان کرد: این ویروس توانایی تکثیر و جهش های مختلف را دارد زیرا شاهد مدل های جدیدی از آن در تمام کشورها بودیم.

وی با اشاره به اینکه در اکثر استان‌های کشور از پیک چهارم خارج شدیم، تصریح کرد: اگر در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد برخی اقشار تخطی نکنند روند نزولی ادامه خواهد داشت.

حریرچی در ادامه به بحث واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیون و ۱۴۱ هزار واکسن تزریق کردیم، خاطرنشان کرد: واکسن‌ها رصد می‌شوند و هر واکسن شماره‌ای دارد که با کد فردی که واکسن می‌گیرد تطبیق شده و پوکه آن‌ها هم جمع آوری می‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت درخصوص خطرات قطع برق نیز افزود: از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد و همه بیمارستان‌ها برق اضطراری دارند و زنجیره سرما برای نگهداری تا تزریق واکسن هم از قبل تدارک دیده شده است.

حریرچی همچنین درخصوص موضوع انتخابات و دستورالعمل های بهداشتی در این دوران، گفت: طبق دستورالعمل بهداشتی انتخابات، رعایت نکردن این دستورالعمل و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی تخلف انتخاباتی است.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد مرکزی و ستادهای استانی و شخص نامزدها مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هرگونه تجمع انتخاباتی و مراسم سخنرانی در اماکن سربسته ممنوع است، یادآور شد: در انتخابات شوراهای اسلامی، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز شخص نامزد مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57366
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.