تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

6

چگونگی تغییر رفتار و تجارب ذهنی فرد با هیپنوتیزم

  • کد خبر : 55578
  • 13 اردیبهشت 1400 - 15:04
چگونگی تغییر رفتار و تجارب ذهنی فرد با هیپنوتیزم
این تحقیقات نشان می‌دهد که هیپنوتیزم در حالت بیداری عادی، اطلاعات توسط قسمت‌های مختلف مغز پردازش و به اشتراک گذاشته می‌شود تا پاسخ‌های انعطاف‌پذیر به محرک‌های خارجی را فراهم کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، در یک مطالعه جدید، محققان دانشگاه تورکو نشان دادند که نحوه پردازش اطلاعات مغز به طور اساسی در هنگام هیپنوتیزم تغییر می‌کند. این تحقیق کمک می‌کند تا درک کنید که چگونه هیپنوتیزم تغییراتی در رفتار و تجارب ذهنی فرد هیپنوتیزم شده ایجاد می‌کند.

در حالت بیداری عادی، اطلاعات توسط قسمت‌های مختلف مغز پردازش و به اشتراک گذاشته می‌شود تا پاسخ‌های انعطاف‌پذیر به محرک‌های خارجی را فراهم کند. محققان دانشگاه تورکو فنلاند دریافتند که در هنگام هیپنوتیزم، مغز به حالتی منتقل می‌شود که مناطق جداگانه آن مستقل‌تر از یکدیگر عمل می‌کنند.

هنری ریلو، محقق گروه نوروفیزیولوژی بالینی در این باره می‌گوید: در حالت بیداری طبیعی، مناطق مختلف مغز اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، اما در هنگام هیپنوتیزم، این روند شکسته می‌شود و مناطق مختلف مغز دیگر به طور مشابه هماهنگ نمی‌شوند.

این یافته نشان می‌دهد که مغز در هنگام هیپنوتیزم در مقایسه با حالت بیداری طبیعی ممکن است عملکرد کاملا متفاوتی داشته باشد. این جالب است، زیرا میزان تغییر هیپنوتیزم در پردازش عصبی به شدت در این زمینه بحث شده است. یافته‌های جدید همچنین به درک بهتر انواع تغییرات و مکانیسم‌ها کمک می‌کند تا متخصصان تغییرات تجربی و رفتاری منتسب به هیپنوتیزم را توضیح دهند.

این مطالعه بر روی یک فرد مجرد متمرکز بود که قبلا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته و نشان داده بود که به شدت به پیشنهادات خواب‌آور واکنش نشان می‌دهد. در طول هیپنوتیزم این فرد می‌تواند پدیده‌هایی را تجربه کند که به طور معمول در حالت بیداری طبیعی امکان پذیر نیست؛ مانند توهمات زنده و کنترل شده.

جارنو توومینن، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: حتی اگر این یافته‌ها قبل از انجام تکرار روی نمونه بزرگتری از شرکت کنندگان قابل تعمیم نباشد، ما نشان داده‌ایم که چه نوع تغییراتی در فعالیت عصبی فردی که به طور ویژه‌ای به هیپنوتیزم واکنش نشان می‌دهد، اتفاق می‌افتد.

این مطالعه با ردیابی چگونگی جریان الکتریکی ناشی از مغناطیس در طول هیپنوتیزم و حالت بیداری طبیعی در سراسر مغز گسترش یافته است. این روش قبلا برای اندازه گیری تغییرات سطح سیستم در مغز در حالت‌های مختلف هوشیاری مانند بیهوشی، کما و خواب استفاده شده است. این اولین بار است که از چنین روشی برای ارزیابی هیپنوتیزم استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=55578
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.