تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

4

سیاست‌های دوگانه عامل وضعیت کنونی کرونا

  • کد خبر : 54557
  • 28 فروردین 1400 - 11:28
سیاست‌های دوگانه عامل وضعیت کنونی کرونا
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: تا زمانی که رفتارها و سیاست‌های دوگانه‌ی داشته باشد و استراتژی واحد، محکم و مقتدری برای کرونا نداشته باشیم در صورت تزریق واکسن هم نمی‌توان کاری کرد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، محمدعلی محسنی‌بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه ما در کار تیمی قوی و قدرتمند نیستیم تک۲تک ما در جایگاه خودمان خوب کار می کنیم اما هماهنگی‌های لازم را نداریم. نمونه آن را می‌توان در روز طبیعت دید که با هماهنگی خوب صورت گرفته و استفاده از نیروی انتظامی ورود به جنگل ها و بوستان‌ها ممنوع شد اما فردای همان روز ۱۴ فروردین ماه جمعیت زیادی وارد مترو شدند که این یک نمونه از ناهماهنگی است.

وی ادامه  داد: تا زمانی که سیاست‌های دوگانه اعمال شود وضعیت کرونا اینگونه خواهد بود که اغلب کشور سرخ بوده و برخی از شهرها سیاه شده‌اند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا استفاده کرد اگر توانستیم با استفاده از طرح شهید سلیمانی آمار مبتلایان را کاهش دهیم به این دلیل بود که ظرفیت سپاه و بسیج به کار گرفته شد. آنها همراه با کادر بهداشت و درمان موارد مبتلایان را شناسایی و در منزل قرنطینه می‌کردند حتی در روستاها اجازه تردد نداشتند اما در شهرها مواجه بودیم که مبتلایان به سفر می‌روند که نتیجه آن انتقال گسترده ویروس شد.

محسنی بندپی اذعان کرد: تا زمانی که رفتارها اینگونه باشد و استراتژی واحد، محکم و مقتدری برای کرونا نداشته باشیم حتی در صورت تزریق واکسن هم نمی‌توان کاری کرد. باید سیاست‌های دقیقی برای مبارزه با کرونا داشت نه این که برنامه‌های شل کن، سفت کن پیاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیا وقت آن نرسیده ستادی مستقل بر روی سبک جدید زندگی بعد از کرونا فکر کنند؟ این چه توجیهی دارد که با کاهش شیوع کرونا دورکاری برداشته می شود؟ وقتی امکان انجام کارها به صورت دورکاری و آموزش مجازی وجود دارد چرا باید به یکباره دورکاری حذف شود که با تشدید آمار مبتلایان مواجه شویم؟ حتی بعد از کرونا هم می توان دورکاری را با هدف کاهش هزینه ها دنبال کرد باید از کرونا به عنوان یک فرصت استفاده شود نه این که فقط آن را تهدید ببینیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=54557
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.