تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

4

اعضای شورای شهر پنجم به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند

  • کد خبر : 56153
  • 21 اردیبهشت 1400 - 13:32
اعضای شورای شهر پنجم به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند
معاون اسبق شهرداری تهران بیان کرد: شورای پنجم در آخرین هفته‌ها و روزهای مسوولیت به جای ارائه گزارش عملکرد خود با سیاه نمایی از اقدامات صورت گرفته از زمان مدیریت آقای قالیباف نقدهای غیرمنصافه می‌کنند تا پاسخگو نباشند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی معاون اسبق شهرداری تهران و رئیس سابق سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران اظهارداشت: مسوولان شهری و اعضای شورای شهر پنجم در پایان دوره خودشان به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند و گزارشی از عملکرد این دوره ارائه بدهند.

وی افزود: متاسفانه شورای پنجم در آخرین هفته‌ها و روزهای مسوولیت به جای اینکه کارنامه و گزارش عملکرد خودش را در اختیار مردم قرار بدهد و پاسخگو باشد که در این چهار سال چه کرده تنها مشغول نقدهای غیرمنصفانه از زمان مدیریت آقای قالیباف است و تلاش می کنند با سیاه نمایی از اقدامات صورت گرفته در آن مقطع در آخرین روزها همچنان پاسخگو نباشند و طلبکارانه تنها ادعاهای نادرست و غیر واقعی در این خصوص مطرح کنند.

معاون اسبق شهرداری تهران ادامه داد: شورا باید در برابر مردم پاسخگو باشد و حالا بگویند در این چهار سال چه پیشرفتی در شهر حاصل شده کدام اقدام تاثیرگذار در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، حمل و نقل، آلودگی هوا و توسعه عدالت خصوصا در مناطق محروم و جنوبی تهران انجام شده در حالی که مردم در این دوره کارنامه قابل قبولی ندیده اند و تنها شاهد دورانی بی عمل همراه با خطاهای متعدد در حوزه های مختلف بوده اند. در سوی دیگر همین مردم عملکرد و کارنامه دوران آقای قالیباف را با گوشت و پوست خودشان لمس کردند. پیشرفت شهر را در حوزه های مختلف دیدند. مردم در مورد گذشته قضاوت می کنند، شما بگویید در دوره مدیریت خودتان چه کردید؟

وی بیان داشت: در دوره مدیریت آقای قالیباف به طور متوسط در هر سال حداقل دو مگاه پروژه عظیم و قابل توجه در شهر تهران به بهرداری می رسید. پروژه های عظیم شهری، اتوبان ها، تونل ها، پل ها، دریاچه خلیج فارس و اقداماتی از این دست را نمی شود انکار کرد. حالا از دوستان می پرسیم مگا پروژه شما چه بوده می گویند شهرنفروشی کردیم.

تشکری هاشمی در پاسخ به این پرسش که از نظر شما عبارت شهر نفروشی آن هم به عنوان یک پروژه عظیم چه مفهومی دارد؟ گفت:اگر کار نکردن را مگا پروژه تعریف می کنند بی عمل بودن مصداق بزرگ ترین عملکرد آقایان است. در خصوص شهر نفروشی باید بگویند که اگر این کار را خلاف طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران انجام داده اند که باید پاسخگو باشند و در واقع تخلف کرده اند. طبق قانون وقتی مردم خواستار دریافت پروانه ساخت هستند باید به خواسته آنها رسیدگی شود و طبق ضوابط شهرداری اقدام به صدور پروانه با رعایت قانون می کند. حالا باید ببینیم چرا مردم درخواستی برای صدور پروانه ساخت ندارند.

وی در پاسخ به اینکه به اعتقاد شما دلیل کاهش درخواست‌ها برای صدور پروانه چیست؟ گفت:حقیقت این است بلایی بر سر مردم آورده اند که توان ساخت و ساز ندارند و اگر مردم برای دریافت پروانه ساخت مراجعه نمی کنند دلیلش این است تورمی در اقتصاد شهری ایجاد شده که دیگر ساخت و ساز توجیه اقتصادی ندارد و وضعیت رشد بی رویه قیمت مسکن هم کاملا مشخص است. چند برابر شدن عوارض و تراکم طبیعتا باعث می شود مردم نتوانند برای دریافت پروانه و اقدام به ساخت و ساز اقدام کنند و این با این وضعیت مدعی مگاپروژه شهرنفروشی می شوند که نتیجه آن هم مشخص است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=56153
  • 41 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.