تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران

4

بیکاری فارغ التحصیلان شکست وزارت علوم است

  • کد خبر : 57356
  • 04 خرداد 1400 - 11:13
بیکاری فارغ التحصیلان شکست وزارت علوم است
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: بیشتر فارغ التحصیلان بیکار هستند از مجموع افرادی که در دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شدند ۳۰ تا۴۰ درصد رشته تحصیلی خود را رها کرده به مشاغل آزاد روی آوردند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، مصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی سوال از وزیر علوم اظهار داشت: اساس سرمایه عظیم علمی متشکل از ۸۰ هزار عضو هیات علمی و بیش از سه و نیم میلیون دانشجو، چگونه برای ارایه پیشنهاد چاره جویی مشکلات کشور استفاده شده و چه دستاورد ملموسی برای جامعه داشته است؟

وی افزود: تعداد فارغ التحصیلانی که جذب فضای کسب و کار شده و به کشور  کمک می کنند، با میزان آن پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و بیشتر فارغ التحصیلان در این دوران بیکار هستند. برای اینکه کشور ما مقابل همه عنادها سرپا نگه داشته شود، از مجموع افرادی که در دانشگاه‌های ما فارغ التحصیل شدند،  چند درصد رشته تحصیلی خود را رها کرده یا به مشاغل آزاد روی آوردند که درصد آن یک یا دو درصد نیست بلکه ۳۰ تا ۴۰ درصد است که این نشانه شکست وزارت علوم است.

نماینده مردم تهران افزود: دانشجویان ما باید پیش از فارغ التحصیلی بدانند بعد از اتمام تحصیل، در چه بخشی فعال خواهند شد ولی بیشتر فارغ التحصیلان به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. همچنین کوهی از تجهیزات و وسایل در دانشگاه‌ها نیاز به ارتقاء دارد.

میرسلیم تاکید کرد: وزارت علوم برای استفاده درست از انرژی، محیط زیست، آب و … در دانشگاه‌ها و اثر آن بر کشور چه کار مهمی انجام داده است و  مشخص است که روش استفاده از علم و فناوری در دانشگاه ها به درستی اجرانشده است. همچنین حدود ۸۰تا ۹۰درصد آب در کشاورزی از بین می‌رود واین چه علمی است که توانایی بهبود مشکلات کشور را ندارد.

وی درباره همکاری دانشگاه با بخش صنعت کشور نیز اذعان کرد: اغلب اساتید برای فرصت مطالعاتی به کشورهای بیگانه مراجعه می‌کردند ولی هنوز از این فرصت های مطالعاتی برای بهبود شرایط و مشکلات علمی کشور استفاده نشده است. همچنین چند درصد از مقالات چاپ شده در مجلات خارجی به حل مشکلات داخلی کشور کمک کرده است؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: برای ارتقای علمی بایدبرای به کار گرفتن درست دانشجویان و پایان نامه‌ها اقدام کرد ولی آیا پایان نامه‌ها در حل مشکلات کشور کمک کرده است.

میرسلیم با اشاره به اینکه اگر روش علمی درستی در وزارت علوم به کار گرفته شده بود، امروز نیاز به فروش نفت و انتظار برای دریافت منابع مالی آن وجود نداشت، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده سقوط فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها است و وزارت علوم چه میزان در حل مشکلات کشور کمک کننده بوده است؟

وی در پایان یادآور شد: اینکه وزارت علوم چه محصولاتی را در اختیار عامه مردم قرار داده است، بسیار مهم است و  هنوز مردم ما به دنبال استفاده از محصولات خارجی هستیم و بیشتر وقت وزارت علوم به جای بهبود وضعیت دانشگاه‌ها، صرف اداره خود وزارتخانه بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57356
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.